Toon posts:

jaga strada hybride icm warmtepomp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• erwin292
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21-03 20:07
Goedemiddag,

reeds is er bij mij een all electric Daiking Altherma met 180l boiler geplaatst. Vanaf de warmtepomp zijn 32mm leidingen naar de pomploze vloerverdeler geplaatst. De oude radiatoren met leidingen zijn afgekoppeld en af van de inmiddels verwijderde cv ketel. Het complete oude cv circuit ligt natuurlijk nog wel in mijn vloeren naar alle radiatoren toe.

Nu wil ik op de twee slaapkamers waar eerst ook twee radiatoren hingen, Jaga Strada Hybride radiatoren plaatsen. Kan ik deze Jaga's aansluiten op de leidingen (15mm) van de oude radiatoren en dan in de overige kamers waar niks komt te hangen de radiatoren afdoppen, of moet ik deze bijv. doorverbinden, zodat de aanvoer direct terug in de retour gaat?

Dus hoe het er dan uit komt te zien, compleet cv systeem met 6 afgedopte radiatoren, en 2 Jaga Strada radiatoren. Kan ik deze vervolgens op de 32mm leidingen welke van de warmtepomp naar de vloerverdeler aansluiten middels een T koppeling?

En de laatste vraag, moet er bij de Jaga Strada's gebruik worden gemaakt van een drieweg klep of is dit niet nodig?

Bedankt! :)

Alle reacties

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:04
Ik ga ervan uit dat je een tweepijpsysteem hebt. Een Jaga sluit je op dezelfde manier aan als een gewone radiator. Op de plekken waar je een radiator verwijderd, alleen afdoppen en niet kortsluiten.

bovenstaande geldt voor een tweepijpsysteem (meest gangbaar).

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 5.1 kWp op Growatt 5000TL3-X

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:17

MrScratch

I am rubber, you are glue

Meeste huizen hebben een sternetwerk, dus elke radiator wordt vanuit de centrale hub gevoed. Dus niet gebruikte radiatoren kun je afdoppen en waar je wel wilt verwarmen kun je Jaga Strada Hybrid hangen.

Je kunt het eventueel testen door op een verdieping 1 van de radiatoren dicht te draaien. Als ze toch stiekum in serie staan, dan zal er geen warmte door de radiatoren stromen.

Alleen, waarom wil je de radiatoren zo graag afdoppen? Ik zou gewoon in de ruimtes waar je wil verwarmen de Jaga's installeren. En de overige ruimtes laat je gewoon hangen wat er hangt met de radiatorknop dicht. Mocht je in de toekomst wel willen verwarmen, dan kun je tegen die tijd bepalen wat je wil doen ermee.

Look behind you! A three headed monkey!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee