Toon posts:

gitaar spelen + youtube op koptelefoon, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-03 10:42
Een n00b vraagje

Ik wil graag met een mp3/youtube/audio/Cd/whatever meespelen op mijn (bas) gitaar. Geluid via een koptelefoon. Ik heb de beschikking over een midi-interface Tascam USB (US-122MK||)

Ik ben bang dat de allereerste reactie wordt: wat heb je zelf al ontdekt? Niets! Ik heb geen flauw idee hoe, wat, waar, software of wat dies meer zij. Dus ook geen idee wat of waar te zoeken.

Iemand die me op weg kan helpen? Al is het maar een link naar een forum voor dummies met een gitaar en een midi-interface.

Of help deze wens de wereld uit door iets hedendaags dat 10x eenvoudiger en simpeler werkt. Daar ben ik ook meer dan blij mee. Kleine investering geen probleem.

Alle reacties

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:58

Wormaap

Moderator Foto & Video
Gitaar en bas spelen via een PC en interface is tegenwoordig hartstikke leuk, en geeft mogelijkheden voor sounds die met 'echte' apparatuur onbereikbaar duur zijn. Maar het is wel ff een beetje klooien om het te laten werken :)

Het is een beetje lastig om een punt te prikken waar ik moet beginnen met uitleggen, maar ik ga even beginnen bij de aanname dat je je interface ingeprikt hebt, de drivers geïnstalleerd zijn en dat'ie in ieder geval werkt.

Op je interface is de rechter jack-input geschikt om een gitaar rechtstreeks in te prikken, dus dat is alvast mooi :) De handleiding zegt daar dit over:

Nu je gitaar of bas aangesloten is op de interface, moeten we het geluid nog hoorbaar maken. Een redelijk eenvoudige en gangbare manier daarvoor is een amp simulator. Daar zijn er tig van, maar Amplitube 5 CS is gratis en een goede plek om te starten. Als je die geïnstalleerd hebt moet je in de settings je geluidskaart, driver en input kiezen. Daar kies je voor de ASIO-driver en als input de input waar je gitaar in zit. Hoe die precies genoemd wordt hangt van je exacte setup af. Als output kies je het kanaal dat naar je koptelefoon gaat.
Vervolgens laad je een preset en spelen maar *O*

Ticking away, the moments that make up a dull day

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee