Beste mede-tweakers.
Het gaat om het volgende : Een solar-bedrijf heeft in 2015 panelen bij mij gelegd. (Panelen waren destijds regulier en nieuw)
Het gaat om Zorro250Wp panelen. Er zitten in een groot deel van de panelen vochtplekken door delaminatie. Als je op de witte achterzijde vh paneel drukt verandert de vochtplek qua formaat/vorm.
Ook zitten er meerdere hotspot achtige punten in.
Bedrijf is recent langs geweest om het te bekijken.
Nu zit er 10 of 12jaar product garantie op de panelen. Aangezien volgens de leverancier deze Zorro panelen niet meer worden geleverd wil men mij uit coulance 30euro per paneel betalen.
Hierdoor ga ik echter de 20/25 jaar levensduur van de panelen totaal niet halen, misschien zelfs die 10/12 niet. Ik vind deze oplossing dan ook niet passend/voldoende/..
Volgens mijn mening heb ik mede daarom rechtstreeks zaken met dit bedrijf gedaan en is niet relevant of de (panelen)leverancier wel/niet nog bestaat.
Wat is de mening van de kenners?
Delamineren/vocht
:strip_exif()/f/image/Ol0thjXaQoctK6e9zjndEVnB.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/n6TfREhdHzwCqDDOIjREs02P.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/rXEi8YcdtKmswvK80omh2Lso.jpg?f=fotoalbum_small)
Hotspot
Het gaat om het volgende : Een solar-bedrijf heeft in 2015 panelen bij mij gelegd. (Panelen waren destijds regulier en nieuw)
Het gaat om Zorro250Wp panelen. Er zitten in een groot deel van de panelen vochtplekken door delaminatie. Als je op de witte achterzijde vh paneel drukt verandert de vochtplek qua formaat/vorm.
Ook zitten er meerdere hotspot achtige punten in.
Bedrijf is recent langs geweest om het te bekijken.
Nu zit er 10 of 12jaar product garantie op de panelen. Aangezien volgens de leverancier deze Zorro panelen niet meer worden geleverd wil men mij uit coulance 30euro per paneel betalen.
Hierdoor ga ik echter de 20/25 jaar levensduur van de panelen totaal niet halen, misschien zelfs die 10/12 niet. Ik vind deze oplossing dan ook niet passend/voldoende/..
Volgens mijn mening heb ik mede daarom rechtstreeks zaken met dit bedrijf gedaan en is niet relevant of de (panelen)leverancier wel/niet nog bestaat.
Wat is de mening van de kenners?
Delamineren/vocht
:strip_exif()/f/image/Ol0thjXaQoctK6e9zjndEVnB.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/n6TfREhdHzwCqDDOIjREs02P.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/rXEi8YcdtKmswvK80omh2Lso.jpg?f=fotoalbum_small)
Hotspot
:strip_exif()/f/image/qSi9PflaUrg7eppmCL6NV4jI.jpg?f=fotoalbum_small)
16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric