Toon posts:

chello "pest" met vertragende uploads?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, eerst zetten ze (chello) een limiet op de upload snelheid...ok, vooruit, dat kan nog, maar nu wordt je hele verbinding vertraagd door uploaden.....word hier een beetje moe van...hebben anderen dit ook opgemerkt?

Verwijderd

Jep als je upstream vol zit dan kan je minder hard downloaden dat is normaal.

Logisch best wel.

Voorbeeld:

Iedere tien pakketjes die je ontvangt gaat 1 pakketje upstream om het te bevestigen. Gaat je download met 160 kb/sec heb je ook upstream dik 8 kb/sec nodig. Zit die vol kom je natuurlijk niet ver. Dus als je upstream vol zit kan je met geluk 4 tot 8 kb/sec halen.

Verwijderd

Topicstarter
nou, dat is et niet helemaal....
sinds kort vertraagt chello EXTREEM als er iemand upload (bijvoorbeeld via winmx).
1 upload halveert de snelheid, 2 is et bijna niks meer en bij 3 heb ik ongeveer geen internet meer.
Voorheen kon er gewoon geupload worden met 14k/sec, ging wel niet hard maar het vertraagde niet zo.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Probeer maar eens een UT server te starten en meer dan 1 persoon laten joinen. Niet meer te doen, voorheen wel!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Quicknet hetzelfde.

BV Ik ben een bestand aan het DL met 65kB/s. Dit laat ik dan even een minuutje zo lopen. En dan start ik een upload naar een willekeurige server. (maximaal 6 kB/s). Als ik dan naar m'n DU meter stopwatch opnieuw start, is het gemiddelde zo'n 15 kB/s. Dus een terugval van 40kB/s. Pas als ik m'n upload begrens tot 3.9 kB/s kan ik m'n dowload van 65kB/s handhaven, kom ik boven de 3.9 kB/s dan klapt de DL weer als een pudding in elkaar tot 15 kB/s.

De helpdesk zegt dat het normaal is en er zijn meer tweakers die dat zeggen. En inderdaad het verhaal met die bevestigingspakketjes klopt natuurlijk wel, maar dat het zoveel bandbreedte opslokt daar klopt natuurlijk geen bal van, dat kan een kind nogwel snappen. Dus dat verhaal met die bevestigingspakketjes, daar wordt ik nu wel een beetje moe van. Het is inderdaad gewoon zo dat de ISP's lopen de kloten. Ze hebben het zo ingesteld dat het websurfen wel ok gaat, maar zodra je servertje gaat spelen, kan je zelf bijna niets meer doen. Het is gewoon zo afgesteld dat het uploaden wordt ontmoedigd. Maar goed dat heb je nu eenmaal in dit klote telecom land. Als ik tegen gasten in USA vertel dat ik een upload het van 8kB/s (als ik dat al haal, meestal max 6kB) dan rollen ze om van het lachen. Als je daar 30 kB/s hebt dan behoor je tot een van de traagsten uploaders. Hier in Nederland kun je dit bij uitzondering krijgen en moet je behoorkijk diep in de buidel tasten.

Je wordt hier gewoon genaaid waar je bij staat. Ook ik laat me naaien door Quicknet. Over 100 jaar lult niemand er meer over. O ja, kon m'n mail weer eens niet ophalen.