Toon posts:

Bosch Easyconnect server onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-03 13:02
Sinds gistermiddag doet onze CV-ketel het niet meer omdat de Iphone app geen contact meer heeft met de Bosch Easycontrol CT 200 thermostaat. Vanochtend met Bosch gebeld en blijkbaar ligt de server eruit. Lijkt mij geen gewoon technisch probleem aangezien dit nu al langer dan een dag duurt. Wel slecht van Bosch dat ze dit bericht pas vanochtend op de website hebben geplaatst. Dat had mij gisteren een hoop gepruts gescheeld als ik het toe had geweten.

Helaas kunnen we de thermostaat ook niet handmatig bedienen want hij staat op een kinderslot, ook resetten werkt niet want daar is blijkbaar ook de server voor nodig. Bovendien hebben we ingesteld dat als hij onze telefoons niet ziet, dat dan de CV uitgaat: aangezien de app geen contact meer maakt met de server, denkt de Easycontrol dat we niet thuis zijn. Al met al is Murphy's Law hier van toepassing.

Bij de buren maar een electrisch kacheltje geleend.

Beste antwoord (via rens-br op 10-02-2023 12:22)

• Aziona
Blijkbaar was er een app update geweest die geen contact meer met de server kon maken. Nadat Bosch een nieuwe app update ter beschikking had gesteld in de app store konden we een en ander weer opnieuw installeren.

Aangezien je de Easycontrol CT 200 moet beveiligen met een wachtwoord die ik natuurlijk was vergeten, moesten we deze resetten (paperclip aan de linkerkant) en konden we deze opnieuw installeren. Overigens is er op de bijgaande handleiding wel ruimte gemaakt om het wachtwoord op te schrijven.

Omdat ik het apparaat al op de website van Bosch had verwijderd in een poging het probleem op te lossen was ik bang dat alle instellingen en historische verbruiksgegevens verloren zouden zijn. Groot was mijn verbazing dat dit allemaal weer netjes in de app verscheen omdanks dat we de app hadden verwijderd voordat we deze opnieuw installeerden.Blijkbaar worden deze gegevens onder het serienummer van de Easycontrol toch op de server bewaard. Heel fijn.

[Voor 5% gewijzigd door Aziona op 10-02-2023 09:20]

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dit is een van de redenen dat je eigenlijk geen smarthome domotica wilt die afhankelijk is van externe servers. Overigens lees ik nergens dat ze gehackt zijn? Beetje suggestieve topic-titel?

In plaats van een elektrisch kacheltje zou je ook de thermostaat kunnen omzeilen en de CV-ketel aan kunnen sturen door de poortjes van z'n aan/uit-schakeling te verbinden met een draadje. Dan staat hij wel de hele tijd aan natuurlijk, maar als je het vermogen van de CV laag instelt kun je dan nog wel een warm huis hebben zonder dat het een sauna wordt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Aziona
Blijkbaar was er een app update geweest die geen contact meer met de server kon maken. Nadat Bosch een nieuwe app update ter beschikking had gesteld in de app store konden we een en ander weer opnieuw installeren.

Aangezien je de Easycontrol CT 200 moet beveiligen met een wachtwoord die ik natuurlijk was vergeten, moesten we deze resetten (paperclip aan de linkerkant) en konden we deze opnieuw installeren. Overigens is er op de bijgaande handleiding wel ruimte gemaakt om het wachtwoord op te schrijven.

Omdat ik het apparaat al op de website van Bosch had verwijderd in een poging het probleem op te lossen was ik bang dat alle instellingen en historische verbruiksgegevens verloren zouden zijn. Groot was mijn verbazing dat dit allemaal weer netjes in de app verscheen omdanks dat we de app hadden verwijderd voordat we deze opnieuw installeerden.Blijkbaar worden deze gegevens onder het serienummer van de Easycontrol toch op de server bewaard. Heel fijn.

[Voor 5% gewijzigd door Aziona op 10-02-2023 09:20]

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:45
Aziona schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:14:

Aangezien je de Easycontrol moet beveiligen met een wachtwoord die ik natuurlijk was vergeten, moesten we deze resetten (paperclip aan de linkerkant) en konden we deze opnieuw installeren.

Hier hetzelfde probleem gehad eerder deze week. Gelukkig kwam ik er redelijk snel achter dat er een update was (die nog niet in mijn standaard update lijstje van de AppStore stond).

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee