Toon posts:

Twee systemen op een monitor met docking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03 17:47
SInds kort maak ik gebruik van een, overigens zeer fijne curved Samsung C34 inc internal dock, zie ook uitvoering: Samsung C34H890WJU Zwart

De monitor heeft zowel HDMi als displayport en een USB-c input. Ik maak momenteel veelvuldig gebruik van twee systemen; mijn gamePC en werklaptop.

Mijn gamesysteem is verbonden via een normale HDMi verbinding en mijn laptop sluit ik altijd aan via het dock over een USB-C kabel. Dat werkt uitstekend maar zorgt er ook voor dat ik twee toetsenboarden en twee muizen op mijn bureau heb liggen waartussen ik wissel zodra ik naar een ander systeem ga.

Laptop: keyboard/ muis/ video en charging gaan allemaal over USB-C en worden door het interne dock afgehandeld.
GamePC:display gaat over HDMI en keyboard en muis zijn op de pc aangesloten.

Je kunt je voorstellen dat dit nogal omslachtig is en rommeling uitziet. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een toetsenboard en een muis.

Hoe sluit ik dit aan zonder de USB-C kabel te moeten omsteken? Kan ik gebruik maken van een USB-C hub of ontkom ik niet aan een KVM switch?

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Alle reacties

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Kun je dan niet met deze USB-switch toe?

uitvoering: UGreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:04

Thomg

Aww yiss

• EzMe
Heel close maar dan moet er nog display overheen
Bij voorkeur is het of de laptop of de gamepc maar vaak niet beide. Neemt niet weg dat ik er vanavond even mee ga knutselen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je kan de muis "locken" in een computer met scroll lock, maar ik snap dat je niet de game pc aan moet laten staan als je bezig bent met de laptop.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

EzMe schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:30:
[...]

Heel close maar dan moet er nog display overheen
Ik begreep dat je wel wilde switchen tussen USB-C/DisplayPort en HDMI.

Als je de video ook wil laten switchen, wordt het meteen een stuk duurder.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Als TS niet tegelijk de laptop en game PC aan heeft staan zou de monitor automatisch moeten schakelen, dus dat lijkt me dan onnodig. De vraag is dan of het zo-nu-en-dan schakelen met de hand irritant genoeg is en/of te vaak voorkomt dat een KVM gewenst is.

• EzMe
Thomg schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:40:
Als TS niet tegelijk de laptop en game PC aan heeft staan zou de monitor automatisch moeten schakelen, dus dat lijkt me dan onnodig. De vraag is dan of het zo-nu-en-dan schakelen met de hand irritant genoeg is en/of te vaak voorkomt dat een KVM gewenst is.
Correct. Het probleem is dat mijn dock in mijn monitor eigenlijk geen twee USB C in's heeft.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee