Toon posts:

KVM switch met 2k en 165hz

Pagina: 1
Acties:

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:45
Voor mijn werk zit ik steeds regelmatiger thuis te werken, dit doe ik op mijn legion 5 laptop.
De laptop zelf werkt heerlijk, maar ik merk dat het scherm en toetsenbord bij lang gebruik toch beduidend minder fijn werken.
In mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik KVM switches tegen, dit lijkt mij een topoplossing.
Echter loop ik tegen 1 ding aan, ik game graag en doe dit op een 2k 165hz scherm (die 165hz haal ik niet, maar meer dan de kvm aan kan)
In mijn zoektocht naar een goede kvm switch kom ik in de range van de juiste resolutie eigenlijk alleen maar switches tegen die 60hz ondersteunen, dit vind ik zonde van mijn pc (zoals hieronder)
Zijn er switches, of andere oplossingen, die dit probleem zouden kunnen oplossen? (een extra bureau met kvm is voor mij geen optie)

Liefst niet meteen voor 500 euro oid :+

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 178,-€ 178,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 164,90€ 164,90
1VideokaartenSapphire Pulse Radeon RX 6800 XT€ 732,90€ 732,90
1MonitorenLG UltraGear 32GN650-B Rood, Zwart€ 324,90€ 324,90
1ToetsenbordenSteelseries Apex (Qwerty US)€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech G502 X Lightspeed Zwart€ 118,-€ 118,-
2Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 57,90€ 115,80
1Gaming headsetsSteelseries Arctis 9€ 149,-€ 149,-
1VoedingenNZXT C750 Gold v2€ 104,90€ 104,90
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 85,76€ 85,76
Totaal€ 2.688,57

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03 16:44
Kan je niet de monitor op andere poort koppelen met de laptop, en een apart toetsenbord en muis aansluiten op de laptop? Dan heb je geen KVM switch nodig en kan je zo wisselen.

Of als de monitor 2 USB poorten heeft, toetsenbord en muis daarop aansluiten, dan hoef je maar 1 USB kabel om te wisselen?

• jichem
Lelletje schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:06:
Kan je niet de monitor op andere poort koppelen met de laptop, en een apart toetsenbord en muis aansluiten op de laptop? Dan heb je geen KVM switch nodig en kan je zo wisselen.

Of als de monitor 2 USB poorten heeft, toetsenbord en muis daarop aansluiten, dan hoef je maar 1 USB kabel om te wisselen?
Een apart toetsenbord geeft weer een enorme moeilijke switch als ik tussendoor even wil schakelen.
Die tweede optie ga ik even proberen! Dat zou wel heel geniaal zijn.

Edit: nee, helaas heeft mijn scherm geen USB :'(

[Voor 4% gewijzigd door jichem op 08-02-2023 11:10]

• jichem
Dus stel dat ik mijn huidige scherm zou verkopen, en er een ASUS ROG Strix XG32VC voor terug zou kopen (enige die ik zie in 144hz en hoger die USB heeft) dan zou dit wel op die manier gaan werken?

• Lelletje
Dan hoef je alleen maar 1 USB kabel om te zetten, van PC naar laptop en omgekeerd. Op de monitor dan juiste input kiezen.

• jichem
Oke, dan moet er vanaf het scherm een USB naar de pc/laptop lopen? (is er dan ook een USB switch die dat zonder de fysieke handeling kan?)
Ik vind het niet erg om de laptop 's ochtends in te pluggen, maar wil liever niet tussendoor steeds switchen, het gaat dan namelijk soms maar om een paar seconden.

• Lelletje
Er bestaan USB switches.

Ik zou even reacties van anderen afwachten, mogelijk zijn er betere/makkelijkere oplossingen.

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-03 11:30
60Hz slaat waarschijnlijk op 4K60Hz, dit is dan de maximale resolutie + max Hz op die resolutie. Dat wil niet zeggen dat je daat niet mee kan spelen qua bandbreedte.

4K60Hz 10 bit = 17.92Gbps (dit valt binnen de HDMI 2.0 spec 18Gbps max)
2K165Hz 10 bit = 21.90Gbp (dit valt binnen de DisplayPort 1.4 spec 32Gbps max)

Je zal dus opzoek moeten naar een DP1.4 switch, mocht je nog een KVM willen uiteraard.
https://www.club-3d.com/e...dual_displayport_4k_60hz/

Er zijn handige tooltjes om bandbreedtes uit te rekenen.
https://www.kramerav.com/bandwidth-calculator/

Het heeft allemaal met marketing te maken. Want je een KVM op de markt zet en zegt DP1.4 @ 32Gbps zegt dat niet zoveel voor de mensen die niet weten wat dat doet. Maar als je het 4K60Hz noemt weten mensen al iets meer.

Succes!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee