Toon posts:

9 pin vga to 15pin vga, geen image

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marius1951
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-02 11:18
Mijn vraag, ik heb een Tieman reader color met een crt beeldscherm.Nu wil ik een flatscreen erop aansluuiten, maar uitgang reader is 9 pins en flatscreen is 15pins. Het heeft ooit gewerkt, maar weet niet meer wat ik toen gebruikt heb. ik heb de 9 to 15 pin aangesloten, maar krijg geen beeld. Nu heb ik begrepen dat een 9 pin geen video signaal stuurt. wat moet ik gebruiken om toch de verbinding ( werkend ) te kunnen maken naar een flatscreen met 15pins aansluiting.?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Tieman reader color

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...9pin vga to 15 pin vga cable

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:44
Is het daadwerkelijk VGA? 9-pins is voor veel videostandaarden gebruikt, waaronder MDA, CGA, EGA en er bestond inderdaad ook een 9-pins VGA-aansluiting, maar die is maar kort gebruikt.

Hoe dan ook moeten we meer over die aansluiting te weten komen, zelfs als het VGA is, want ook VGA heeft zaken als horizontale en verticale frequentie die door je LCD-scherm ondersteund moeten worden.

Dus wat kun je aan documentatie vinden?

• Marius1951
A 9 pin serial port is a communication port and CANNOT be used for a monitor. (Alhoewl de 9 pin vanuit de reader unit wel videobeeld naar de crt beeldscherm doorgeeft, dus beetje verwarrend voor mij ).Ik denk dat dit het geval is. Ik meen me te herinneren dat er een stukje hardware aanwezig moet zijn die de video signalen van de reader color unit omzet naar de 15 pins connector,Maar hoe heet dit?

• dmantione
Laten we eerst maar even met zekerheid vaststellen om wat voor poort het gaat:

Als het een mannelijke DE-9 is:

... dan is het meestal een seriële poort.

Als het een vrouwelijke DE-9 is:

... dan is het waarschijnlijk wél een videopoort en dan weet je nog niet of het MDA, CGA, EGA of VGA is.

[Voor 22% gewijzigd door dmantione op 08-02-2023 14:13]

• Marius1951
ok, fijn dat je wilt helpen, ben nog nat achter de oren betreffende deze info. De verlengkabel van 9 naar 15 zijn beide male. Uitgang van reader verwerkingsunit naar de crt monitor zijn beide dus 9 pins and female. Ik dacht gewoon een kabel met een 9 pin male naar een 15 pin male goed genoeg zou zijn , maar dat is het dus niet. Trouwens kan geen info vinden over de Tieman reader color uitgang.

• dmantione
Ik kan heel weinig over dit apparaat vinden, hier wel een Franstalige discussie waarin hij genoemd wordt:

https://forums.commentcam...fich-4323623-rgb-vers-vga

Uit die discussie krijg ik het vermoeden dat het wel degelijk om een videopoort gaat, omdat de betreffende persoon naar SCART wil omzetten, zou het kunnen dat het hier om een 15KHz-signaal gaat?

Heb je toevallig een multimeter die Hz kan meten? Of nog beter een oscilloscoop? Daarmee hebben we waarschijnlijk zo uitgevonden hoe het zit.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Met alleen een kabel kom je er niet.

Denk dat je zoiets als dit nodig hebt:
http://www.ambery.com/av-1m.html

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je een foto of in ieder geval merk+model van de monitor? Zou verhelderend kunnen zijn over wat die poort uitpoept...

Soittakaa Paranoid!

• Marius1951
is nu opgelost, zie bericht met link van _JGC_
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee