Toon posts:

PLEH ; RX6600 gemold..?

Pagina: 1
Acties:

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:38
Tweakers,

Kunnen wij hier nog wat mee ? Of kan deze de container in ?

Andere cooler erop ? Ergens heen sturen ter herstel ( is dat de moeite ) ?

Van de voorste FAN zijn dus 2 bladen afgebroken...( door eigen toedoen ) :X

Retailbox en factuur van Amazon van 29-03-2022 zijn voorhanden.

Het is een MSI RX6600 MECH 8GB ; uitvoering: MSI Radeon RX 6600 Mech 2X 8G

Iemand ideeën ??

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

https://nl.aliexpress.com...duct&gatewayAdapt=glo2nld

Video is niet van dezelfde kaart, maar zo op het oog lijkt het hetzelfde ontwerp

[Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 07-02-2023 13:00]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
haal ehm aub van die anti statische zak af,want dat kan juist schade veroorzaken aan de kaart.
Als die in de zak zit dan beschermd het wel juist.

Ik zou deze zeker niet weg gooien,maar op zoek gaan naar een vervangende fan

[Voor 13% gewijzigd door freaky35 op 07-02-2023 12:59]

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik zou msi contacteren en vragen of ze vervande fan kunnen verkopen; op zo’n recent model zal dat geen probleem zijn

• WiLLoW_TieN
@heuveltje dat is een TOP tip.
Ze zijn idd 95mm. En voor die €16,15 durf ik die gok nog wel aan.

@freaky35 Yo lag er even 15sec op tbv de foto en heeft een 'plastic' backplate

@manzonderdas dat is evt. ook nog optie mochten die Ali-ventilatoren echt niks zijn...

Bye the way eergisteren reeds een andere PowerColor RX6600 8GB besteld bij Megekko voor €259.
Deze zit er nu net in. Zie inventaris '2de PC'.

[Voor 31% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-02-2023 14:27]

• freaky35
  • Nu online
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:29:
@heuveltje dat is een TOP tip.
Ze zijn idd 92mm. En voor die €16,72mm durf ik die gok nog wel aan.

@freaky35 Yo lag er even 15sec op tbv de foto en heeft een 'plastic' backate

@manzonderdas dat is evt. ook nog optie mochten die Ali-ventilatoren echt niks zijn...

Bye the way eergisteren reeds een andere PowerColor RX6600 8GB besteld bij Megekko voor €259.
Deze zit er nu net in. Zie inventaris '2de PC'.
Dan nog kan die beschadigen, die zak is geleidend,nooit electronica daarop leggen. :o :)

• WiLLoW_TieN
Ik ga tzt proberen hem te repareren.
Hierna verkoop ik hem denk ik....of ik zet hem in het systeem van mijn oudste dochter.

[Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 02-03-2023 20:27]

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Nee kun je niks meer mee, stuur hem maar naar mij gooi ik hem wel voor je weg. :+ :+

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:39
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:06:
Ik ga tzt proberen hem te repareren.
Hierna verkoop ik hem of ik zet hem in het systeem van mijn oudste dochter.
Gaat zeker wel lukken, heb in de vroege miningdagen wel vaker wat fans op kaarten vervangen door alternatieve fans en dat heeft eigenlijk altijd wel prima gewerkt, dus gok dat het wel goed zal komen, succes ermee iig :)

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

SjoerdV nl

Be the change.

Tegenoverliggende bladen ook afbreken :)

• WiLLoW_TieN
SjoerdV nl schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:27:
Tegenoverliggende bladen ook afbreken :)
:+

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:13

DataGhost

iPL dev

Dan is de fan wel weer in balans. Ze hebben een even aantal bladen dus dat lijkt me prima te kunnen. Slechter zal het er niet van worden.

• Damic
  • Registratie: September 2003
freaky35 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:32:
[...]

Dan nog kan die beschadigen, die zak is geleidend,nooit electronica daarop leggen. :o :)
Que? Wat dan met mobo's waar een batterij opzit en in zo'n zak steekt :/

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• freaky35
  • Nu online
To create the anti-static effect, the black bags or silver bags are slightly conductive, forming what is known as a Faraday Cage around the item to be protected avoiding any discharges from being deposited onto the protected devices as the bags are handled.

• WiLLoW_TieN
Zo die waren vlot binnen ✅

Woont er een handige Tweaker in de buurt van Den helder of Kampen die mij hier bij kan helpen ?

[Voor 10% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-02-2023 15:29]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Is dat geen kwestie van met wat schroefjes prutsen en de PWM-aansluiting aansluiten?
DataGhost schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:11:
Dan is de fan wel weer in balans. Ze hebben een even aantal bladen dus dat lijkt me prima te kunnen.
offtopic:
Ook met oneven aantallen kan het, heb je bijvoorbeeld 15 bladen waarvan 1 is afgebroken dan kun je er twee afbreken om drie rijtjes van 4 over te houden.

En zelfs als het een priemgetal is breek je gewoon alle bladen af, dat is ook in balans. :D

[Voor 74% gewijzigd door bwerg op 15-02-2023 16:11]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• TweakerCarlo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:29
freaky35 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:32:
[...]
Rare vraag misschien, maar waarom mag je het er dan wel instoppen?

Beter lezen voor ik iets zeg, next.

[Voor 7% gewijzigd door TweakerCarlo op 15-02-2023 16:25]

• WiLLoW_TieN
Net wat zitten prutsen maar het is goed en netjes gelukt.

[Voor 7% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 20-02-2023 17:02]

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 20:39
Goedzo, dat is de instelling.
Gewoon zelf proberen, en vaak lukt het.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35
freaky35 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:06:
To create the anti-static effect, the black bags or silver bags are slightly conductive, forming what is known as a Faraday Cage around the item to be protected avoiding any discharges from being deposited onto the protected devices as the bags are handled.
Zilveren "anti statische" zakken worden (ESD)Shielding zakken genoemd.
Deze zakken zijn van kunststof, met een geleidende binnenlaag.
De oppervlaktes van deze zakken zijn niet geleidend, en elektronica er op plaatsen kan niet méér kwaad dan elkektronica er in plaatsen. Het materiaal is gewoon symmetrisch.

Deze zakken zijn overigens NIET de ultieme beveiliging tegen ESD. Roze zakken (dissipatieve zakken) zijn in sommige gevallen beter, zeker beter om elektronica óp te leggen.

In ieder geval is het leggen op zo'n zak beter dan op bijvoorbeeld karton of een vloerkleed.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• freaky35
  • Nu online
Probleem is dat het nogal verschilt welke zakken ze gebruiken.

Er zijn zeker wel zakken die geleidend zijn.

Ik zou echt aanhouden dat je de electronica gewoon op de doos neerlegt
Of op een anti statische mat indien je die hebt.

[Voor 59% gewijzigd door freaky35 op 21-02-2023 10:02]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee