Vast contract toch andere tarieven na verhuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 11:58
Ik heb nog een vast contract tot 8 maart 2023. Op 2 november kregen we de sleutel van onze nieuwe woning. Op 5 december was de overdracht van de oude woning. Budget Energie hebben we mee laten verhuizen. Toch zie ik nu dat voor het nieuwe adres andere (hogere) tarieven gelden dan voor de oude woning. Aangezien een contract persoonsgebonden is, is dat m.i. niet juist.
Voor dat ik ga bellen met BE wil ik graag wat munitie hebben. Weet iemand hoe dit zit? We hebben namelijk geen enkele aankondiging gehad van deze wijziging. Drie dagen terug wel een aankondiging dat na 8 maart er andere tarieven gaan gelden, maar dat is logisch. Op basis daarvan eens gaan kijken wat het verschil precies is en zodoende ook de verschillende tarieven ontdekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLELiGyUZ5KgPklgXELMNqNQj2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hrX0oWSXE4ixs4VsmpCppk5J.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3Dv9Vswi2pYp3wVm3thJibbS9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hV4WHYAphm1TIkpuqVUUGErT.png?f=fotoalbum_large

iRacing

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Verhoging BTW en energiebelasting op 01-01-2023. Ligt dus niet aan leverancier maar aan de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Naast wat hanev001 aangeeft; is de netbeheerder op beide locaties hetzelfde? Die worden 1:1 door energiemaatschappijen doorbelast. En ook die kunnen verschillende tarieven hanteren (ik weet niet in hoeverre de tarieven bij 1 netbeheerder per locatie/gemeente/provincie kunnen verschillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
hanev001 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:05:
Verhoging BTW en energiebelasting op 01-01-2023. Ligt dus niet aan leverancier maar aan de overheid.
Het lijkt me sterk dat een verhoging per 1 januari al in mag gaan op 2 november.
ACM schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:56:
Naast wat hanev001 aangeeft; is de netbeheerder op beide locaties hetzelfde? Die worden 1:1 door energiemaatschappijen doorbelast. En ook die kunnen verschillende tarieven hanteren (ik weet niet in hoeverre de tarieven bij 1 netbeheerder per locatie/gemeente/provincie kunnen verschillen).
Zelfde netbeheerder inderdaad.

[ Voor 42% gewijzigd door Froggy op 09-02-2023 08:53 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:29
Froggy schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:52:
[...]

Het lijkt me sterk dat een verhoging per 1 januari al in mag gaan op 2 november.

[...]
Zelfde netbeheerder inderdaad.
Heb je niet de mogelijkheid online te checken met welke kale prijs ze rekenen?
Anders zou ik daar over bellen. Het is de kale prijs die je uiteindelijk overeenkomt in je contract, de rest zijn bijkomstigheden waar de energieleverancier geen zeg over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs1095
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-01-2024
@Froggy hoe is dit afgelopen? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en wil gaan bellen. Ben benieuwd wat er tegen jou is gezegd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggy
Sorry voor het late antwoord. Laatste tijd weinig op Tweakers gezeten.
:$
Maar was inderdaad wat hierboven al genoemd werd: verhoging BTW en energiebelasting.
En ook voor 2024 zijn de belastingen weer verhoogd, dus vandaar dat het lijkt alsof er niet met dezelfde prijzen gerekend wordt. Tenminste, als je naar de totaalprijs kijkt lijkt dat zo. Maar even verder in de cijfertjes duikend kom je erachter dat onze overheid energie als een steeds belangrijkere melkkoe beschouwt.

Meer geld kwijt aan belasting dan aan het product zelf ondertussen.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Inderdaad staat het gegoochel van de overheid met energiebelasting en weer teruggave los van het vaste tarief in het contract met energie leverancier.
Het vereist tegenwoordig een hele studie om alle verhogingen nog te volgen, ook bij de leveranciers en netwerkbeheerders gaat het vaste tarief flink omhoog steeds.
Pagina: 1