Toon posts:

"indien seal verbroken geen recht op inruilen

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-03 21:33

Yariva

Power to the people!

Topicstarter
Hey hey,

Ik heb zojuist een nieuwe tandenborstel gekocht van tandenborstel.com. Nu open ik het pakketje en zie een seal over de verpakking heen met "seal verbroken: dan blijf ik graag bij u en ga ik niet naar een nieuwe eigenaar". Met een link naar hun klantenservice pagina: https://www.tandenborstel.com/klantenservice/retourneren/

Nu is de tekst suggestief dat ik geen 14 dagen retourrecht zou hebben op dit product. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in mijn product retourneren maar ben toch wel benieuwd of dit juridisch mag en of een bedrijf dit soort regels mag opstellen.

Ik snap het natuurlijk wel, niemand heeft zin in een 2dehands borstel die iemand al heeft gebruikt, bleh :P Maar ik vraag me af of dit juridisch wel ok is :) Puur een interesse vraag dus!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:02

thijsco19

KTM 990 SMT

Bij bepaalde hygiëne artikel is dit inderdaad normaal. Staat geloof ik ook als uitzondering benoemd in de wet koop op afstand.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:02
Jup, deze valt onder de noemer hygiëne producten

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:51
https://www.ictrecht.nl/j...commerce/herroepingsrecht Hier is het volgende te lezen
Dit geldt ook voor producten die om hygiënische of gezondheidsredenen niet geretourneerd kunnen worden. Verbreekt de klant de verzegeling, dan kunnen deze producten niet geretourneerd worden. Denk daarbij aan vitaminepillen, erotische artikelen etc.
Lijkt me dus dat na verbreken van de verzegeling je geen retour recht meer hebt!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

CyBeRSPiN

sinds 2001

https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd Staat het ook helder
De verpakking is verzegeld
U mag een verzegelde verpakking niet openmaken. Doet u dit toch? Dan zit u aan de koop vast. Voorbeelden zijn:
producten die niet meer schoon zijn als u ze uitprobeert, zoals een tandenborstel of een scheerapparaat
De tekst op de webshop geeft het ook netjes aan.
Er zijn bepaalde merken die wel een “niet goed, geld terug” actie hebben, maar dat loopt dan via de fabrikant. Niet in het kader van de “wet koop op afstand” dus.

[Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-02-2023 19:29]

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-03 21:33

Yariva

Power to the people!

Topicstarter
Dank allen ik heb weer wat geleerd vandaag :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Dit is een vraag die je gemakkelijk met een (snelle) Google search of zoekopdracht hier op Tweakers had kunnen vinden.

Gezien je een antwoord hebt en ik hier verder weinig discussiewaarde in zie, gaat dit topic op slot.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee