Toon posts:

WiFi werkt mega goed op PC's, niet op mobiele telefoons

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• geertjan88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-03 12:10
Ik heb thuis het probleem dat mijn wifi prima werkt op bijvoorbeeld de verschillende laptops die ik gebruik, ook op mijn versterker werkt de wifi prima. Pagina's laden zeer snel, de verbinding is stabiel etc.

Op mobiele telefoons daarentegen en voornamelijk op iphones werkt dezelfde wifi belabberd. Rabobank blijft vaak eeuwig laden, instagram foto's worden niet geladen, oneindige spinners etc. Wat dus resulteert in het uitschakelen van wifi en op 4G/5G werkt alles weer prima, wat natuurlijk niet ideaal is.

100MBIT adsl abo van T-Mobile met standaard modem/router. Wifi op deze router ingeschakeld en nu zit er een HUAWEI WiFi AX3 Quad-Core Wifi 6 router voor maar al verschillende routers geprobeerd en het is nooit echt goed geweest. Ook als je een meter van de router afstaat levert het problemen op.

Iemand enig idee? 8)7

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 16:48

lier

MikroTik nerd

Met welke (verbindings)snelheid zijn de iPhones verbonden met de router?
Wat is het standaard modem/router van T-Mobile
Wat zijn de Wifi instellingen (op SSID en wachtwoord na)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:48
Is het wel ok als je vlak bij je router staat ?

Asus X570-E AMD ryzen 3700x 32Gb RX 5700 XT

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 16:50
Blijven je telefoons niet plakken aan een ander WiFi signaal dan het signaal in de buurt? Vergelijkbaar; als de 2,4GHz en 5 GHz band hetzelfde SSID hebben is de vraag of ze niet met de slechtste optie verbinden?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
EricJH schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 05:51:
Blijven je telefoons niet plakken aan een ander WiFi signaal dan het signaal in de buurt? Vergelijkbaar; als de 2,4GHz en 5 GHz band hetzelfde SSID hebben is de vraag of ze niet met de slechtste optie verbinden?
eens!

en check ook even of ze dit op een ander wifi netwerk ook doen..
mogelijk dat ios / android ineens vage DNS servers wil gebruiken die niet lekker te bereiken zijn vanaf jou verbinding

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-03 08:19
Verbinden de laptops die wel goed werken met de 2,4Ghz band of de 5Ghz band? Bekijk dit daarna ook eens bij de telefoons met de problemen.

Daarnaast is een speedtest ook handig op de probleem devices voor iets meer info, uiteraard blur dan je IP's etc.

Ten slotte als alle devices dus op de 2,4Ghz band verbinden en niet met 5Ghz kan ik aanbevelen om deze devices te verbinden met de 5Ghz band en dan te kijken hoe de perfomance is.

Mocht de 2,4Ghz band meer gewenst zijn, zou ik kijken op welk kanaal hij het uitzend en dan vervolgens kijken hoe bezet dit kanaal is.

(Edit: beste wifi kanalen voor 2,4Ghz zijn 1,6 en 11.)

[Voor 4% gewijzigd door KilleBladhark op 09-02-2023 08:47]

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:23
geertjan88 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:58:
Ik heb thuis het probleem dat mijn wifi prima werkt op bijvoorbeeld de verschillende laptops die ik gebruik, ook op mijn versterker werkt de wifi prima. Pagina's laden zeer snel, de verbinding is stabiel etc.

Op mobiele telefoons daarentegen en voornamelijk op iphones werkt dezelfde wifi belabberd. Rabobank blijft vaak eeuwig laden, instagram foto's worden niet geladen, oneindige spinners etc. Wat dus resulteert in het uitschakelen van wifi en op 4G/5G werkt alles weer prima, wat natuurlijk niet ideaal is.

100MBIT adsl abo van T-Mobile met standaard modem/router. Wifi op deze router ingeschakeld en nu zit er een HUAWEI WiFi AX3 Quad-Core Wifi 6 router voor maar al verschillende routers geprobeerd en het is nooit echt goed geweest. Ook als je een meter van de router afstaat levert het problemen op.

Iemand enig idee? 8)7
We hebben echt meer info en details nodig.
Van belang is om te weten met welk wifi apparaat de iphones verbinden die problemen hebben.
En een router achter een router aansluiten is niet handig i.v.m. dubbele NAT, of je moet de huawei in access point mode hebben staan.
En je schrijft dat je een meter van de router staat en nog problemen hebt, maar naast welke router sta je dan.

-edit: ik maak zelf nu een denkfout. Je hebt je ISP modem/router vervangen door een huawei router als ik je verhaal goed begrijp.

[Voor 4% gewijzigd door EverLast2002 op 09-02-2023 11:46]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee