Vraag

• TychoA
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-02 17:45
Sinds vorig jaar heb ik problemen met mijn PC, eerst poste hij nog wel maar kwam ik niet verder dan de BIOS. Toen dacht ik dat het probleem bij het moederbord lag, dus een nieuwe onder garantie gekregen, verhielp het probleem niet. Sinds toen post hij helemaal niks meer, alle fans draaien nog wel en RGB verlichten nog wel, ook op toetsenbord en muis. Heb een andere CPU, RAM en voeding geprobeerd, bij allemaal zelfde verhaal. Op het moederbord schijnen twee rode lampjes, DRAM en CPU. Heb iedere keer dubbel gecheckt of alles goed aangesloten zit en CMOS gereset.

Dit is zijn mijn onderdelen, ik heb ook nog een 1TB HDD uit mijn PS4 gehaald en hier ingezet.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 178,-€ 178,-
1MoederbordenASRock B550M Pro4€ 110,01€ 110,01
1VideokaartenGigabyte Aorus Radeon RX 5700 XT 8G (rev. 1.0)€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Zwart€ 61,50€ 61,50
1WaterkoelingAsus ROG RYUO 240€ 157,74€ 157,74
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 64,13€ 64,13
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 750W FM€ 109,90€ 109,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 41,64€ 41,64
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 832,82

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn of ik nog kan proberen?

Alle reacties

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:52
Als moederbord vervangen is denk je nu aan de CPU zou ik zeggen....

Neem aan dat je alle kabels van voeding etc goed aangesloten hebt?

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:54
100% een ram probleem.

Staat je ram op de QVL lijst van je moederbord? En je geeft aan ander ram geprobeerd te hebben, staat dit ook op de QVL lijst?

Ram & Cpu led samen is namelijk 99% een ram compatible probleem.

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-03 22:46
CPU al een keer eruit gehaald en weer opnieuw geplaatst ofwel gereseat?

1 Geheugen bankje eruit gehaald en geprobeerd te posten en visa versa?

• TychoA
JWFpeters schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:44:
Als moederbord vervangen is denk je nu aan de CPU zou ik zeggen....

Neem aan dat je alle kabels van voeding etc goed aangesloten hebt?
Ik heb het ook met een andere CPU geprobeerd, werkte helaas niet

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 15:46
Dracoz schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:50:
100% een ram probleem.

Staat je ram op de QVL lijst van je moederbord? En je geeft aan ander ram geprobeerd te hebben, staat dit ook op de QVL lijst?

Ram & Cpu led samen is namelijk 99% een ram compatible probleem.
Net gekeken op de site en NEE, de CMW16GX4M2C3200C16 staat niet op de QVL.

Wat het andere RAM is weet ik niet, gezien TS dat niet heeft gepost.

https://www.asrock.com/MB...ro4/index.nl.asp#MemoryMS

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• TychoA
Wylana schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:42:
[...]

Net gekeken op de site en NEE, de CMW16GX4M2C3200C16 staat niet op de QVL.

Wat het andere RAM is weet ik niet, gezien TS dat niet heeft gepost.

https://www.asrock.com/MB...ro4/index.nl.asp#MemoryMS
Klopt, helaas staan beide niet op de QVL. Ik heb ook gezocht naar andere RAM die op de lijst staan maar die zijn niet meer te koop of veel te duur voor wat je krijgt.

• TychoA
McFastFood schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:53:
CPU al een keer eruit gehaald en weer opnieuw geplaatst ofwel gereseat?

1 Geheugen bankje eruit gehaald en geprobeerd te posten en visa versa?
Ja heb ik geprobeerd, heb ook in alle slots geprobeerd. De rgb van de RAM blijft ook op dezelfde plaats 'haken', normaal gesproken begint het met regen effect maar nu blijft hij op dezelfde plaats, ook in andere slots.

• McFastFood
Moederbord uitgebouwd en buiten de kast getest? Alle powerkabels er goed in en de juiste powerkabels erin?

Heb je een andere voeding tot je beschikking?

• Dracoz
TychoA schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:04:
[...]

Klopt, helaas staan beide niet op de QVL. Ik heb ook gezocht naar andere RAM die op de lijst staan maar die zijn niet meer te koop of veel te duur voor wat je krijgt.
Wat voor moederbord had je hiervoor dan? Dat is denk ik niet exact dezelfde geweest?
Maar alleen ander RAM gaat je helpen. Of een ander moederbord uiteraard waarbij je ram wel op de QVL lijst staat.

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• McFastFood
Dracoz schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:34:
[...]

Wat voor moederbord had je hiervoor dan? Dat is denk ik niet exact dezelfde geweest?
Maar alleen ander RAM gaat je helpen. Of een ander moederbord uiteraard waarbij je ram wel op de QVL lijst staat.
Ik heb persoonlijk zo mijn twijfels hierover om heel eerlijk te zijn. QVL is wel handig, maar als RAM geheugen niet op de QVL lijst staat, wil het niet zeggen dat het meteen niet werkt. Daarnaast, is mijn persoonlijke ervaring met Corsair RAM zeer goed en geeft TS aan dat de pc wel eerder heeft gewerkt :)

• Dracoz
McFastFood schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:40:
[...]

Ik heb persoonlijk zo mijn twijfels hierover om heel eerlijk te zijn. QVL is wel handig, maar als RAM geheugen niet op de QVL lijst staat, wil het niet zeggen dat het meteen niet werkt. Daarnaast, is mijn persoonlijke ervaring met Corsair RAM zeer goed en geeft TS aan dat de pc wel eerder heeft gewerkt :)
Je hebt gelijk wat betreft de QVL lijst dat niet altijd alles erop staat. Echter denk ik dat TS hiervoor een ander moederbord heeft gehad en dat het daardoor wel heeft gewerkt. Wat betreft Corsair RAM, dat werkt niet altijd heel lekker met Ryzen.

• McFastFood
Dracoz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:45:
[...]

Je hebt gelijk wat betreft de QVL lijst dat niet altijd alles erop staat. Echter denk ik dat TS hiervoor een ander moederbord heeft gehad en dat het daardoor wel heeft gewerkt. Wat betreft Corsair RAM, dat werkt niet altijd heel lekker met Ryzen.
Ik lees in zijn topic start 'nieuwe onder garantie gekregen' dus, ik gok een identiek vervangend exemplaar. Wat betreft Corsair RAM en Ryzen, heb ik juist alleen maar positieve ervaringen en raad ik het juist aan met Ryzen en heel veel mensen geholpen met weer een werkende pc na Corsair RAM geïnstalleerd te hebben :)

• Dracoz
McFastFood schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:49:
[...]

Ik lees in zijn topic start 'nieuwe onder garantie gekregen' dus, ik gok een identiek vervangend exemplaar. Wat betreft Corsair RAM en Ryzen, heb ik juist alleen maar positieve ervaringen en raad ik het juist aan met Ryzen en heel veel mensen geholpen met weer een werkende pc na Corsair RAM geïnstalleerd te hebben :)
De hele topic start vind ik maar een vaag verhaal, vandaar dat ik nergens vanuit ga of ga gokken. Wat betreft Corsair RAM en Ryzen, heb ik juist alleen maar negatieve ervaringen en raad ik het juist af met Ryzen en heel veel mensen geholpen met weer een werkende pc na G.Skill RAM geïnstalleerd te hebben :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee