Toon posts:

Zelfbouw EGPU?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03 07:37

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Ik ben me al even rot aan het zoeken naar waar nu wijs aan te doen. De makkelijkste en 1 van de meest simpele oplossingen is de Razer kopen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Overige randapparatuurRazer Core X€ 299,-€ 299,-
Totaal€ 299,-

Maar ik vind prullen ook wel erg leuk. Nu zijn er op Ali veel setjes te koop. Maar daar betaal je al snel 200 euro voor, zonder behuizing. Goedkope behuizing. Laten leveren vanuit China. Prima. Dat kan. maar dan ben ik evenveel kwijt in feite.

Nu is dan zelf samenstellen van losse componenten misschien ook wel iets. Dus ik ben gaan kijken hoe die dingen zijn gebouwd. Welke componenten er hier te vinden zijn. En welke alleen in china. Toen kreeg ik het idee voor het volgende.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ControllersASUS ThunderboltEX 4€ 121,09€ 121,09
1BehuizingenCooler Master MasterBox NR200P Zwart€ 63,-€ 63,-
1Voedingenbe quiet! SFX POWER 3 450W€ 64,57€ 64,57
Totaal€ 248,66

Mijn idee zou zijn om deze set uit te breiden met enkel nog het thunderbolt bordje dat je kan zien op deze link.

En dat middels een riser cabel verbinden. Zou dit werken? Heeft iemand een beter idee? Ik weet dat ik dan iets duurder uit ben, maar de prul factor is hoger. Omdat ik sowieso al weinig game.

Dit is het apparaat dat mij het idee gaf dat je de onderdelen ook vast wel los kan kopen zonder een complete ADT set te kopen. Ik hoopte natuurlijk het ook voor minder te kunnen doen. Maar ik moet nog zien waar ik uit kan komen met shoppen.

Ik hoor graag jullie ideeen hierover. Oh, en ja, ik WEET dat er een bottleneck is en dat je je weinig van de performance moet voorstellen. Maar ik weet nog niet eens welke graka ik er in zou plempen. Ik heb nu een Minisforum UM690 om mee te spelen, en wat zakelijke laptops met TB4.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:57
welke voeding ga je dan gebruiken?

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Nog niet heel relevant. Ik heb er zomaar 1 uitgekozen: be quiet! SFX POWER 3 450W. Afhankelijk van de grafische kaart en de behuizing kan dat nog wel veranderen. Het gaat me voor al om de combi Voeding, TB PCIE kaart en die extension printplaat van PCI x16 PCI Express. En of dat kan werken.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:49
Het is een leuk idee, en in theorie zou het kunnen werken, maar je dat moet je echt zelf gaan testen met alles wat van aliexpress komt.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:38
Die Asus kit werkt volgens mij alleen met een mobo en cpu. Die ome ali kit zou moeten werken om dat de kaart als host dient.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Mobo en cpu zijn feitelijk gewoon aanwezig he. Tb4 gaat over pci lanes. Daar kun je meer dan alleen gpu's op aansluiten. Ook netwerk kaarten. En volgens mij zijn die egpu oplossingen basically hetzelfde idee als dit.

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Damic schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:58:
Die Asus kit werkt volgens mij alleen met een mobo en cpu. Die ome ali kit zou moeten werken om dat de kaart als host dient.
Je hebt gelijk. Zit een speciale connector op die alleen door specifieke moederborden wordt ondersteund.... Dammit.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee