Gezamelijke inkoop: Koolance Case

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Ik heb zelf wel enorme interesse in een watergekoelde kast van Koolance. Na even gemaild te hebben had ik binnen een dag antwoord dat ze direct 12 kasten kunnen opsturen naar Nederland. 12 Kasten vind ik zelf wat veel, dus daarom hoopte ik dat er meerdere mensen zouden zijn die zo'n kast willen aanschaffen. *D

Eerst maar ff wat gegevens:

De binnenkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/Clickable%20Case2/PCcase.jpg

Elk onderdeel dat groen is gemaakt kan watergekoeld worden geleverd, voeding uitgezonderd want je moet wel zelf voor een voeding zorgen aangezien ze geen 230V op voorraad hebben liggen, enkelt de 110volt.

De voorkant

Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/Case_front1(Brochure).jpg

Op de voorkant zit een display met daarop de temperatuur :9

PC Technical Specifications

Case

Weight
PC Case: 34 pounds (15.4kg) with liquid
Packaging: 40 pounds (18.2kg)

Dimensions
PC Case-Total:18"x7.5"x19.5" (45.72cm x 19.05cm x 49.53cm)
Packaging: 22" x 10" x 24" (55.88cm x 25.4cm x 60.96cm)

Recommended Operational Temperature
41°F to 104°F (5°C to 40°C)

Recommended
Storage
Temperature
14°F to 140°F (-10°C to 60°C)

PC Test Results

The following are temperature performance measurements with an AMD 1GHz, 300Watt Power Supply, Voodoo 4 4500, and IBM 18G 10,000-RPM SCSI Hard Drive.

1. CPU cooler Jacket & Holder (US, Asian, European Patents Pending)
- The Cooler Jacket is designed for high-performance cooling.
- The holder is specially designed for good contact and easy installation.

(Ambient Temp. 25°C)

Temp. Measured point
1GHz AMD (CPU Only)
Cooler Master DP5-6A11

CPU Die
50°C (122°F)
62°C (143.6°F)

Cooling Device Surface
37°C (98°F)

2. Video Card Cooler Jacket & Holder (US, Asian, European Patents Pending)

(Ambient Temp. 25°C)

Temp Measuring Point
Liquid Cooling
Stock Voodoo4 4500 Fan

Main Chip Surface
46.1°C (98.6°F)
59°C (125.6°F)

3. Hard Drive Liquid Cooling - (Coming Soon) (US, Asian, European Patents Pending)

(Ambient Temp. 25°C)

Temp Measuring Point
Liquid Cooling
SCSI Mobile Rack, (2)40mm Fans

Hard Drive Body Frame
46.1°C (114.98°F)
59.2°C (138.56°F)

Non-Koolance data based on Tom's Hardware Guide (12/11/00) http://www6.tomshardware.com/cpu/00q4/001211/

Primary 2" Fans & Control Board

CPU Jacket Temp
Fan Power Fan Speed

34°C (93.2°F)
40-60% / 6V
2500-3000 rpm
42°C (107.6°F)
100% / 12V
5000 rpm

*Fault Level 55°C (131°F)
100% / 12V
5000 rpm

Liquid

Total Liquid Volume
1 Liter

Pump Capacity
800-1000cc/min

Tubing
PVC; 5mm diameter (inside)/ 8mm (outside)

http://www.koolance.com

Kijk ff op de site voor meer plaatjes en veel info/links.

De prijs

Ok, nu de prijs, ook heel belangrijk lijkt me wel. De prijs is natuurlijk verschillend per kast omdat niet iedereen alles gekoeld wil hebben.

Ik kreeg naar aanleiding van mn eerste mailtje dit terug:

Dear ....

Thank you for your interest in our products.

We can directly ship 12 Koolance cases to you from Korea office.

The cases will work any power supplies. So, we will exclude power supply. Therefore you can put your own power supply and also save shipping cost.

If you are interested in this way, please reply to us and give more information.

Also, you can download the manual and see how it works. (It is approximately 16.5MB, You need acrobat reader to view this document.)

http://www.koolance.com/support/download/Manual_PC2.pdf

Thank you.

I look forward to hear from you soon.

www.koolance.com
sales department

Dus nu heb ik gemaild om de prijzen te berekenen per kast incl. VAT en shipping/handling en evt. met VGA, Mobo, CPU sockets. Zodra ik mail heb (binnen een dag denk ik wel weer) dan plaats ik het ff hierbij.

• Pffffff, wat een verhaal... Nou ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat er interesse voor is... (8>

Iedereen die evt. interesse zou hebben kan dit of in het topic duidelijk melden of ff mailen naar dit adres.

*D

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat voor prijs verw8 je ongeveer? Zo rond de 5- 600 gulden :?

• MP83
Ik zou het eerlijk gezegd niet durven zeggen, maar ik schat wel zo rond die prijs ja.

Misschien dat we ook nog korting kunnen krijgen bij een hoeveelheid... (8>

Verwijderd

Ik wil de pret niet bederven maar heb je deze review van
THG wel gelezen.

http://www6.tomshardware.com/cpu/01q3/010706/

volgens mij moet je echt aanpassingen aan't systeem maken wil het een beetje goed koelen. :'(

Verwijderd

Er hangt natuurlijk een hoop van de prijs af, misschien lijkt het me wel wat, op de site ziet het er goed uit!

[edit] Jah en op de site van THG wat minder :(

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Ik heb mijn twijfels, er kan geen peltier op (lees de faq daar maar eens) en ze zeggen zelf al dat het niet geschikt is voor overclocken. Ik kan ook nergens vinden of ze een radiator gebruiken of niet?

• MP83
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:45 schreef LopeZ het volgende:
Ik kan ook nergens vinden of ze een radiator gebruiken of niet?
Check hier voor veel plaatjes, ook van het reservoir met een soort van radiator.

• MP83
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:44 schreef mbitnl het volgende:
Er hangt natuurlijk een hoop van de prijs af, misschien lijkt het me wel wat, op de site ziet het er goed uit!

[edit] Jah en op de site van THG wat minder :(
De prijs komt zsm er bij te staan, ik hoop dat die flink laag ligt natuurlijk :7

Over dat artikel van THG: dat dateert van 6 juli, in de tussentijd zijn er een aantal aanpassingen geweest naar aanleiding van dit soort reviews. Ik kon geen review vinden die zeer kort geleden is geweest, iemand anders misschien wel :?

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:29

Convoy

g44p

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/01q3/010706/images/spannung_2.jpg

ook een groot probleem :(

+

It is possible to bring the system up to snuff bit by bit. The first step would be to replace the three miniature fans with larger and more powerful versions. This would produce a high volumetric flow for the heat exchange process. Ultimately, the system only crashes in its present state because the cooling performance is inefficient. In addition, optimizing the shape of the heat sink is also a possibility: More cooling fins closer together enlarge the radiation surface and create the conditions required for better cooling efficiency. The undersized pump should be upgraded to produce a higher delivery rate, which could also boost the cooling efficiency. A further flaw is the positioning of the heat exchanger beneath the PC case, as this causes the entire PC tower to heat up. Finally, the heat sink constitutes a very large radiation surface that quickly heats up the components inside computer.

dan ga ik dus echt wel liever zelf aan de slag met een case dan dat ik honderden guldens uit moet geven aan een case die ik dan ook nog eens moet gaan aanpassen |:( |:( |:(

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 11:55 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

De prijs komt zsm er bij te staan, ik hoop dat die flink laag ligt natuurlijk :7

Over dat artikel van THG: dat dateert van 6 juli, in de tussentijd zijn er een aantal aanpassingen geweest naar aanleiding van dit soort reviews. Ik kon geen review vinden die zeer kort geleden is geweest, iemand anders misschien wel :?
Misschien een idee om Koolance via email met deze THG review te confronteren?
Als ze werkelijk aanpassen gedaan hebben na deze review zullen ze dat ook moeten kunnen aangeven...

• LopeZ
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Op vrijdag 31 augustus 2001 12:01 schreef freekweb het volgende:
[afbeelding]

ook een groot probleem :(
Hij heeft ook gezegt dat de kasten ZONDER voeding worden geleverd. :)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Zien voor een tranformater van 220 naar 110 volt

Verwijderd

Ja dat er geen voeding bij is is geen probleem, in dat geval bestel ik een mooie "quiet" voeding, des te beter :)

Verwijderd

OC-shop gaat deze kasten leveren maar ze zullen waarschijnlijk erg prijzig worden. Verder ben ik ook bang dat de resultaten wat tegenvallen, zeker als je de review op Tom's harware bekijkt. Ik ben wel zeer benieuwd wat de prijs wordt als je ze zelf over laat komen, ik denk echter niet goedkoper dan OC-shop omdat zij er domweg meer tegelijk inkopen....

• Convoy

Convoy

g44p

Op vrijdag 31 augustus 2001 12:04 schreef LopeZ het volgende:

[..]

Hij heeft ook gezegt dat de kasten ZONDER voeding worden geleverd. :)
Ja duhhh, tuurlijk kan dat, maar ehh, wil wel graag de watergekoelde voeding gebruiken die er bij zit dan, en dat gaat dan een probleem vormen, lezen is ook een vak |:( |:( |:(

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

waarom zie ik geen prijs?
wat meot je er allemaal zelf bij kopen dan?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• MP83
Ik heb net ff gemaild om te vragen of er daadwerkelijk aanpassingen zijn gedaan na de review van tom. :z

• MP83
Op vrijdag 31 augustus 2001 12:17 schreef funkflex het volgende:
waarom zie ik geen prijs?
wat meot je er allemaal zelf bij kopen dan?
Je hoeft er zelf alleen een losse voeding bij te kopen of je voeding die je nu gebruikt overzetten.

De prijs volgt nog zoals er ook bij staat, ik verwacht binnen een dag de prijs er bij te kunnen zetten.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 31 augustus 2001 12:19 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

Je hoeft er zelf alleen een losse voeding bij te kopen of je voeding die je nu gebruikt overzetten.

De prijs volgt nog zoals er ook bij staat, ik verwacht binnen een dag de prijs er bij te kunnen zetten.
oke thnx maar een ruwe schatting?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• koentjuh
  • Laatst online: 14:16
Op zich wel leuk kastje...zal eens wat info over zoeken en dna hoor ej het wel...

• MP83
Op vrijdag 31 augustus 2001 12:23 schreef funkflex het volgende:

[..]

oke thnx maar een ruwe schatting?
Ik schat tussen de f550,- f650,-...hoop geld voor een kast, maar het is wel een schitterend ding vind ik persoonlijk.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 31 augustus 2001 12:30 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

Ik schat tussen de f550,- f650,-...hoop geld voor een kast, maar het is wel een schitterend ding vind ik persoonlijk.
zelf waterkoeling bouwen is veel goedkoper , ik hoef geen hd koeling en ook geen vga koeling

• MP83
Op vrijdag 31 augustus 2001 12:31 schreef funkflex het volgende:

[..]

zelf waterkoeling bouwen is veel goedkoper , ik hoef geen hd koeling en ook geen vga koeling
Het is inderdaad duurder maar je hebt wel een mooie kast met gegarandeerd goede waterkoeling.

Tis ook meer voor de mensen die zelf geen waterkoeling kunnen/willen bouwen.

Verwijderd

ga s naar www.oc-shop.nl die leveren die kasten ook, en daar heb ik ook al gelezen, dat ze inmiddels zijn aangepast zodat ze beter koelen..

• MP83
mmm, ik heb vorige week gemaild met oc-shop en die zeiden dat het nog een flinke tijd duurt voordat ze ze kunnen leveren...de prijs zou rond de 1000 komen te liggen.

Ik w8 het mailtje van koolance af en laat jullie de prijs zsm weten, ik ga nu werken en ben pas vanavond weer terug... :(

Verwijderd

Op http://www.koolance.com/ staan 2 links naar reviews van andere sites (hardocp en amd source).En die zijn beide wel positief, dus ik denk dat ome tom weer eens iets fout heeft gedaan...

• petervandamned
  • Laatst online: 06-07 20:34
ik heb al diverse koolance kasten gezien die worden terug gestuurd i.v.m corrosie lekkage en zo

Ik zo een beetje oppassen met die gezamelijke inkoop aktie daar je waarschijnlijk de (end of life)eol gaat krijgen!!!!!

De nieuwe versie is bijna klaar en daar zit toch een aardig verschil in !!!!!!!

Ik weer prijs technisch niet ofdat je wel zoveel goedkoper bent , koop je het bij een store hier in nederland heb je tenminste garantie in de buurt :)

lijkt mij zo

Ik koop namelijk de nieuwe uitvoering :) zodra die er is

• cybered
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(overleden)
Z'n Kast met alle toeters en bellen dus met hdd cooler vga cooler cpu cooler voedings cooler kost indeed 999,- bij oc maar als je alleen vga, cpu neemt kost die 500,-

• Convoy

Convoy

g44p

Op vrijdag 31 augustus 2001 12:33 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

Het is inderdaad duurder maar je hebt wel een mooie kast met gegarandeerd goede waterkoeling.

Tis ook meer voor de mensen die zelf geen waterkoeling kunnen/willen bouwen.
met gegarandeerd goede waterkoeling?????? lees eens eerst ff voor dat je wat onzinnigs post |:( |:( |:( |:(

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

mmm, ik ben afgehaakt nadat de prijs bekend was in nl, 500 gulden is natuurlijk een ander verhaal, laat dus maar iets van dieprijs horen

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

offtopic:
Jongens, waar blijft die Tweakers Case? (CTC) :?

Is dit misschien een geweldig idee voor die kast? Of niet?

Trouwens, je hoeft helemaal niet zo'n dure omvormer te kopen, bij conrad (ik moet even zoeken) kan je zo een trafo komen die van 220v 110v maakt, en andersom! (én goedkoop)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• MP83
Op vrijdag 31 augustus 2001 13:03 schreef freekweb het volgende:

[..]

met gegarandeerd goede waterkoeling?????? lees eens eerst ff voor dat je wat onzinnigs post |:( |:( |:( |:(
Als je niets weet van waterkoeling en je wil het toch graag dan is een zelfbouw minder dan deze kast natuurlijk. In dat opzicht bedoel ik het.

Bij zelfbouw heb je meer kans op lekkage dan bij deze kast...voor de beginner dan...

...bijdehand, lekker flamen... |:(

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 16:11 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

...voor de beginner dan...
en jij bent er duidelijk een van :P >:)

Verwijderd

mr blonde , heb jij wel goed gekeken naar de manual waarnaar je linkt. Ze hebben daar namelijk bij koolance het reservoir verplaatst volgens mij. Het reservoir boven op de kast ofzo, en intake ventilatie van boven en uit via de voeding. En dat kastje dat er eerst zo mooi integraal onder zat is nu een lullig schuin iets bovenop met een displaytje erin. Ik vond de oude mooier.

• MP83
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:09 schreef speedygonzalis het volgende:
mr blonde , heb jij wel goed gekeken naar de manual waarnaar je linkt. Ze hebben daar namelijk bij koolance het reservoir verplaatst volgens mij. Het reservoir boven op de kast ofzo, en intake ventilatie van boven en uit via de voeding. En dat kastje dat er eerst zo mooi integraal onder zat is nu een lullig schuin iets bovenop met een displaytje erin. Ik vond de oude mooier.
Ik heb aan de link uit het mailtje niets veranderd. Het mailtje is van gisteren dus de link zal wel kloppen ga ik van uit... :?

En ja, ik ben een beginner op waterkoel gebied... :Z

• MP83
Ok, laat het gezamelijk inkopen maar gaan want ik kreeg net deze mailtjes van Koolance:

Yes, we already have new model coming up.

The changes will be on our website within a week.

Please keep check back with us.

Thank you.
www.koolance.com
Sales Department

I just found out that OC Shop (http://www.oc-shop.nl/) in Netherlands will have our cases in stock very soon. (about 2~3 weeks)

Why don't you contact them and save shipping cost.

If you still have problems, please let me know.

Thank you.
www.koolance.com
Sales Department

Ik ga er waarschijnlijk een kopen bij oc-shop, blijkbaar is er hier te weinig animo voor. (8> :)

• Pentiummania
  • Laatst online: 20-07 23:14

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Ik heb wel animo voor een twin kast, ene helft voor de mamaplank enzo en de andere helft voor HD's.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• Wild pigeon
  • Laatst online: 01-08 19:56
check ff deze NIEUWE REVIEW voor coole pics van de nieuwe kast!

http://www.overclockers.com/articles457/

Ik ga er zeker 1 halen!!!!

• prof
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 11:35
Zo'n nieuwe kast heb ik ook wel interesse in, wat zou die ongeveer gaan kosten?

• MP83
f650,- bij OC shop.....

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:00
Valt best mee die prijs. Ben ook 500-600 gulden kwijt aan mijn waterkoeling.
(Wel met 172W peltier.)
Pagina: 1