Toon posts:

[Indesign] Importeren vanuit csv/excel/txt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:44
Ik zou in een catalogus met allerlei producten hyperlinks willen toevoegen per product. In Indesign kan je dan een button aanmaken en die button dan linken aan de productpagina.

Maar ik zou dat voor 120 producten moeten doen. Manueel is dat geen leuke opdracht. Daarom dat ik mij afvroeg of je dmv een csv geen import kan doen die dan de linken automatisch toevoegt?

Dan dacht ik concreet aan bv een tabel waarbij je dit hebt:
naam-button1; link1
naam-button1; link2

als je die dan kan importeren, zou indesign dan kijken naar de namen van de buttons en de linken automatisch aan toevoegen. Ik heb eens geprobeerd om een documentje te maken met. 2 buttons en die te exporteren in bv een xml of zo in de hoop dat ik daarin tekstueel zaken kan wijzigen via een editor, maar tevergeefs (tenzij ik verkeerd heb gekeken)

iemand die er toevallig ook al ervaring mee heeft gehad of zoiets kan of niet kan?

Alle reacties

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 10:12
Googlen levert me al snel dit op. Kan je hier niet mee uit de voeten? Ziet er wel bruikbaar uit op het eerste gezicht.

https://redokun.com/blog/...nsert-a-table-in-indesign

http://hawvie.deviantart.com/

• pina
HawVer schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:16:
Googlen levert me al snel dit op. Kan je hier niet mee uit de voeten? Ziet er wel bruikbaar uit op het eerste gezicht.

https://redokun.com/blog/...nsert-a-table-in-indesign
Ik denk dat je me hebt misbegrepen. Ik wil geen simpele tabel importeren.

Het gaat om een catalogus waar afbeeldingen in staan en die moeten kunnen doorlinken dmv bv een winkelmandje die bij het product staat. Achter dat icoon komt dan een link.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-03 18:19
In Indesign kan je met behulp van een csv makkelijk een catalogus vullen met prijzen, afbeeldingen etc. Zo kan je ook een tekstveld vullen met (deels) een hyperlink (bijvoorbeeld https://tweak1.nl).

Hiermee genereer je je document met alle objecten uit je csv.

Dan heb je een catalogus met (nog niet werkende) links.

Vervolgens ga je naar Tekst (heb op mijn werk de NL-versie), Hyperlinks, URL's omzetten ... en bepaal je eventueel het uiterlijk van de hyperlinks. Vervolgens exporteer je naar pdf en zet je daar (uiteraard) Inclusief hyperlinks aan.

Hoe je een plaatje zelf (groepsgewijs) linkt weet ik ook niet direct.

[Voor 7% gewijzigd door Savantas op 08-02-2023 16:14. Reden: extra info toegevoegd]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• pina
Savantas schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:07:
In Indesign kan je met behulp van een csv makkelijk een catalogus vullen met prijzen, afbeeldingen etc. Zo kan je ook een tekstveld vullen met (deels) een hyperlink (bijvoorbeeld https://tweak1.nl).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hiermee genereer je je document met alle objecten uit je csv.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan heb je een catalogus met (nog niet werkende) links.
[Afbeelding]
Vervolgens ga je naar Tekst (heb op mijn werk de NL-versie), Hyperlinks, URL's omzetten ... en bepaal je eventueel het uiterlijk van de hyperlinks. Vervolgens exporteer je naar pdf en zet je daar (uiteraard) Inclusief hyperlinks aan.
[Afbeelding]

Hoe je een plaatje zelf (groepsgewijs) linkt weet ik ook niet direct.
Mooi antwoord, ik snap het. Maar de essentie in jouw verhaal bij mij is dat er achter een plaatje een link zit. De url beeld ik niet tekstueel af, is dat mogelijk?

Een workaround waar ik nu bv wel aan denk is, dat je een grote + gebruikt in een bol, en die + is dan een tekstveld en kan je in principe wel clickable maken, niet?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-03 18:19
Ik ben bang van niet, de tekst is clickable, niet het vlak. Dus dat gaat niet zo werken. Voor zover ik kan vinden is het niet mogeljk out of the box. Misschien dat jet met scripting kan, of uitwijken naar Dreamweaver met een vergelijkbaar scenario en dat weer importeren in InDesign of zo... 🤔

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee