Vraag

• Homewrecker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:42
Hoi,

Ik heb momenteel een oude Samsung R730 laptop die beschikt over 4GB RAM van het type PC3-8500S-7-10-F1. Ik wou deze upgraden dus ik heb een setje van 16GB gekocht type CMSO16GX3M2C1600C11

Wanneer ik de nieuwe latjes erin steek, dan zie ik de power aan gaan maar het scherm gaat niet aan. Ik hoor geen "tuutjes" ivm hardware malfunction oid. Heb ik incompatibel RAM gekocht? Zo ja, welke passen er wel in? Ik heb de stroom er al af gelaten en de knoopsbatterij even uit het moederbord gehaald, maar zonder resultaat.

Alvast bedankt!
Groeten

[Voor 17% gewijzigd door Homewrecker op 08-02-2023 14:04]

Beste antwoord (via Homewrecker op 08-02-2023 17:11)

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:28
Je gaat van PC3-8500 naar PC3-12800
Dat is van 1066Mhz naar 1600Mhz, gezien je geen beeld krijgt is het geheugen niet compatible (is niet altijd piepjes)

Advies is kijk naar PC3-8500 (1066Mhz) geheugen

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:28
Je gaat van PC3-8500 naar PC3-12800
Dat is van 1066Mhz naar 1600Mhz, gezien je geen beeld krijgt is het geheugen niet compatible (is niet altijd piepjes)

Advies is kijk naar PC3-8500 (1066Mhz) geheugen

• Homewrecker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:42
Deze zou het moeten zijn dan?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:41

Thomg

Aww yiss

Ik zie ook wat signalen dat PM45 max 8GB doet met DDR3 (en 16GB met DDR2), dus daar zou ik ook mee oppassen.

https://ark.intel.com/con...emory-controller-hub.html

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Je linkt naar een laptop met DDR2, maar hebt het over DDR3.

De R370 is geleverd van Core2Duo tot 3e generatie Core-i CPU’s.

Dat is nogal een verschil in ondersteuning.

Bovendien kunnen de Intels die 8 GB Dimmen ondersteunen, dat vaak alleen als er 16 4 Gbit-chips op zitten: Wikipedia: DDR3 SDRAM

Bovendien is dit LP-geheugen (Low Power), wat standaard op een lager voltage draait dan het reguliere DDR3-geheugen.

Tot en met de 1e generatie Core I was de ondersteuning voor geheugen niet groter dan 4 GB per Dimm, pas daarna is 8 GB ondersteund.

Bovendien is dit nieuwe geheugen LP-geheugen (Low Power) en het oude niet:
https://www.laptop-sodimm...8-pc3-8500s-7-10-f1-mi22/

Het oude is 1,5 volt en het nieuwe 1,35 volt.

Het lijkt me zinvol om eerst de daadwerkelijke generatie van de laptop en de bijbehorende specs juist te krijgen en vandaar uit te kijken wat wel en niet mogelijk is.

Sowieso is de vraag wat het nu is van 16 GB in een 10 jaar oude laptop.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2x 4GB DDR3 1333MHz 204 PIN SO-DIMM PC3-10600S werkt. Met W10-64 bit. heb zelf ook R730 gehad.
Maar zou er geen 70,- voor uitgeven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee