Garantie perikelen zonnepanelen 2015

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
Beste mede-tweakers.

Het gaat om het volgende : Een solar-bedrijf heeft in 2015 panelen bij mij gelegd. (Panelen waren destijds regulier en nieuw)

Het gaat om Zorro250Wp panelen. Er zitten in een groot deel van de panelen vochtplekken door delaminatie. Als je op de witte achterzijde vh paneel drukt verandert de vochtplek qua formaat/vorm.

Ook zitten er meerdere hotspot achtige punten in.

Bedrijf is recent langs geweest om het te bekijken.

Nu zit er 10 of 12jaar product garantie op de panelen. Aangezien volgens de leverancier deze Zorro panelen niet meer worden geleverd wil men mij uit coulance 30euro per paneel betalen.

Hierdoor ga ik echter de 20/25 jaar levensduur van de panelen totaal niet halen, misschien zelfs die 10/12 niet. Ik vind deze oplossing dan ook niet passend/voldoende/..

Volgens mijn mening heb ik mede daarom rechtstreeks zaken met dit bedrijf gedaan en is niet relevant of de (panelen)leverancier wel/niet nog bestaat.

Wat is de mening van de kenners?

Delamineren/vocht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmrYz4fbiPVGpa-by1GkxaAOidw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ol0thjXaQoctK6e9zjndEVnB.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUoFDAn2e9SJvFXdYiQ4d5y3Yfw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n6TfREhdHzwCqDDOIjREs02P.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI-apiPk15KOn4sNk339FGrxqEI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXEi8YcdtKmswvK80omh2Lso.jpg?f=fotoalbum_small

Hotspot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRxDa2vxB8Z6gZAa3tLuoFFk5gc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSi9PflaUrg7eppmCL6NV4jI.jpg?f=fotoalbum_small

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hier zou ik wijzen op het quelle arrest: https://blog.iusmentis.co...-bij-een-consumentenkoop/

Oftewel; dat is het probleem van de leverancier. Niet ontbinden, niet afkopen. Coulance is hier ook helemaal geen sprake van, dat is immers een geste van de verkoper nadat de wettelijke garantie voorbij is. Zonnepanelen "horen" zeker 25 jaar mee te gaan, dus die wettelijke garantie loopt nog, helemaal als je ze met 10/12 jaar garantie hebt gekocht.

zorro kwam bij solvis vandaan:
https://solvis.hr/en/products/polycrystalline-modules/sv60/

[ Voor 48% gewijzigd door teacher op 08-02-2023 10:43 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:36
Wat is de installatie garantie bij het systeem?

Met alleen product garantie hoeft de leverancier alleen een stapel panelen op je stoep te komen brengen… daar ben je niet mee geholpen.

Dus de vraag is of je met hardball Quelle arrest wel naar wens geholpen gaat worden.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Nu online

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
Ronald schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 07:05:
Wat is de installatie garantie bij het systeem?

Met alleen product garantie hoeft de leverancier alleen een stapel panelen op je stoep te komen brengen… daar ben je niet mee geholpen.

Dus de vraag is of je met hardball Quelle arrest wel naar wens geholpen gaat worden.
Stapel panelen op mijn stoep is perfecte oplossing.

Installatie van panelen, omvormers, rail en elektra is geen enkel probleem om zelf te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:19

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Atomic2005 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:15:
Nu zit er 10 of 12jaar product garantie op de panelen. Aangezien volgens de leverancier deze Zorro panelen niet meer worden geleverd wil men mij uit coulance 30euro per paneel betalen.
Ze moeten het gratis repareren of een vervangend/gelijkwaardig product leveren.

https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

Behalve als je de panelen voor €30,- per stuk gekocht hebt, dan is het voorstel redelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:51

Part

Helemaal niets.....

Nieuwe panelen zitten op ongeveer 0.35 euro per watt piek.
Jouw panelen zijn 250 wp dus als je die gaat vervangen is de materiaalwaarde ongeveer 250*0.35= 87,5 euro per paneel.

Ze zijn 7 jaar oud dus hebben nog ongeveer 2/3 van de levensduur te gaan.
Waarde is dan 87.5 x 2/3 = 58,33 euro per paneel.

Echter is dat alleen de materiaalwaarde. Om ze te vervangen komen er aardig wat kosten bij. Zo zijn de nieuwe panelen vaak veel groter en moet je dus ook de rails aanpassen en natuurlijk de uren.

Ik denk dat de installateur er erg veel geluk mee heeft dat je het zelf wil vervangen maar zou dan wel voor minimaal een dubbele vergoeding gaan. En bij het onderhandelen natuurlijk eerst veel hoger inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:59
Wat hierboven ook al aangegeven wordt. Productgarantie is gewoon garantie. Of ze moeten het vervangen met hetzelfde product of een ander product. Dat het niet leverbaar is, is het probleem van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En dit is meer iets voor shopping, want consumentenrecht.
DEI > SF

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ronald schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 07:05:

Bij herstel of vervanging moet de verkoper ervoor zorgen dat de oude panelen worden verwijderd en de nieuwe panelen worden geplaatst, allemaal op zijn kosten (art. 7:21 lid 8 BW.

Je hebt dus recht op reparatie en vervanging. Reparatie is volgens mij niet aan de orde. Bij vervanging speelt de complicatie dat Zorro250W niet meer leverbaar is. Ik heb nog nooit van Zorro gehoord. Op de website van Solvis die hierboven wordt genoemd kom ik Zorro ook niet tegen. Stond er Zorro op de offerte of in de brochure of iets anders dat je zag voordat je de overeenkomst sloot (dus niet de factuur)? Was het in 2015 een merk waar iemand specifiek voor zou kiezen? Afhankelijk van het antwoord op deze vragen kun je mogelijk vorderen dat de panelen kosteloos worden vervangen door vergelijkbare exemplaren.

Als vervanging ook niet mogelijk is, blijft alleen ontbinding over als remedie. De koop wordt dan als het ware teruggedraaid. Ook in dat geval moet de verkoper je enige compensatie bieden voor de installatiekosten, of die bij de oorspronkelijke koop waren inbegrepen of niet.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Nu online

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
fopjurist schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:25:
[...]

Bij herstel of vervanging moet de verkoper ervoor zorgen dat de oude panelen worden verwijderd en de nieuwe panelen worden geplaatst, allemaal op zijn kosten (art. 7:21 lid 8 BW.

Je hebt dus recht op reparatie en vervanging. Reparatie is volgens mij niet aan de orde. Bij vervanging speelt de complicatie dat Zorro250W niet meer leverbaar is. Ik heb nog nooit van Zorro gehoord. Op de website van Solvis die hierboven wordt genoemd kom ik Zorro ook niet tegen. Stond er Zorro op de offerte of in de brochure of iets anders dat je zag voordat je de overeenkomst sloot (dus niet de factuur)? Was het in 2015 een merk waar iemand specifiek voor zou kiezen? Afhankelijk van het antwoord op deze vragen kun je mogelijk vorderen dat de panelen kosteloos worden vervangen door vergelijkbare exemplaren.

Als vervanging ook niet mogelijk is, blijft alleen ontbinding over als remedie. De koop wordt dan als het ware teruggedraaid. Ook in dat geval moet de verkoper je enige compensatie bieden voor de installatiekosten, of die bij de oorspronkelijke koop waren inbegrepen of niet.
Er zijn in 2013 Egink panelen geplaatst door dit bedrijf, deze bleken kapot te zijn en zijn in 2015 vervangen met deze Zorro's
Ik heb niet zelf bewust voor het merk Zorro gekozen.

Kan zelf alleen bij Libra energy een oude recensie/link naar Zorro vinden, verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Heeft de leverancier op de offerte aangegeven dat de garantietermijn 10-12 jaar is, of was dat volgens horen-zeggen de garantie die de fabrikant gaf?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-05 19:05
Het lijkt me dat de zonneboer de volgende opties heeft:

- Vervanging door vergelijkbaar wattage aan panelen. Als je nu 10x250W heeft en hij vervangt de boel door 8*315 heb je hetzelfde wattage en ben je in principe klaar. Omdat je dan nieuwe panelen hebt is het niet onredelijk dat je een vergoeding voor de nieuwe "extra" levensduur betaalt. Aangezien de panelen nu 8jr oud zijn en de levensduur ~25jr is, lijkt 30% me redelijk. N.B.: alleen de kosten van de panelen! Niet installatie, omvormer, montagemateriaal etc etc. Stel dat de panelen ~€1k kosten, betaal je dus ~€300.
- Vervanging door hoger wattage panelen. Als hij 10*380 legt, heb je best wat extra vermogen. Dan betaal je de eerder genoemde €300 plus een vergoeding voor het extra wattage. Als je bv. 1300wp extra krijgt, kun je best ~€1300 bijbetalen.
- Ontbinding. Hij mag alle apparatuur weg komen halen en betaalt het aankoopbedrag terug. In dit geval zou een gebruiksvergoeding van ~30% op de hele installatie redelijk zijn. Stel dat de installatie €6k heeft gekost, dan krijg je €4200 terug.
- Een tussenoplossing, bv dat de zonneboer een vergoeding betaalt en je iemand anders nieuwe panelen laat leggen. Wat dan redelijk is, is aan jullie. Wellicht ~€2,5k?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 13:09
hjkv schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:37:

- Vervanging door vergelijkbaar wattage aan panelen. Als je nu 10x250W heeft en hij vervangt de boel door 8*315 heb je hetzelfde wattage en ben je in principe klaar. Omdat je dan nieuwe panelen hebt is het niet onredelijk dat je een vergoeding voor de nieuwe "extra" levensduur betaalt. Aangezien de panelen nu 8jr oud zijn en de levensduur ~25jr is, lijkt 30% me redelijk. N.B.: alleen de kosten van de panelen! Niet installatie, omvormer, montagemateriaal etc etc. Stel dat de panelen ~€1k kosten, betaal je dus ~€300.
- Vervanging door hoger wattage panelen. Als hij 10*380 legt, heb je best wat extra vermogen. Dan betaal je de eerder genoemde €300 plus een vergoeding voor het extra wattage. Als je bv. 1300wp extra krijgt, kun je best ~€1300 bijbetalen.
- Ontbinding. Hij mag alle apparatuur weg komen halen en betaalt het aankoopbedrag terug. In dit geval zou een gebruiksvergoeding van ~30% op de hele installatie redelijk zijn. Stel dat de installatie €6k heeft gekost, dan krijg je €4200 terug.
- Een tussenoplossing, bv dat de zonneboer een vergoeding betaalt en je iemand anders nieuwe panelen laat leggen. Wat dan redelijk is, is aan jullie. Wellicht ~€2,5k?
Lijkt me niet.

@fopjurist Is de deskundige op dit gebied. Als ik TS was zou ik zijn advies opvolgen en niet naar meningen van personen die geen idee hebben hoe het consumentenrecht in elkaar steekt luisteren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Atomic2005 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:27:
[...]

Er zijn in 2013 Egink panelen geplaatst door dit bedrijf, deze bleken kapot te zijn en zijn in 2015 vervangen met deze Zorro's
Ik heb niet zelf bewust voor het merk Zorro gekozen.

Kan zelf alleen bij Libra energy een oude recensie/link naar Zorro vinden, verder ook niet.
In dat geval heb ik goed nieuws. Eging bood 10 jaar garantie, dus dan mag je er wat conformiteit betreft vanuit gaan dat de panelen minimaal 10 jaar meegaan. Deze panelen moeten gratis worden vervangen zonder dat het jou ernstige overlast oplevert. Je kunt hem laten weten dat het geen probleem is dat Zorro niet meer leverbaar is, dat hij ook best een ander merk mag gebruiken, en dat hij dat eerder ook al heeft gedaan omdat er oorspronkelijk Eging was geleverd. Als je er niet uitkomt zal ik een wat uitgebreidere e-mail opstellen die je kunt sturen.
hjkv schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:37:
De zonneboer heeft niets te kiezen. TS kan in beginsel kiezen voor reparatie of vervanging. Bij vervanging is geen gebruiksvergoeding verschuldigd:
Gelet op een en ander moet op de gestelde vraag worden geantwoord dat artikel 3 van de richtlijn aldus moet worden uitgelegd dat het in de weg staat aan een nationale regeling volgens welke de verkoper, in geval van levering van een niet-conform consumptiegoed, van de consument een vergoeding mag eisen voor het gebruik van het niet-conforme goed tot aan de vervanging ervan door een nieuw goed.

[ Voor 6% gewijzigd door fopjurist op 08-02-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:51

Part

Helemaal niets.....

fopjurist schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:47:
[...]

In dat geval heb ik goed nieuws. Eging bood 10 jaar garantie, dus dan mag je er wat conformiteit betreft vanuit gaan dat de panelen minimaal 10 jaar meegaan. Deze panelen moeten gratis worden vervangen zonder dat het jou ernstige overlast oplevert. Je kunt hem laten weten dat het geen probleem is dat Zorro niet meer leverbaar is, dat hij ook best een ander merk mag gebruiken, en dat hij dat eerder ook al heeft gedaan omdat er oorspronkelijk Eging was geleverd. Als je er niet uitkomt zal ik een wat uitgebreidere e-mail opstellen die je kunt sturen.

[...]

De zonneboer heeft niets te kiezen. TS kan in beginsel kiezen voor reparatie of vervanging. Bij vervanging is geen gebruiksvergoeding verschuldigd:

[...]
Dat is wel mooi maar de installateur mag ook gewoon de defecte panelen vervangen voor een paar panelen van dezelfde leeftijd die hij elders van een dak trekt.
Mocht er in de komende jaren nog meer panelen defect raken dan herhaald hij dit tot de garantie voorbij is.

De link die je geeft is van toepassing op het niet tijdig leveren van producenten of het niet compleet leveren. Dit slaat niet op een garantie afhandeling na 7 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-05 19:05
Part schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:53:
[...]

Dat is wel mooi maar de installateur mag ook gewoon de defecte panelen vervangen voor een paar panelen van dezelfde leeftijd die hij elders van een dak trekt.
Mocht er in de komende jaren nog meer panelen defect raken dan herhaald hij dit tot de garantie voorbij is.

De link die je geeft is van toepassing op het niet tijdig leveren van producenten of het niet compleet leveren. Dit slaat niet op een garantie afhandeling na 7 jaar.
https://www.charlotteslaw...en-refurbished-producten/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Part schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:53:
[...]

Nee dat kan niet. De vervangende panelen moeten weer nieuw zijn. Dat is onder meer bevestigd in de zaken over refurbished iPhones (ECLI:NL:RBAMS:2016:4197 en ECLI:NL:RBAMS:2017:2519).
De vervangende panelen moeten alsnog aan de koopovereenkomst conformeren. Als de vervangende panelen weer binnen 10 jaar kapot gaan, zijn ze niet conform en moeten ze weer worden vervangen.
Ik weet niet over welke link je het precies hebt maar beide links hebben betrekking op de situatie dat een product niet aan de koopovereenkomst beantwoordt (in de volksmond: beide links hebben betrekking op een garantiegeval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:19

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

fopjurist schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:04:
[...]

Nee dat kan niet. De vervangende panelen moeten weer nieuw zijn. Dat is onder meer bevestigd in de zaken over refurbished iPhones (ECLI:NL:RBAMS:2016:4197 en ECLI:NL:RBAMS:2017:2519).

[...]

De vervangende panelen moeten alsnog aan de koopovereenkomst conformeren. Als de vervangende panelen weer binnen 10 jaar kapot gaan, zijn ze niet conform en moeten ze weer worden vervangen.

[...]

Ik weet niet over welke link je het precies hebt maar beide links hebben betrekking op de situatie dat een product niet aan de koopovereenkomst beantwoordt (in de volksmond: beide links hebben betrekking op een garantiegeval).
Pfoe, deze ga ik even in m'n bookmarks bewaren.

Als je panelen (met 10j garantie) na 7 jaar kapot gaan, moet je nieuwe panelen krijgen die zelf ook weer 10jaar garantie hebben?
Dus het is niet zo dat ze maar 3 jaar mee hoeven gaan om te voldoen aan de originele 10 jaar.

Dit doet verkopers behoorlijk pijn, maar ben ook wel van mening dat ze gewoon geen zooi moeten verkopen en zich gewoon aan de regels moeten houden.

Bij TS is het blijkbaar ook niet de eerste keer...

Maar top, degelijk antwoord, onderbouwd met bronnen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:36
@fopjurist interessant. Betekend dat feitelijk dat minder installatie garantie dan product garantie bij PV systemen de facto niet kan?

De gemiddelde PV boer heeft in de tekst van de overeenkomst over het algemeen minder “installatie” garantie dan product garantie staan. En ik denk dat de installateurs niet de bedoeling hebben na installatie garantie het dak op te gaan.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Nu online

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
Accretion schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:30:
[...]

Pfoe, deze ga ik even in m'n bookmarks bewaren.

Als je panelen (met 10j garantie) na 7 jaar kapot gaan, moet je nieuwe panelen krijgen die zelf ook weer 10jaar garantie hebben?
Dus het is niet zo dat ze maar 3 jaar mee hoeven gaan om te voldoen aan de originele 10 jaar.

Dit doet verkopers behoorlijk pijn, maar ben ook wel van mening dat ze gewoon geen zooi moeten verkopen en zich gewoon aan de regels moeten houden.

Bij TS is het blijkbaar ook niet de eerste keer...

Maar top, degelijk antwoord, onderbouwd met bronnen _/-\o_
Klopt. Het erge is dat het de 3e keer is.

Mijn ouders hebben namelijk ook een set panelen op het dak liggen, op dezelfde dag (april2013)door hetzelfde bedrijf geïnstalleerd. Die bij mij dus onder garantie zomer2015 vervangen

Bij mijn ouders ben ik in 2020 anderhalf jaar bezig geweest om duidelijk genoeg te maken dat de opbrengsten niet klopten. Uiteindelijk bleken diverse panelen kapot te zijn met scheuren en doorbrand plekken.

Daarvoor rekende het bedrijf 50euro per paneel voor demonteren, en 50euro per paneel voor het monteren van de nieuwe panelen. Toen heb ik gezegd : Zet maar tegen de muur, ik red me er wel mee. :+

Betekend dat ze daar onterecht geld voor wilden rekenen, ze gaven aan dat de garantie alleen voor het product gold, niet voor de montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Oh in dat geval bij vervanging heb je niet opnieuw 10 jaar garantie.

Dus als ik @Atomic2005 moet begrijpen, is er in 2013 panelen geplaatst met merk X en die zijn in garantie vervangen in 2015 met merk Y?

Dan is je garantieperiode vanaf 2013. ( dus in geval van 10 jaar, zou dat t/m dit jaar zijn )

Dus de leverancier hoeft je dus alleen garantie te geven t/m 2023 ( weet niet wat de exacte datum is )

[ Voor 14% gewijzigd door corporalnl op 08-02-2023 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Nu online

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
corporalnl schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:18:
Oh in dat geval bij vervanging heb je niet opnieuw 10 jaar garantie.

Dus als ik @Atomic2005 moet begrijpen, is er in 2013 panelen geplaatst met merk X en die zijn in garantie vervangen in 2015 met merk Y?

Dan is je garantieperiode vanaf 2013. ( dus in geval van 10 jaar, zou dat t/m dit jaar zijn )

Dus de leverancier hoeft je dus alleen garantie te geven t/m 2023 ( weet niet wat de exacte datum is )
April 2013 oorspronkelijk Eging 250Wp panelen geplaatst bij mij. Onder garantie in zomer2015 vervangen door Zorro250Wp.
Oktober 2022 melding gemaakt van de klacht waar het nu om gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Atomic2005 op 08-02-2023 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Atomic2005 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:58:
[...]

April 2013 oorspronkelijk Eging panelen geplaatst bij mij. Onder garantie in zomer2015 vervangen door Zorro250Wp.
Oktober 2022 melding gemaakt van de klacht waar het nu om gaat.
Dan moeten ze of repareren of vervangen. Het valt nog steeds in garantie. Die bedragen die ze noemen zijn onzin aangezien het gewoon onder garantie valt.

Dat hetzelfde product niet meer bestaat en/of fabrikant niet meer bestaat is niet jou probleem. Ze zullen dus een gelijkwaardig product moeten bieden. ( of beter)

[ Voor 15% gewijzigd door corporalnl op 08-02-2023 21:42 ]

Pagina: 1