sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 08:44
Omdat mijn huidige receiver (Pioneer VSX-s510) de geest heeft gegeven wordt het tijd voor wat nieuws, omdat we toch bezig zijn, wil ik ook meteen kijken of e.e.a kan upgraden, bijvoorbeeld andere speakers.
Momenteel zit er op de receiver een 5.0 setje aangesloten (jamo S426 HCS 3).

De receiver ben ik al wel uit, die wil ik gaan vervangen door de Denon AVR-S660H. met deze receiver is het ook mogelijk om multiroom-audio af te spelen door middel van HEOS, dit lijkt mijn wel fijn, want dan kan ik t.z.t. ook audio in de keuken aan leggen die dan synchroon kan spelen.

Ik heb nu 2 kleine boxjes voor, en 2 zuilen achter. De Jamo boxjes zijn nogal klein, en de zuilen staan te veel in de weg, ik zou de boxen dus eigenlijk willen vervangen door 4 boekenplank speakers (die dan aan de muur gemonteerd worden).
Ik vindt het vrij lastig om uit te zoeken welke speakers ik het beste kan kiezen (is het überhaupt een goed idee om alleen boekenplank speakers te gebruiken voor een surround opstelling?), er is nogal veel keuze en de prijzen lopen flink uiteen. Zijn de Jamo S 803 speakers aan te raden?
en zou een subwoofer toevoegen de moeite waard zijn?

De set zal gebruikt worden bij het kijken van films, maar ook om muziek af te spelen in de woonkamer. Ik ben niet bepaald een audiofiel (Vast vloeken in de kerk, maar ik hoor niet veel verschil tussen mp3 of lossless :P ) en heel hard hoeft het ook niet te kunnen, maar het moet wel een beetje fatsoenlijk klinken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:49
Wat ik nog mis is het budget: hoeveel wil je uitgeven voor deze upgrade?

Overigens denk ik dat wanneer je de zuilen voor zet en de kleine boxjes achter dat het dan al beter klinkt.

Welke speakers je zou moeten aanschaffen is een kwestie van luisteren en/of metingen bekijken (daar verschillen de meningen over). Een subwoofer zal zeker iets toevoegen, vooral bij films.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• AtlonXP1800
Helaas is er door de indeling van de woonkamer geen mogelijkheid om de zuilen aan de voorkant te zetten :(

Qua budget wil ik het totaal (inc receiver) rond de 1200 euro houden, dat betekend dat ik voor de boxen zo'n 600 euro over heb.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Teufel heeft soms wel leuke sets, maar of je dat redt voor 600 euro weet ik niet. Als je 600 euro aan een receiver uit geeft en je wilt een surround opstelling dan is de verhouding receiver en luidsprekers qua kosten misschien wel een beetje scheef.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-03 21:42
AtlonXP1800 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:47:
Helaas is er door de indeling van de woonkamer geen mogelijkheid om de zuilen aan de voorkant te zetten :(

Qua budget wil ik het totaal (inc receiver) rond de 1200 euro houden, dat betekend dat ik voor de boxen zo'n 600 euro over heb.
Daardoor klinkt het natuurlijk wel 'anders', alsmede je de zuilen voedt met enkel surroundeffecten en de surroundspeakers alles moeten doen.

Rondom boekenplankspeakers is geen probleem.

• AtlonXP1800
Hann1BaL schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:48:
Teufel heeft soms wel leuke sets, maar of je dat redt voor 600 euro weet ik niet. Als je 600 euro aan een receiver uit geeft en je wilt een surround opstelling dan is de verhouding receiver en luidsprekers qua kosten misschien wel een beetje scheef.
Dank voor de tip, ik zie dat ze 2 sets hebben die binnen het budget zouden passen:

Ultima 20
Theater 500S

Ik vindt vooral de Theater 500S er wel interessant uit zien, maar ik moet even kijken of ze qua afmetingen niet al te overheersend zijn als ik er 4 aan de muur hang.
Ik zou voor de Denon X1700 gaan in plaats van de S660H. Geringe meerprijs*, 7 speaker aansluitingen, multi-zone (powered en pre-amp) en een hogere versie van Audyssey.

*in het Denon topic zijn er Tweakers die hem voor €599,- nieuw hebben gekocht

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:49
Wat een optie zou kunnen zijn is om de twee fronts bijv te vervangen voor deze: uitvoering: Kef Q350 (Wit). De kleine boxjes die je nu voor hebt kan je naar achter verplaatsen en de vloerstaanders doe je weg.
Dan kan je later als je weer budget hebt de rears vervangen voor bijv de KEF Q150, de center vervangen voor de Q650c en een subwoofer toevoegen. Ik denk dat je met zo'n geleidelijke upgrade waarbij je op termijn iets meer uitgeeft je een betere geluidskwaliteit in huis kan halen dan als je nu voor 600 een 5.0 of 5.1 set aanschaft.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee