Toon posts:

Vast contract toch andere tarieven na verhuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 09:20
Ik heb nog een vast contract tot 8 maart 2023. Op 2 november kregen we de sleutel van onze nieuwe woning. Op 5 december was de overdracht van de oude woning. Budget Energie hebben we mee laten verhuizen. Toch zie ik nu dat voor het nieuwe adres andere (hogere) tarieven gelden dan voor de oude woning. Aangezien een contract persoonsgebonden is, is dat m.i. niet juist.
Voor dat ik ga bellen met BE wil ik graag wat munitie hebben. Weet iemand hoe dit zit? We hebben namelijk geen enkele aankondiging gehad van deze wijziging. Drie dagen terug wel een aankondiging dat na 8 maart er andere tarieven gaan gelden, maar dat is logisch. Op basis daarvan eens gaan kijken wat het verschil precies is en zodoende ook de verschillende tarieven ontdekt.

iRacing

Alle reacties

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:36
Verhoging BTW en energiebelasting op 01-01-2023. Ligt dus niet aan leverancier maar aan de overheid.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Naast wat hanev001 aangeeft; is de netbeheerder op beide locaties hetzelfde? Die worden 1:1 door energiemaatschappijen doorbelast. En ook die kunnen verschillende tarieven hanteren (ik weet niet in hoeverre de tarieven bij 1 netbeheerder per locatie/gemeente/provincie kunnen verschillen).

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 09:20
hanev001 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:05:
Verhoging BTW en energiebelasting op 01-01-2023. Ligt dus niet aan leverancier maar aan de overheid.
Het lijkt me sterk dat een verhoging per 1 januari al in mag gaan op 2 november.
ACM schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:56:
Naast wat hanev001 aangeeft; is de netbeheerder op beide locaties hetzelfde? Die worden 1:1 door energiemaatschappijen doorbelast. En ook die kunnen verschillende tarieven hanteren (ik weet niet in hoeverre de tarieven bij 1 netbeheerder per locatie/gemeente/provincie kunnen verschillen).
Zelfde netbeheerder inderdaad.

[Voor 42% gewijzigd door Froggy op 09-02-2023 08:53]

iRacing

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:49
Froggy schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:52:
[...]

Het lijkt me sterk dat een verhoging per 1 januari al in mag gaan op 2 november.

[...]
Zelfde netbeheerder inderdaad.
Heb je niet de mogelijkheid online te checken met welke kale prijs ze rekenen?
Anders zou ik daar over bellen. Het is de kale prijs die je uiteindelijk overeenkomt in je contract, de rest zijn bijkomstigheden waar de energieleverancier geen zeg over heeft.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee