Toon posts:

Autohuur, Sicilië

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42
Hmmm... ik had toch verder moeten kijken.

Vorige week een vliegvakantie naar Sicilië geboekt. Ze hebben op dat eiland maar liefst 4 vliegvelden, mij maakt het niet zoveel uit op welk vliegveld we landen, want we willen het eiland gewoon een beetje verkennen en niet zozeer naar een bepaalde plek toe.

De bedoeling is (zoals we vaker doen) om een auto te huren op het vliegveld.

Maar... nu hebben we dus een vlucht geboekt naar vliegveld Comiso. Reden: 40 euro pp goedkoper en nog betere vliegtijden ook! Ideaal... dacht ik.

Nu komen we om 18.45 aan en dan lijken alle verhuurbedrijven dicht te zijn op dit vliegveld (waar vooral Ryanair, waar wij ook mee vliegen, landt). Kortom: geen mogelijkheid om een auto te huren.

Nu moeten we dus met de taxi naar een hotel in de buurt en daar een auto huren. Zoiets. En ook opmerkelijk: bv. in Vittoria een auto huren (dichtbij Comiso) kost voor een week 150 euro meer dan we op Catania gevlogen hadden.

Achteraf gezien dus toch handiger geweest als we op Catania zouden vliegen.

Maar goed... we staan nu voor deze uitdaging. Iemand bekend met deze regio en waardevolle tips/ideeën?

Waar ik aan dacht:
- vanaf het vliegveld met een taxi naar (omgeving) Vittoria en daar een leuk huisje boeken.
- de volgende dag naar het autoverhuurbedrijf (het liefst op (hard)loopafstand (10 km?)) en daar een auto huren

Maar goed... dan moet Vittoria wel een leuk stadje zijn. Anders misschien toch beter om een hotel voor één nachtje daar te nemen en dan pas door te gaan?

En op de terugweg hetzelfde probleem...

Iemand slimme tips voor mij?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Even checken: Heb je al gebeld wat er mogelijk is of is het een aanname dat je geen gereserveerde auto kunt ophalen buiten openingstijden?

Op bv https://comisoairport.com...hire/?exp-v=1#/searchcars staan vrij ruime openingstijden, helemaal als je vooraf reserveert en de vluchttijden doorgeeft zul je vrij snel doorkrijgen wat er mogelijk is, neem ik aan?

[Voor 46% gewijzigd door AGee op 08-02-2023 15:21]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Galois
Ja, sorry... het is wel mogelijk inderdaad. Tegen extra kosten (100+ euro).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik zou eerder naar een hotel in Ragusa gaan met een taxi, daar een dag doorbrengen om vervolgens een auto te huren. Mooie stad en diverse autoverhuurders. Of Modica, iets verder weg.

En waar heb je gekeken voor autohuur, de eigen websites? Je zou ook eens naar vergelijkingssites kunnen kijken, bv https://www.bsp-auto.com/nl/ .

[Voor 7% gewijzigd door Djordjo op 08-02-2023 17:07]

• Galois
Djordjo schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:57:
Ik zou eerder naar een hotel in Ragusa gaan met een taxi, daar een dag doorbrengen om vervolgens een auto te huren. Mooie stad en diverse autoverhuurders. Of Modica, iets verder weg.

En waar heb je gekeken voor autohuur, de eigen websites? Je zou ook eens naar vergelijkingssites kunnen kijken, bv https://www.bsp-auto.com/nl/ .
Ja, ook via websites van tussenpersonen (als www.rentalcars.com, waar ik vaker een auto huur).

De bedoeling was om één huisje te huren en daar de hele week (9 dagen) te zitten. Misschien is het handiger om bv. de eerste nacht een hotel te nemen in Vittoria of één van de steden die jij noemt en dan pas verder. Bv. meer rond te trekken dan één vaste locatie. Ik zie al dat het op Sicilië niet echt heel snel gaat: Google Maps vertelt mij dat ik (gemiddeld) op 60 km afstand toch wel een uur moet rekenen.
Dus misschien sowieso wel leuk om meer te trekken ipv één vaste plek te hebben (wat ook weer nadelen heeft van 'regelen, afspraken, zoeken, enz, enz'.).

In Vittoria is (via rentalcars) wel een autoverhuur (de volgende dag).

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:54
sowiezo heb ik bij het huren van een auto via de receptie van het hotel nog nooit gezeik achteraf gehad.
Sleutels inleveren en klaar.

En bij de verhuur balies op het vliegveld 3 van de 3 keer wel.
Bij inleveren gaat zon gast dan op de grond voor de auto liggen, wijst een kras aan op de bumper die er waarschijnlijk al zat. Ja de hele bumper moet overgespoten worden, kost 400 euro.
Dat trucje doen ze bij de volgende huurder weer.

ongeveer 6-8 keer een auto gehuurd.

• Galois
FRANQ schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:18:
sowiezo heb ik bij het huren van een auto via de receptie van het hotel nog nooit gezeik achteraf gehad.
Sleutels inleveren en klaar.

En bij de verhuur balies op het vliegveld 3 van de 3 keer wel.
Bij inleveren gaat zon gast dan op de grond voor de auto liggen, wijst een kras aan op de bumper die er waarschijnlijk al zat. Ja de hele bumper moet overgespoten worden, kost 400 euro.
Dat trucje doen ze bij de volgende huurder weer.

ongeveer 6-8 keer een auto gehuurd.
Dat heb ik echt nog nooit gehad (25+ keer een vakantieauto gehuurd). Mijn ervaring is juist dat ze er nauwelijks naar kijken: rondje om de auto en klaar. Overigens zeggen ze (de verhuurbedrijven) ook vaak dat kleine krasjes niet interessant zijn. Ik maak overigens altijd foto's van de auto voor ik instap. Voor mijzelf fijn, maar ook voor eventuele problemen.

Zo huurde ik vorig jaar een auto in Porto (vliegveld) en kwam er na paar dagen achter dat er een dikke deuk zat op de kofferbakplek. Echt een flinke van 10-15 cm. Ik had nergens tegenaan gezeten, dus moet er wel iemand anders tegenaan gezeten hebben. Maar bleek dus op de foto's die ik genomen had, dat die deuk er allang zat. Overigens niet vermeld op het verhuurrapport. En ook niet bij het afgeven van de auto...

Overigens sluit ik altijd een all-risk verzekering af als ik een auto huur. Kost vaak iets van 7 euro per dag en geeft mij toch een hoop rust.

----------------

En om verder te gaan met de initiële vraag: ik denk dat we een hotel nemen bij het vliegveld voor de eerste en laatste nacht en in Vittoria een auto huren en een huisje nemen ergens op het eiland waar het mooi is. In de omgeving van Comiso is het volgens mij ook minder mooi dan elders.

Iemand een tip voor een regio van het eiland dat echt de moeite waard is? We willen zeker niet elke dag lang in de auto zitten, dus we gaan zeker niet het hele eiland af. Een uurtje per dag of max anderhalf is wel mooi genoeg.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:14

LankHoar

Langharig tuig

Kun je die vlucht niet omboeken? Het kost je 45 pond per vlucht ofzo bij RyanAir, maar wellicht dat je dan onder aan de streep goedkoper (en makkelijker) uit bent? Moet je even kijken naar beschikbare vluchten en een berekening maken uiteraard.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee