Toon posts:

LG Oled actieve signaal modus lager dan bureaublad modus

Pagina: 1
Acties:

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-03 09:02
Ik heb een probleem sinds kort waar ik vandaag achter ben gekomen omdat ik hogwarts heb willen spelen op de lg oled cx tv. Het probleem heeft zover ik weet zich nog niet eerder voorgedaan, en ben radeloos hoe ik het zou kunnen oplossen.
Het probleem waarmee ik zit is dat de actieve signaal modus zichzelf schakelt naar 1080P als ik 120hz selecteer via de geavanceerd beeldscherm instellingen van windows. Wanneer ik kies voor 60hz is de actieve signaal modus wel gelijkaan, echter is de bitdiepte 8bit ipv 12bit (als ik mij goed herinner). Zie screen shot:

Ik heb al aardig wat uren zitten gamen op dezelfde set up en nooit had ik problemen ervaren, alles was altijd scherp, hdr werkte en vloeiend 120hz.

Wat ik zelf heb geprobeerd;

zowel computer als tv volledig herstart, tv even van het netstroom gehaald.
nvidia driver dmv DDU verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
hdmi kabel opnieuw gekoppeld. betreft een hdmi 2.1 kabel (nogmaals zelfde set up werkte voorheen probleemloos).
custom resolutie aanmaken via Custom Resolution Utility (CRU)
gecontroleerd op schaling instellingen binnen de nvidia drivers panel. deze staat op beeldscherm. (tip via reddit gevonden helaas geen oplossing).

de tv is als tweede beeldscherm ik heb het hoofd scherm ontkoppeld en de tv als hoofd scherm ingesteld ook dit heeft geen gewenste resultaat.

iemand nog tips?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Weet je zeker dat het zo gewerkt heeft?

Je draait op een Geforce RTX 2070, die heeft geen HDMI 2.1. Die laatste heb je nodig om 4k@120hz op 10/12 bit te draaien.

HDMI 2.0 komt maar tot 4K@60hz op 10 bit (waarbij je subsampling aan moet hebben staan):

Wil je 120hz halen, dan moet subsampling aan en HDR uit (bit diepte moet naar 8 ).

https://www.benq.com/en-u...120hz-gaming-monitor.html

• Tweakwondo
White Feather schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:56:
Weet je zeker dat het zo gewerkt heeft?

Je draait op een Geforce RTX 2070, die heeft geen HDMI 2.1. Die laatste heb je nodig om 4k@120hz op 10/12 bit te draaien.

HDMI 2.0 komt maar tot 4K@60hz op 10 bit (waarbij je subsampling aan moet hebben staan):

Wil je 120hz halen, dan moet subsampling aan en HDR uit (bit diepte moet naar 8).

https://www.benq.com/en-u...120hz-gaming-monitor.html
12/10b niet zo zeker maar dat het heeft gewerkt met 120hz en hdr, dat wel! Zo heb ik veel genoten van horizon zero dawn.

toevoeging: uiteraard niet 4k ultra :}. Ik heb gelezen over hdmi2.1 idd. tijd voor een upgrade

[Voor 6% gewijzigd door Tweakwondo op 08-02-2023 23:02]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
4k 120Hz heeft nooit gewerkt, dat kan gewoon niet met de beperkte bandbreedte van HDMI 2.0.. dan moet je echt met een actieve DisplayPort 1.4 naar HDMI 2.1 adapter gaan werken.

Heb je HDMI ULTRA HD Deep Colour aan staan op de LG TV? En dan uiteraard voor de HDMI poort waarop de PC is aangesloten.

• Tweakwondo
stin00 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:33:
4k 120Hz heeft nooit gewerkt, dat kan gewoon niet met de beperkte bandbreedte van HDMI 2.0.. dan moet je echt met een actieve DisplayPort 1.4 naar HDMI 2.1 adapter gaan werken.

Heb je HDMI ULTRA HD Deep Colour aan staan op de LG TV? En dan uiteraard voor de HDMI poort waarop de PC is aangesloten.
Het blijft een apart verhaal maar goed ik leg me erbij neer tevens heb ik gemerkt dat 1440p@120 met hdr wél werkt. Met deze gpu net zo prima.

Ik heb gelezen over de display port Of usb c port naar hdmi om het voor elkaar te krijgen echter schijnt vrr dan niet meer te werken?

Pc is aangesloten via de pc hdmi ingang en is als pc aangewezen binnen de tv instellingen, dit schijnt pc modus te activeren.

bedankt voor het mee denken :-)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Tweakwondo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:11:
[...]

Het blijft een apart verhaal maar goed ik leg me erbij neer tevens heb ik gemerkt dat 1440p@120 met hdr wél werkt. Met deze gpu net zo prima.

Ik heb gelezen over de display port Of usb c port naar hdmi om het voor elkaar te krijgen echter schijnt vrr dan niet meer te werken?

Pc is aangesloten via de pc hdmi ingang en is als pc aangewezen binnen de tv instellingen, dit schijnt pc modus te activeren.

bedankt voor het mee denken :-)
Klopt - via een adapter zal VRR niet meer werken. Bij een matige kabel/adapter kunnen er ook andere vage problemen optreden, dus ideaal is het zeker niet.

De ingang PC noemen is inderdaad voldoende voor minimale inputlag en PC modus.

Ik zou nog wel HDMI Ultra HD Deep Color aanzetten op je TV, dat kan mogelijk het bitdiepte probleem fixen.

[Voor 6% gewijzigd door stin00 op 09-02-2023 10:16]

• Tweakwondo
stin00 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:16:
[...]

Klopt - via een adapter zal VRR niet meer werken. Bij een matige kabel/adapter kunnen er ook andere vage problemen optreden, dus ideaal is het zeker niet.

De ingang PC noemen is inderdaad voldoende voor minimale inputlag en PC modus.

Ik zou nog wel HDMI Ultra HD Deep Color aanzetten op je TV, dat kan mogelijk het bitdiepte probleem fixen.
vergeten erbij te melden, instant game modus en ultra hd deep color zijn ook ingeschakeld :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee