Toon posts:

2-way flatfee internet via satelliet

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
HERTZinger dataNET
Heeft als eerste in Nederland een contract afgesloten met HUGHES Network Systems(HNS)voor het 2way Flatfee internet via satelliet!
De DirecWAY tweeweg Satelliet.
Het Satelliet tweeweg systeem via DirecWAY maakt het mogelijk om te verzenden en te ontvangen via de Schotel, zonder dat er een telefoonlijn nodig is.

Er zijn drie services:

64kbit/s upload - 128Kbit/s download

64Kbit/s upload - 256Kbit/s download

128Kbit/s upload - 512Kbit/s download

De services zijn concurrerend met leaselijnen en direct leverbaar!

De hardware bestaat uit een out- en indoor-unit.

Binnen enkele weken ook voor particulieren!

http://www.hertzinger.nl

Verwijderd

Wreed maar flatfee is dus geen kosten. Toch?

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nee, flatfee betekent vaste kosten. Dus een vast bedrag per maand.

Groet,

El GringO (elgringo@jandoedelien.com)

Amateurcoureur en fervent banktukker

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
concurrentie voor HUURlijnen .....maw nog 800 in de maand ofzo....niet interresant

Verwijderd

Topicstarter
voor 64kbit/s om 128kbt/s
vast bedrag 185 eur.

• xxxMaverick
Op vrijdag 31 augustus 2001 12:18 schreef udo het volgende:
voor 64kbit/s om 128kbt/s
vast bedrag 185 eur.
exc. btw zeker. Al met al, kom je rond de 500 per maand. Veel te duur dus

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Is voor mij nog te duur... Als ik isp was zou ik het toch wat toegankelijker maken voor de consument, er zijn duizenden mensen die op een dergelijke oplossing zitten te wachten...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
consumenten prijzen worden aanzienlijk lager!

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
dus ze betalen minder voor minder??
Zal wel niet zo, ze zullen dan wel iets minder krijgen.
vergelijkbaar met 56k6 gok ik

Verwijderd

Ik hoop dat hier een aantrekkelijke consumentenprijs aan vast komt te zitten!

De laatste weken heb ik hier en daar wat 2weg satelliet oplossingen bekeken, maar deze waren allen gericht op de zakelijke markt en niet te betalen voor de 'gewone' consument.

Trouwens, bij (2weg) satelliet heb je neem ik aan niet zon geweldige ping gezien de afstand die het signaal moet afleggen?

Echter een 'flatfee' internet verbinding is me veel belangrijker dan een ping op dit moment!

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht twee verschillende abonnements vormen:
256K/bit/s en 400Kbit/s.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 14:50 schreef udo het volgende:
Ik verwacht twee verschillende abonnements vormen:
256K/bit/s en 400Kbit/s.
ben jij nauw betrokken bij hertzinger btw?

• xxxMaverick
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:16 schreef JohR het volgende:
Ik hoop dat hier een aantrekkelijke consumentenprijs aan vast komt te zitten!

De laatste weken heb ik hier en daar wat 2weg satelliet oplossingen bekeken, maar deze waren allen gericht op de zakelijke markt en niet te betalen voor de 'gewone' consument.

Trouwens, bij (2weg) satelliet heb je neem ik aan niet zon geweldige ping gezien de afstand die het signaal moet afleggen?

Echter een 'flatfee' internet verbinding is me veel belangrijker dan een ping op dit moment!
ping is 500+ maar ja, flat fee is belangrijker ben ik met je eens

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 15:40 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

ping is 500+ maar ja, flat fee is belangrijker ben ik met je eens
denk dat het met dat 2-way shit wel meevalt met die ping

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
UDO werkt bij herzinger, udo komein was het niet. Hij was degene die ook iedereen aan het lijntje hield met die flop van starspeeder internet. Allemaal weer loze beloften. Nou Udo rot maar lekker op met je satteliet zooi, want het allemaal veel te duur. Dus ga maar ergens anders reclame maken. Jullie hebben nog nooit een goed product kunnen leveren, nog nooit email beantwoord dus ik wordt hier een beetje kotsmisselijk van.

UDO zuigt

• xxxMaverick
Op vrijdag 31 augustus 2001 15:53 schreef Obeja het volgende:
UDO werkt bij herzinger, udo komein was het niet. Hij was degene die ook iedereen aan het lijntje hield met die flop van starspeeder internet. Allemaal weer loze beloften. Nou Udo rot maar lekker op met je satteliet zooi, want het allemaal veel te duur. Dus ga maar ergens anders reclame maken. Jullie hebben nog nooit een goed product kunnen leveren, nog nooit email beantwoord dus ik wordt hier een beetje kotsmisselijk van.

UDO zuigt
ah, was die vent betrokken bij dat fiasco :r :r :r :r

Verwijderd

ow een soort Martijn Eier dus... :)

• xxxMaverick
Op vrijdag 31 augustus 2001 15:58 schreef the_undertaker het volgende:
ow een soort Martijn Eier dus... :)
precies :)

• EsCo
Als hij met een aantrekkelijke consumenten prijs komt van zegge onder de 100 piek per maand ga ik er voor...

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 18:54 schreef Escobar het volgende:
Als hij met een aantrekkelijke consumenten prijs komt van zegge onder de 100 piek per maand ga ik er voor...
Ja maar helaas zit de verkeerde naam weer aan dit idee.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 18:54 schreef Escobar het volgende:
idem!
Verder kan ik niet oordelen over mensen die ik niet ken. Maar ik ga er gewoon vanuit dit door een professionele organisatie wordt aangeboden.
En naar mijn weten is Hertzinger al een hele tijd binnen de satelliet markt actief, ook op andere gebieden dan het ISP gedeelte, dus het lijkt me geen startup zoals Superweb destijds was.

Wellicht zijn er technische of zakelijke argumenten voor het stopzetten van Starspeeder abbo's.. wie weet.. om dan meteen iemand als 'bedrieger' oid af te schilderen gaat dan toch wat ver. Verder is internet via satelliet toch een vrij nieuwe markt nietwaar?

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:54
En is Udo dan ook JitseKramer die op nielsonline post?

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• xxxMaverick
Op vrijdag 31 augustus 2001 19:54 schreef lost95 het volgende:
En is Udo dan ook JitseKramer die op nielsonline post?
ja

• EsCo
Op vrijdag 31 augustus 2001 20:14 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

ja
Ik heb hem daar anders ook al eens gewoon onder udo zien posten... dacht ik...

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 20:19 schreef Escobar het volgende:

[..]

Ik heb hem daar anders ook al eens gewoon onder udo zien posten... dacht ik...
Inderdaad heeft ie ook... het lijkt me niet dat het een en dezelfde persoon is!

Die andere persoon had wel het volgende te melden op Nielsonline:

--
Door jitsekramer op Vrijdag 31 augustus 2001 13:32

Ik heb ff gebeld met een medewerker van Herzinger, en die wist me het volgende te melden:

2-weg satelliet internet voor de consument komt over een maand of 2.

De prijs per maand zal waarschijnlijk tussen de 150 en 200 piek liggen.

De apparatuur die je nodig hebt:

Een schotel met kop (een speciale schotel en kop, dus je kunt je oude schotel -als je die hebt- niet gebruiken met herzinger)

En je krijgt ipv een kaart voor in je pc 2 externe usb kastjes.

De satelliet die hiervoor wordt gebruikt sweeft op 10 graden oost.
Diegenen die nu tv kijken met de schotel hebben hun schotel gericht op de 19,2 graden oost satelliet.

Nu zal je denken he nu kan ik niet meer tv kijken met mn schotel! Nee je kan diezelfde kanalen ontvangen die je nu hebt op de 10 graden oost, dus geen zorgen.

Nou di kon ik allemaal uit die vent trekken.

Nog eventjes wachten dus.
--

Ligt dus wel boven de 100,- p/mnd... :(

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 20:34 schreef JohR het volgende:

[..]
De satelliet die hiervoor wordt gebruikt sweeft op 10 graden oost.
Diegenen die nu tv kijken met de schotel hebben hun schotel gericht op de 19,2 graden oost satelliet.

Nu zal je denken he nu kan ik niet meer tv kijken met mn schotel! Nee je kan diezelfde kanalen ontvangen die je nu hebt op de 10 graden oost, dus geen zorgen.

Nou di kon ik allemaal uit die vent trekken.

Nog eventjes wachten dus.
--

Ligt dus wel boven de 100,- p/mnd... :(
Dat je als je schotel op 10 graden Oost (Eutelsat W1) staat dezelfde zenders kunt ontvangen als hij op 19.2 graden Oost (Astra 1) is BULLSHIT. Dat kan dus echt niet.

Verwijderd

udo... gozer??????
je loopt al weken te schreewen dat die prijzen voor consumenten lager worden... als je nou gewoon is een keer meteen zegt wat het nou kost!

dus reken je eigen maandag ff suf en knal die zooi meteen op die site van je... dat imago dat alle nederlandse sat inet providers fu*king t*fus oplichters zijn ben je nog lang nie van af... en met dat vage gelul van je kommie er helemaal nooit

BTW. vergeet nie dat er ook nog 2500 piek aan hardware bij komt

• xxxMaverick
Op zaterdag 01 september 2001 02:17 schreef bertwin het volgende:
udo... gozer??????
je loopt al weken te schreewen dat die prijzen voor consumenten lager worden... als je nou gewoon is een keer meteen zegt wat het nou kost!

dus reken je eigen maandag ff suf en knal die zooi meteen op die site van je... dat imago dat alle nederlandse sat inet providers fu*king t*fus oplichters zijn ben je nog lang nie van af... en met dat vage gelul van je kommie er helemaal nooit

BTW. vergeet nie dat er ook nog 2500 piek aan hardware bij komt
precies met dat installatie bedrag zijn er een handvol nederlanders voor wie het interresant is. Komt bij dat dit soort providers altijd grote problemen heeft

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 01:02 schreef mindset het volgende:

[..]

Dat je als je schotel op 10 graden Oost (Eutelsat W1) staat dezelfde zenders kunt ontvangen als hij op 19.2 graden Oost (Astra 1) is BULLSHIT. Dat kan dus echt niet.
Dat vond ik ook al een sterk verhaal... we hebben tv via de Astra sat. op 19.2 gr.oost, als je daar een paar mm van afwijkt heb je al geen signaal meer..
Bovendien zitten beide op een andere transponder neem ik aan?

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Dit is dus voor de mensen zonder kabel of adsl intressant :)

Want die snelheden liggen ook niet erg hoor... :{

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 12:14 schreef Bobbert het volgende:
Dit is dus voor de mensen zonder kabel of adsl intressant :)

Want die snelheden liggen ook niet erg hoor... :{
het gaat mij ook niet zozeer om de snelheid maar meer om het 24/7 online kunnen zijn aspect.

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 12:22 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

het gaat mij ook niet zozeer om de snelheid maar meer om het 24/7 online kunnen zijn aspect.
idd... tis nu wel een beetje errug duur.... ik hou dit topic ffies in de gatuh..

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 01 september 2001 12:22 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

Ja oke, daarom zou ik ook nooit meer terug willen naar telefoonlijn ook al zou kabel zeer traag worden :)

Maar ik dacht dat satelliet zo snel was, maar valt vies tegen :{

Verwijderd

ik ken dus ook gene kabel of adsl krijge dus zou opzich zeer interessant kunnen zijn, maar ik heb niet echt de behoefte voor paar duizend gulden aan apparatuur aan te schaffen om vervolgens nog steeds enorm veel geld kwijt te zijn per maand...

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 12:58 schreef Kertje het volgende:
ik ken dus ook gene kabel of adsl krijge dus zou opzich zeer interessant kunnen zijn, maar ik heb niet echt de behoefte voor paar duizend gulden aan apparatuur aan te schaffen om vervolgens nog steeds enorm veel geld kwijt te zijn per maand...
Ik kan me niet voorstellen dat ze voor particulieren een dergelijke investering verwachten... Zelf verwacht ik dat het zon 500 - 800 gld kan gaan kosten... en daarna dan maandelijks abbo.
Want je hebt nodig een schotel, plus DNB en dan nog een kaart of kastje voor het signaal in je pc te krijgen..
Dit bij elkaar kost niet meer dan max. 1000 gld lijkt me.

• xxxMaverick
Op zaterdag 01 september 2001 13:22 schreef JohR het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat ze voor particulieren een dergelijke investering verwachten... Zelf verwacht ik dat het zon 500 - 800 gld kan gaan kosten... en daarna dan maandelijks abbo.
Want je hebt nodig een schotel, plus DNB en dan nog een kaart of kastje voor het signaal in je pc te krijgen..
Dit bij elkaar kost niet meer dan max. 1000 gld lijkt me.
dream on

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 13:32 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

dream on
het klinkt helemaal zo gek nog niet hoor wat meneer daar zegt, want ik denk als er particulier genoeg interesse is drukt dat de prijs ook nog behoorlijk.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Affijn, die udo is net als die gozer van wanadoo stilletjes afgedropen.... omdat ie gewoon niets heeft :(

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

heb nog ff gekeken naar die prijzen voor de hardware...

schotel + lnb = ongeveer 1100 piek
dvb kaart(en) = ongeveer 1500 piek

prijzen natuurlijk ex btw... logies natuurlijk anders kunnen ze niet concureren met kabel of adsl...

lekker dan, paar rooitjes armer en da nmet 16kb uppen met 50% packet loss... upload die shit maar in je ars, ik hou het wel op eon

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 15:59 schreef bertwin het volgende:
heb nog ff gekeken naar die prijzen voor de hardware...

schotel + lnb = ongeveer 1100 piek
dvb kaart(en) = ongeveer 1500 piek

prijzen natuurlijk ex btw... logies natuurlijk anders kunnen ze niet concureren met kabel of adsl...

lekker dan, paar rooitjes armer en da nmet 16kb uppen met 50% packet loss... upload die shit maar in je ars, ik hou het wel op eon
Je hebt al een LNB voor 100 a 150 gld.. ik weet niet hoe je aan die prijzen komt? Ga ik er wel vanuit dat zon LNB het zelfde is als die voor TV zenders mee te onvangen (?)
Schotel zelfde verhaal rond de 100,-
Zo'n DVD kaart kost toch ook niet zoveel?
de Hauppauge Win/TV DVB-s kost FL 570,-
Maar die kan 1weg.. of ie 2weg kan weet ik niet maar dat kost dan toch niet het dubbele?!

Waarschijnlijk reageert die Udo niet meer omdat hier lui alleen maar aan stemmingmakerij doen en alles de grond in boren... gewoon afwachten wat het wordt.. bevalt het niet, neem je het niet..

Ik heb ook mijn twijfels, maar dat komt omdat ik nog niet precies het hoe en wat ervan weet.

Verwijderd

die prijzen heb ik van een engelse sat isp gehad, en die prijzen daar kunnen nooit veel veschillen met de prijzen hier...

die lnb is natuurlijk geen gewone maar 1tje die ook kan verzenden, kijk ff naar die pic op hertzinger.nl
die dvb kaart is er ook 1 die kan zenden, toen die stumpers van ixs (praise the lord dat ze opgehouden zijn) nog sat inet verkochten hadden ze een tijdje een prijslijssie met de hardware die je nodig had...
daar stond daggik een aparte dvb kaart voor ontvangen en verzenden op dus meteen 2 pci sloten weg...

maareh... die udo kan het vast allemaal wel pcies vertellen, als ie ooit nog terug komt dan

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn bedrijf verkocht dus onder andere die 1 weg kaartjes. Door ge-eikel met aanbieders en te hoge prijzen is het nooit wat geworden. Nu hebben we een teringgrote stapel van die hertzinger kaartjes liggen die niet of nauwelijks verkopen...

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op zaterdag 01 september 2001 12:09 schreef JohR het volgende:

[..]

Dat vond ik ook al een sterk verhaal... we hebben tv via de Astra sat. op 19.2 gr.oost, als je daar een paar mm van afwijkt heb je al geen signaal meer..
Bovendien zitten beide op een andere transponder neem ik aan?
Het zou kunnen als je een wat grotere schotel met twee LNB's monteert, waarvan er op de 19.2 Astra is gericht en de andere op de sat voor de internetontvangt. Ik heb nu ook zoiets maar dan om zowel de Astra als de Hotbird sat te ontvangen, met een 90cm schotel.

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Op zondag 02 september 2001 16:25 schreef sebastius het volgende:
Mijn bedrijf verkocht dus onder andere die 1 weg kaartjes. Door ge-eikel met aanbieders en te hoge prijzen is het nooit wat geworden. Nu hebben we een teringgrote stapel van die hertzinger kaartjes liggen die niet of nauwelijks verkopen...
Wat kosten ze ??
Ik heb misschien wel interesse :)

Eat my shorts !

Verwijderd

NewB here,

de prijzen, ontvangen van udo

schrik niet:
Hardware 4502
64/128 => 181
64/256 => 330
128/512 => 628

oh ja om niet te vergeten dit zijn euro's