Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:26
Beste Tweakers,

Ik wil vragen of jullie mee willen kijken met deze opstelling, de prijs maakt mij minder uit; het gaat mij meer om de juiste opstelling.

Voor de volgende ruimtes:

Begane grond:
- Woonkamer / Keuken, zonder scheiding (70,5 m2)
- Speelkamer (14,1 m2)

Eerste verdieping:
- Slaapkamer 1 (24 m2)
- Slaapkamer 2 (12,5 m2)
- Slaapkamer 3 (8,2 m2)

Er is voor nu een offerte voor het volgende:
- 1x SRK60ZSX-WTF 6,5 kw (woonkamer / keuken)
- 1x SRK35ZSWTF 3,5kw (Speelkamer)
- 1x SRK35ZSWTF 3,5kw (Slaapkamer 1)
- Voorbereiding leidingwerk voor slaapkamer 2 en 3 zodat tzt alleen een binnenunit geplaatst hoeft te worden (bijv. wanneer de kamer in gebruik genomen gaat worden)

Dit allemaal incl. WiFi en op één multisplit buiten op een plat dak boven de berging naast een bestaande warmtepomp:
- 1x SCM100ZS-W

Totaalprijs €9500

Graag jullie mening!

Mvg,

Shwan

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-11 14:08
Shwan schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:09:
Beste Tweakers,

Ik wil vragen of jullie mee willen kijken met deze opstelling, de prijs maakt mij minder uit; het gaat mij meer om de juiste opstelling.

Voor de volgende ruimtes:

Begane grond:
- Woonkamer / Keuken, zonder scheiding (70,5 m2)
- Speelkamer (14,1 m2)

Eerste verdieping:
- Slaapkamer 1 (24 m2)
- Slaapkamer 2 (12,5 m2)
- Slaapkamer 3 (8,2 m2)

Er is voor nu een offerte voor het volgende:
- 1x SRK60ZSX-WTF 6,5 kw (woonkamer / keuken)
- 1x SRK35ZSWTF 3,5kw (Speelkamer)
- 1x SRK35ZSWTF 3,5kw (Slaapkamer 1)
- Voorbereiding leidingwerk voor slaapkamer 2 en 3 zodat tzt alleen een binnenunit geplaatst hoeft te worden (bijv. wanneer de kamer in gebruik genomen gaat worden)

Dit allemaal incl. WiFi en op één multisplit buiten op een plat dak boven de berging naast een bestaande warmtepomp:
- 1x SCM100ZS-W

Totaalprijs €9500

Graag jullie mening!

Mvg,

Shwan
Ik zou dit persoonlijk splitsen over twee buitenunits, zeker ook omdat je niet gelijk 5 maar eerst 3 binnenunits gaat laten plaatsen. Verder zijn 3.5kW binnenunits voor kleine kamers (zoals die speelkamer) absolute overkill, daar kun je ook gewoon een 2 of 2.5kW binnenunit voor pakken.

Aangezien het om een behoorlijk oppervlak gaat voor de woonkamer / keuken, ook al overwogen om dit over twee binnenunits te spreiden? Het kan nu een uitdaging worden om deze ruimte egaal warm te krijgen. Ik denk dat je daar beter af bent met twee kleinere ZS-units in plaats van één grote ZSX.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)