Reisstekker testen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Mijn vraag
Ik heb een 'torentje' gekocht met alle wereldwijde stekkers.
Nu ga ik naar de VS en ik dacht laat ik mijn VS stekker even testen door de EU-stekker en de VS-stekker in elkaar te schuiven en dan mijn telefoon proberen op te laden door die weer aan te sluiten op de VS-stekker.
Dan gebeurd er echter niks.

Zodoende heb Ik via AliExpress een extra VS-naar-EU en EU-naar-VS stekker gekocht. Deze schuif ik in elkaar en sluit dan mijn telefoon aan, maar dan gebeurd er ook niks.

Wat ik mij afvraag:
Heb ik pech en 2 kapotte stekkers gekocht of gaat het simpelweg niet werken om 2 reisstekkers in elkaar te schuiven en dan proberen mijn telefoon op te laden?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:32
Er is maar bar weinig wat niet kan werken aan zulke reisstekkers.

Een reisstekker is niets anders dan een setje metalen pinnen met stekkervorm A die dan direct over gaan op een 'stopcontact' voor pinnen met vorm B.

Houd je er wel rekening mee dat je niet alle apparatuur in de VS kunt gebruiken? Want niet alleen de vorm van de stekker is anders, ook het Voltage is anders. 110V ipv 230V. Op goedgekeurde apparatuur staat voor welke voltages het apparaat geschikt is. De meeste geschakelde voedingen, zoals opladers voor telefoons en laptops zijn tegenwoordig gelukkig geschikt voor wereldwijd gebruik. Maar altijd checken. En zeker bij Ali-Express rotzooi.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Ah, inderdaad, dat kan het ook zijn, dat mijn adapter niet geschikt is voor 110 volt. Ik ga het even checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 13:36
jeroeningen schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:55:
[...]

Ah, inderdaad, dat kan het ook zijn, dat mijn adapter niet geschikt is voor 110 volt. Ik ga het even checken.
Dan zou het hier bij het testen wel moeten werken want dan heb je gewoon 230V op US stekker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Met multimeter de polen doormeten.

En na het experiment die Ali meuk niet gebruiken maar weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-05 07:37
Ik wil je deze graag aanraden https://www.mediamarkt.nl...pole-24a-wit-1748495.html heb je ook meteen 2 usb poorten erbij. Is een fijn ding.

En inderdaad opletten dat je laders 100-240V geschikt zijn.

Oh ja, randaarde stekkers met de dikke pennen passen niet in de reisstekker, alleen de dunne van bijvoorbeeld een Iphone lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Stokertje schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:01:
Ik wil je deze graag aanraden https://www.mediamarkt.nl...pole-24a-wit-1748495.html heb je ook meteen 2 usb poorten erbij. Is een fijn ding.

Oh ja, randaarde stekkers met de dikke pennen passen niet in de reisstekker, alleen de dunne van bijvoorbeeld een Iphone lader.
Ik heb zoiets, een stekker met 4 usb-a poortjes en een usb-c.
Had ik pre-covid gekocht en vond ik weer terug.

Om eerlijk te zijn: geweldig. Maar.. ik laad alleen telefoons, horloges, ereaders en koptelefoons op, allemaal usb.

Als ik ook andere apparaten heb neem ik graag ook een stekkerblokje mee wat past in zo'n wereldstekker. Dat past niet altijd, dus ik heb een aangepaste met inderdaad een dunne stekker eraan, en dan 15cm kabel en een blokje van 3 stopcontacten.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 14:56
Stokertje schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:01:

Deze werkte idd niet voor mij laptoplader, dat past niet :(
Pagina: 1