Vraagje over antec kasten

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik heb onlangs op een dealer dag (zie topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/216859/1?limit=25)
de kasten van Antec eens bekeken. Best mooi, vind ik. (Ik heb het hier dus over de grote kasten (die bij Chieftec de "Dragon" series genoemd worden denk ik) full tower, met een deurtje vooran. Dan kan ik me pa beletten me nieuwe Plexwriter niet te gebruiken :). Zitten al heel veel plaatsen in voor fan's, en de verkoper wist me te vertellen dat het uit errug dik en stevig staal was (ik heb hem open gedaan en dat was zo) en ook dat er vanbinnen geen scherpe randen aan waren (was ook zo) Ook errug handig zijn die plastic rails die in de kast netjus zitten, heb nu ook een met rails en het is echt :r als je zo'n ding moet vinden.
Wat ik wel leuk vind is dat ze over nix liegen, zie ander topic, daar was een :+ bezig over mobo's die P4 200Ghz compilant waren, terwijl het over een scrootding ging, testplankje dus, voor een Pentium 1 200Mhz. Ahh well...

Maar allez: nu ff terug ontopic:
1. Zijn ze handig voor LAN's? Ik heb ook me koffer maar toch... Heb ze gewogen en toch redelijk "zwaar". Heb ook nog een 21" monitor, zo'n oude van Nokia, is wel 90KG easy.
2. Dat deurtje, doen jullie dat altijd open en dicht als julllie je cd-rom gebruiken? Lijkt me wel onhandig maar ik zit met me stoel zo'n 2cm er dan van af, en als dat ding afbreekt is me pa :( en ikke :'(.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ze zij redelijk heavy, mar de zijn wel te dragen.. :P
btw een monitor van 90 kg?? haha

ehh.. het deurtje is idd wel irri, darom heb ik um ook zxinder deurtje gekozen, maar ik heb gehoord dat ie nog wel redleijk stevig was.... :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Heb dezelfde die jij bedoeld alleen zonder deurtje
Omdat ik er ook 2 cm vanaf zit.

Ik heb bij de karwei wieltjes gehaald voor eronder. En dat gaat echt perfect!!

En wat voor plastic rails??
Alleen die fan houders zijn van plastic

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
* Sundead is very happy met zijn Antec 1030 SX, ook voor lanparty's is het fijntjes om mee te nemen........

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

90 kg? Heb je vergeten je vader eraf te halen? (LOL :))

Even serieus: Ik kan geen plaatje van die kast vinden...Kan iemand mij een link geven?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Antec rulez, ja dik metaal is zwaar, daar kan je niets tegen doen.

Deurtje is vrij stevig, al een aantal keer hard dicht gegooid, en hij is nog perfect.

een echte aanrader

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
En Hier
is een linkje naar de site van Antec en hun performance series......

Ik vind het een aanrader :9

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:16
ik heb die dragon kast woensdag besteld.. en is vandaag binnegekomen
me moeder is um nu ophalen :p
ik heb het over de zwarte bigtower met klepje vooraan
...

als ik um strax heb zal ik eens kijke of het handig is om klepje dicht te laten..
maar ik vond die met klepje toch wel mooier als die zonder

Verwijderd

vind't heel handige cases, heb wel de sx830, dus zonder deurtje
is ma handig dat't zo'n dik metaal is, hoor'k m'n straaljager minder :p

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb zelf de Antec SX1030BEC, dus de zwarte met deur. Dat deurtje vind ik geen probleem.. ik wilde een zwarte kast maar tja, ik heb gewoon een witte Philips DVD, witte ZIP drive, witte diskdrive etc.. dat ziet er niet echt strak uit. Deurtje dicht en voila.. het ziet er wel strak uit. Nou ken ik sommige mensen die echt helemaal :r gaan van een deurtje.. mwoah ik til daar niet zo zwaar aan.. jah, ik moet ff een deurtje open doen om mijn PC aan/uit te zetten etc. Deurtje staat overigens ook doorgaans open .. maar vervelend? Nee hoor.

Ik zal ff eerlijk wat plus en minpunten opnoemen:

PLUS PUNTEN:

+ = leuk dat het erbij/in zit
++ = daarom heb ik hum gekocht!

+ Je kan gewoon 4x80mm fans kwijt.. zonder te schroeven.
+ Removable HD erhm "houder" of "Frame". Hoef je niet zo te prutsen in je kast
+ eindelijk een kast die welk goed werkt met die rails voor 5 1/4 devices zoals CD-ROM, DVD etc.
+ rails zitten gewoon onderin de kast, altijd bij de hand
+ Je kan 1 80mm fan voor je HD's stoppen.. gratis HD koeling en bijzonder effectief ook.

++ Duurzame kast die lang te gebruiken valt..
++ De kast is superstevig en kan echt wel tegen een stootje.
++ Het is een ongelooflijk sexy kast in het zwart. :)
++ De zijdeur gaat gewoon in 1 beweging open/dicht!! Niets geen geschuif of geschroef ofzo.. met 1 vinger heb je hem open of dicht.. kan ook nog es op slot
++ Antec SX303 300watt voeding. Als 1 van de beste en stabielste 300watters getest op Anandtech.com

MIN PUNTEN:

- = dat had wel iets anders gekund
-- = hmmmm had ik dat geweten voordat ik hem kocht..

- De prijs. Hij was flink duur.. 365,00 NLG bij Ned-Cool
- Hij is een tikkeltje aan de zware kant
- Geen mainboard-tray. Geen groot gemis maar is wel makkelijk
- De "houders" van de HD-Frames zitten met POPNAGELS vast ipv van schroeven.. dat komt de flexibiliteit niet ten goede
- De 1030 lijkt minder ruimte te hebben dan de 830. Er zitten 2 HD-Frames in.. in elk kan je makkelijk 2 HD's in kwijt.. maar je moet ook je Diskdrive in zo'n ding proppen (mits je een 5 1/4 bracket wil gaan gebruiken).. dus dat neemt weer ruimte in beslag.
- Neem die 2 bovenste punten en .. je hebt weinig ruimte in je kast voor waterkoeling. Als je een reservoir gaat gebruiken wordt het aardig krapjes.. ik moet nog ff kijken hoe ik dat ga oplossen.

De kast is niet 100% perfect maar krijgt van mij zeker een 90% score. Tja dat je wat weinig ruimte hebt voor waterkoeling.. erhm tja.. dat is nu eenmaal zo maar als je creatief bent vind je daar ook een oplossing voor. (Radiator onder je dak van de kast..of onderste bracket eruit halen + houders eruit boren en je diskdrive + zipdrive in een 5 1/4 bracket stoppen.

Al met al vind ik het echt een superkast. Ik kan er toch alles in kwijt.. hij is heel sexy en bijzonder stevig.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

he, tazz

heb mijn SX830 samen met Tazz zijn SX1030BEC besteld

echt een goede kast, genoeg ruimte voor mijn watercooling
en zoals iedereen zegt duurzame kwaliteit.

mijn cpu / mobo temp = 30/32 :P

ohh ja gaat om een Slot-A Classic Athlon 700@900 :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Klopt.. de 830 heeft iets meer ruimte voor waterkoeling omdat de diskdrive anders gemonteerd wordt.. je hoeft daar geen "HD bracket" voor te gebruiken.. dat moet bij de 1030 wel maar goed, ik verzin wel een goede oplossing. Mijn eerste gedachte was een lange radiator onder het dak van de kast met daarop 2x120mm fans.

Enneuh waneer ga je nou es op 1Ghz draaien met dat ding? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• lvh
Monitor is echt waar hoor. 21" oud nokia ding. Echt: zit zo'n gigabeeldbuis in en die is echt ZWAAR. Ingeboude grote speakers van een paar 100 watt die wegen ook niet licht...
Op vrijdag 31 augustus 2001 12:13 schreef delyver het volgende:
ze zij redelijk heavy, mar de zijn wel te dragen.. :P
btw een monitor van 90 kg?? haha

ehh.. het deurtje is idd wel irri, darom heb ik um ook zxinder deurtje gekozen, maar ik heb gehoord dat ie nog wel redleijk stevig was.... :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

maar 90kg? Dan zou die monitor bijna net zo zwaar zijn als ik?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emike/1030black.jpg

Ik heb deze :)
Echt een fijn kastje om te hebben, ik heb ook nog een witte gehad :P

Alle proemn in n drek

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik heb ook een Antec SX1030BEC, of eigenlijk de Enermax versie van Tweakshop :)

Uitstekende kast, ben er zeer tevreden over :)
Inderdaad een beetje aan de zware kant, zeker bij mij zit hij nogal vol ;) , maar als je bereid bent met een monior van 90kg te sjouwen zou dat absoluut geen probleem moeten zijn.

Wat betreft het "probleempje" met de zwarte (eigenlijk antraciet) case/ witte drives: Ik heb een Sony CRX160 black rewriter (is eigenlijk ook antraciet :) ) en heb mijn Pioneer 106S DVDrom door een vriend van me in antraciet laten spuiten. Ziet er echt 8-) uit.

Waterkoelingsset ging er vrij probleemloos in. Helaas heb ik om de AquaCoil radiator te laten passen wel de 2e drivebay moeten verwijderen. Die Aquacoil paste er net niet onder, iets van 1cm'tje te hoog. Jammer... maar ik had het er wel voor over...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• lvh
Naja, als je kwaliteit wilt, dan moet je dokken. Da's overal zo. (Behalve dan bij Inhell >:))
Dusseuh, kassie kopen. Maar een vraag blijft onbeantwoord: is ie goed modbaar? Heb je mischien de fans niet nodig maar allez... Ik denk wel dat de Antec iets speciaals heeft, de enige kast die waarschijnlijk lelijker word na het modden (en dan heb ik het vooral over raampies, niet over baybussen enzow...

• lvh
Het is wel een rare vraag, maar me Dremel ligt hier en ik vind het nu echt toch zielig dat me andere kasten afgedremelt zijn :'(

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:25
er zit hier op got ook een gast die die kasten goedkoop verkoopt

https://wren.co/join/Devian

• lvh
Wieeee?

Ikkeuh hebben... Maar ikkeuh wel in Belgie wonen. Vervoer gaat kostelijk zijn denk ik ;(
Op vrijdag 31 augustus 2001 20:26 schreef skinhead het volgende:
er zit hier op got ook een gast die die kasten goedkoop verkoopt

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:25
Op vrijdag 31 augustus 2001 20:29 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Wieeee?

Ikkeuh hebben... Maar ikkeuh wel in Belgie wonen. Vervoer gaat kostelijk zijn denk ik ;(
[..]
hier: http://www.tweakshop.nl/n/prod/chieftec/dx-01-bd.htm[/url]

die gast heet treb en dit is zijn miniwinkel :)

--edit-- verkeerde link :) --edit --

https://wren.co/join/Devian

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Monitor 90kg.. betwijfel ik.. zelfs mijn 70cm TV is niet zo zwaar.. ik denk ook dat als ie echt 90kg is je em niet in je 1tje kan tillen (gewoon omdat een monitor onhandig is te tillen)

Zal eerder iets van 40kg zijn... mijn iiyama weegt iets van 29 ofzo..

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• lvh
Eeuh, ten eerste de link is weer fout, je hebt er 2x [/url] achter gezet. Maareuh, dit zijn Chieftec's, geen Antec's. Gast op de dealer dag zei dat het verschil was dat de Antec's een Antec voeding hebben. Ik weet niet meer waar, maar kom. Voeding hebbik al dus daar gaanwe ni over zeiken :)

Zelfde kast?
Thx anyway
Op vrijdag 31 augustus 2001 20:55 schreef skinhead het volgende:

[..]

hier: http://www.tweakshop.nl/n/prod/chieftec/dx-01-bd.htm[/url]

die gast heet treb en dit is zijn miniwinkel :)

--edit-- verkeerde link :) --edit --

• lvh
Ik denk dus dat het een Antec kassie wordt (zo'n antraciet :)) met een KG7-RAID bordje van Abit, heb ik gezien (zie dealer dag) en ik mag dus het prototype uitproberen :9~ Prototype gaat zoals de A7M266 een DIP voor Multiplier hebben die op de retail/OEM niet te verkrijgen is >:) Mijn (toekomstige) Palomino 1.5 moet en zal zweten >:)

• lvh
DA-01-BD zal het worden.

* lvh heeft met al zijn CD's enzow een maxtower nodig ;)

• lvh
Deurtje stevig, ok, maar ik heb het niet over open en dicht. Als het deurtje open staat is het errug dicht bij me stoel. En ik ben bang dat ik het afbreek. Snappie?
Op vrijdag 31 augustus 2001 13:49 schreef tva_goku het volgende:
Antec rulez, ja dik metaal is zwaar, daar kan je niets tegen doen.

Deurtje is vrij stevig, al een aantal keer hard dicht gegooid, en hij is nog perfect.

een echte aanrader

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op vrijdag 31 augustus 2001 11:39 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Ik heb onlangs op een dealer dag (zie topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/216859/1?limit=25)
2. Dat deurtje, doen jullie dat altijd open en dicht als julllie je cd-rom gebruiken? Lijkt me wel onhandig maar ik zit met me stoel zo'n 2cm er dan van af, en als dat ding afbreekt is me pa :( en ikke :'(.
Dat deurtje kan je er ook uit slopen... Nouja is heel makkelijk. Gewoon klik en hij is los :)

webOS all the way!

• lvh
Lees alles: Ik WIL het deurtje hebben zodat me pa ni me me CDbruner werkt (ikke sleutel bijhouden he :)). Enneuh, er is ook een versie ZONDER deur, dus waarom zou ik de (duurdere) versie MET deur kopen om hem eruit te slopen als ik de versie zonder deurtjuh gewoon kan kopen ? |:(
Op zondag 02 september 2001 11:55 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Dat deurtje kan je er ook uit slopen... Nouja is heel makkelijk. Gewoon klik en hij is los :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verschil met Chieftec kasten..

De Antec SX1030BEC wordt inderdaad door hetzelfde bedrijf gemaakt dat voor Chieftec de kasten maakt. Dus de kast "Body" is hetzelfde.

Alleen bij de Antec kast krijg je:

- 1x Antec 300watt voeding (P303SX met SmartPower)
- 2x Antec 80mm fans (erg stil maar toch goede CFM).

De Antec 300watt PSU is op Anandtech.com zeer zeer goed getest, kan alleen ff de link niet meer vinden.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op de site van Chieftec kwam ik deze kast tegen (type DA-01W):
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/3_da-01w.jpg
Lijkt me ook wel wat, dan ben je nl. van het deur-probleem af. Je krijgt er trouwens standaard geen voeding en geen fans bij, duur kastje dus :(

Chieftec maakt het type met deur (DA-01BLD) tegenwoordig ook in blauw :9 :

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/Da-01cd.jpg

Maar nu even een vraag:
Is die Antec-kast ook een aanrader als je van plan bent om een echt stille PC te bouwen? Wie heeft er allemaal zo'n kast en vindt dat íe echt stil is?

Volvo V70 D5 my2011

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op dinsdag 16 oktober 2001 19:56 schreef FalconM het volgende:
Op de site van Chieftec kwam ik deze kast tegen (type DA-01W):
[afbeelding]
Lijkt me ook wel wat, dan ben je nl. van het deur-probleem af. Je krijgt er trouwens standaard geen voeding en geen fans bij, duur kastje dus :(

Chieftec maakt het type met deur (DA-01BLD) tegenwoordig ook in blauw :9 :

[afbeelding]

Maar nu even een vraag:
Is die Antec-kast ook een aanrader als je van plan bent om een echt stille PC te bouwen? Wie heeft er allemaal zo'n kast en vindt dat íe echt stil is?
Ik heb die zwarte dus, zie bovenaan dit topic.

Stil is die kast dus absoluut niet omdat er van die dikke ribben aan de voorkant zitten, hier hoor je dus wel goed je koeler en je harde schijven door :P
Maarja het is eigenlijk ook een file server kast :)

Alle proemn in n drek

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Heya topic starter!

Om even op je e-mail terug te komen die je me had gestuurd!
Hoe weet je trouwens men echte naam?

Maar dat maakt niet uit.

Ik ben zelf zeer tevreden met men Chieftec Dragon DX-01WD, het kleppie aan de voorkant is ook stevig zat als je er normaal mee omgaat.

Mijn kast in combinatie met men 431watt Enermax PSU vind ik niet veel lawaai geven of dat je die voeding boven alles hoort. Ik kan eerder zeggen dat de Delta MP fans waarvan ik er een voor heb en eentje achter heb zitten echt boven alles uit komen kwa geluid.

Maar wel goeie koelers, de HP wil ik al helemaal niet horen.

Alleen zelf had ik de kast ook wel in een versie willen zien zonder kleppie aan de voorkant. Maar die is er helaas niet!

Ik hoop dat je hier aan deze info wat hebt!

Groeten Mark.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Pagina: 1