sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

2FA via Yubikeys

Pagina: 1
Acties:

• jerrybrok
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-03 08:42
Ik zou graag zien dat ik ipv ieder keer mijn 2FA uit te moeten schakelen, en dan weer alle YubiKeys moet toevoege, als ik een nieuwe YubiKey krijg, gewoon de optie heb er steeds 1 toe te voegen. Zoals op veel websites het geval is. Nu moet ik eerst 2FA uitzetten, en daarna aan zetten om ze op alle YubiKeys opnieuw te configureren.

Ik zie zo dus ook niet WAT mijn 2FA methodeS zijn. En welke Keys ik gekoppeld heb.
Kunnen jullie dit niet aanpassen? Dit is erg bijzonder. Bij veel andere sites kan ik gewoon Keys toevoegen zonder eerst alles opnieuw in te moeten stellen.

Graag jullie mening hierover.

Ook ondersteunen jullie alleen 6 cijferige Time Based PassCodes, ipv de aanraakmogelijkheid van Yubikey.
Deze kun je beveiligen met een Pin. Je hebt dan dus:
Username
Password
Pincode Yubikey
Yuibkey aanraken.

Just my thoughts......tnx.

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:25

DaFeliX

Tnet Devver
Bij het starten van het 2FA project was het de bedoeling om ook hardware keys te gaan ondersteunen, naast de TOTP manier die we nu aanbieden. Je zou dan zelf kunnen kiezen of en hoeveel hardware keys je configureerd, en per key ook een eigen naam kunt opgeven zodat je ze zelf kunt herkennen. Je zou wat mij betreft ook de mogelijkheid moeten krijgen om dan geen TOTP te gebruiken; enkel hardware keys.

De wens vanuit mij om deze keys te gaan ondersteunen is er nog steeds, maar het is er helaas nog nooit van gekomen; waarschijnlijk omdat er andere zaken belangrijker zijn. Dit komt mede doordat we verwachten dat er maar weinig gebruikers zijn die hier om verlegen zitten.

Laten we dus vooral dit topic duimpjes geven, zodat we inzien dat de vraag toch groter is dan gedacht en we het (weer) op de agenda kunnen krijgen om 't daadwerkelijk te gaan uitvoeren.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• jerrybrok
DaFeliX, helemaal top. Dank voor je reactie. Ik denk idd dat ondersteuning van hardware keys een goede keuze is, vooral voor TWEAKERS......zijn veelal toch techneuten die vaak ook verlegen zitten om veiligheid.

Of er tenminste van bewust zijn. Zo moeilijk moet het niet zijn dit te implementeren lijkt mij!?
Ik zeg: kom maar op met die duimpjes!!!

• jerrybrok
Aardig wat duimpjes. Dat mogen er best meer zijn hoor. Maar eh, blij dat er meer mensen hetzelfde denken over dit onderwerp. Ik hoop oprecht dat Tweaker hier naar gaat kijken!!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee