There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Vraag
Beste antwoord (via demichel op 08-02-2023 00:41)
https://www.naps2.com/
Alle reacties
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
En anders, op Linux iig, kan GIMP scannen en in verschillende formaten opslaan, inclusief pdf. GIMP is er ook voor Windows.
Commandline FTW | Tweakt met mate
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Oh hou op schei uit.KirovAir schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:43:
Ik moet zeggen sinds het 7 tijdperk is vrijwel alles plug 'n play geweest voor mij.
Ik heb al tien jaar een Samsung multifunctional (SCX-3400) staan, die via USB wordt aangesloten. Ja, de basisdrivers van Microsoft werken, in theorie. Maar stel je wil een PDF scannen, met meerdere pagina's, en tekstherkenning.
Dan installeer je dus eerst de Easy Document Creator (EDC)-software, die op de Samsung-site niet meer te vinden is (de hele ondersteuning voor die printer überhaupt niet meer), maar wel op die van HP. Want Samsung == HP, ofzo.
Die EDC staat overigens niet onder de downloads bij dit model, maar van andere modellen werkt 'ie net zo goed (niet). Goed, dan kun je dus meerdere pagina's scannen, en nog naar PDF ook, maar niet met OCR. Nee, dan moet je eerst het OCR-programma los downloaden, en dan komt magischerwijs een optie "Text" erbij in EDC.
Fast forward een paar Windows- en driver-updates, en EDC meldt steevast dat er geen scanner is aangesloten. "Windows Fax and Scan" (het tweede woord uit die applicatienaam geeft diens leeftijd al aan) herkent de printer wél (scanner overigens ook), maar snapt niets van PDF, laat staan OCR.
Vertel nog eens hoe scanners plug 'n pray zijn?
Relevante Oatmeal: Why I Believe Printers Were Sent From Hell To Make Us Miserable.
[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 07-02-2023 21:58 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ah de scanner, ik las printer om een een of andere reden.CodeCaster schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:51:
[...]
Oh hou op schei uit.
Ik heb al tien jaar een Samsung multifunctional (SCX-3400) staan, die via USB wordt aangesloten. Ja, de basisdrivers van Microsoft werken, in theorie. Maar stel je wil een PDF scannen, met meerdere pagina's, en tekstherkenning.
Dan installeer je dus eerst de Easy Document Creator (EDC)-software, die op de Samsung-site niet meer te vinden is (de hele ondersteuning voor die printer überhaupt niet meer), maar wel op die van HP. Want Samsung == HP, ofzo.
Die EDC staat overigens niet onder de downloads bij dit model, maar van andere modellen werkt 'ie net zo goed (niet). Goed, dan kun je dus meerdere pagina's scannen, en nog naar PDF ook, maar niet met OCR. Nee, dan moet je eerst het OCR-programma los downloaden, en dan komt magischerwijs een optie "Text" erbij in EDC.
Fast forward een paar Windows- en driver-updates, en EDC meldt steevast dat er geen scanner is aangesloten. "Windows Fax and Scan" (het tweede woord uit die applicatienaam geeft diens leeftijd al aan) herkent te printer wél (scanner overigens ook), maar snapt niets van PDF, laat staan OCR.
Vertel nog eens hoe scanners plug 'n pray zijn?
Relevante Oatmeal: Why I Believe Printers Were Sent From Hell To Make Us Miserable.
Heb daar geen antwoord op behalve: gebruik een app en de camera van je telefoon.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
PS: Ik was even vergeten dat deze betaald moet worden, stom.
[ Voor 51% gewijzigd door Lebans op 08-02-2023 10:19 ]
Rob
Dat sowieso, als de Samsung echt niet meewerkt, gebruik ik CamScanner op Android.KirovAir schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:57:
[...]
Ah de scanner, ik las printer om een een of andere reden.![]()
Heb daar geen antwoord op behalve: gebruik een app en de camera van je telefoon.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Maar is niet gratis waar de TS om vraagt. Er is een trial, maar dat voegt een watermark toe. Dus effectief nutteloos behalve dan testen of het werkt.
Mensenlief, wat een frustrerende gore rotzooi is me dat. Zelfs 3 pagina's inscannen en wegschrijven als pdf lukt nog niet. 😰
Geef me Linux terug, werkgever, please, met deze rommel kan ik niet werken.
Half uur later. Gore rotzooi. Hier werk ik niet mee.
[ Voor 40% gewijzigd door demichel op 08-02-2023 00:25 ]
Google: Freeware Scan Tool
Bij HP staan vaak aparte drivers met alleen basis functionaliteit.
Gebruik dan deze in plaats van de HP SMART app software.
https://www.naps2.com/
Zal wel een tijd duren voordat ik die Windows gewoon ben na 25 jaar Linux...
[ Voor 40% gewijzigd door demichel op 08-02-2023 00:39 ]
Windows moet me nog overtuigen.
[ Voor 65% gewijzigd door demichel op 08-02-2023 01:50 ]
Fabrikanten ook: goede Windows drivers maken is ook een kunst. Zeker met oude scanners is de minst pijnlijke keuze om dat ding in de vuilnisbak te mikken.demichel schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:46:
Windows moet me nog overtuigen.
https://apps.microsoft.co...ZDNCRFJ3PV?hl=nl-nl&gl=nl
[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 08-02-2023 09:44 ]
Was een splinternieuwe up-to-date HP printer/scanner, dus zo moeilijk zou dat niet mogen zijn...._H_G_ schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:25:
[...]
Fabrikanten ook: goede Windows drivers maken is ook een kunst. Zeker met oude scanners is de minst pijnlijke keuze om dat ding in de vuilnisbak te mikken.
Had je ook gezien dat @Rhaloc die iets eerder ook al noemde?demichel schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 00:31:
Tieren, dank je. Tenminste nog iets dat werkt zoals het hoort, perfect. Nu kan ik gerust gaan slapen.
Datzelfde heb ik nu met Linux, ik kan er maar niet aan wennen, maar kan aan mij liggen hoor.Josk79 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:39:
Ja, met die houding wordt het nooit wat. Gewoon even geduld hebben en beseffen dat met Windows hetzelfde kan, je moet alleen opnieuw leren hoe.
Ik had de hoop al opgegeven met mijn HP AIO op Windows.
Ik gebruik eigenlijk altijd "scan to email" vanaf het scherm op de HP en dan open ik de scan wel in mijn email op de PC.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Windows en Linux. Zoals de Beatles en de Stones heroches schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:55:
[...]
Datzelfde heb ik nu met Linux, ik kan er maar niet aan wennen, maar kan aan mij liggen hoor.