Ik zoek me rot maar kan 'm nog niet vinden: een super leuke PS5 racing game die niet gericht is op maximaal realisme, maar vooral op arcade fun. Bij voorkeur iets met "boost", je opponenten van de weg af kunnen drukken etc. Helemaal grappig als je ook nog zoiets mals kan doen als een raket afschieten op je voorganger (was een erg leuke grap ooit 30 jaar geleden in een PC-game op de Intel 80386
, dan kon je een voorganger locken en dan een homing missile afschieten. Hilarisch om met z'n tweeën (splitscreen) te spelen toen).
Criteria:
- niet te makkelijk maar ook niet te moeilijk, iedereen moet kunnen meedoen
- casual fun met z'n allen
- botsen en elkaar's auto's mollen is een extraatje
- uiteindelijk gaat het wel om wie als eerste over de streep komt
- en het helpt erg als het er ook nog eens goed uit ziet. Hoe minder cartoonesk en hoe meer 'realistische' omgeving, hoe leuker.
- ik heb erg weinig met online spelen, dus dat hoeft van mij absoluut niet. Ik speel graag thuis op de bank alleen tegen de AI of samen met een vriend of m'n vriendin.
Kortom, niet eenvoudig! Ik heb erg weinig met N4S, GT7 enzo. Mij te kinderachtig (straatracen, echt, serieus?) of te serieus (GT). Dirt5 is erg leuk moet ik zeggen maar mist een beetje het arcade en elkaar dwars zitten. Iets teveel hardcore racen, maar verder wel erg leuk en ziet er mooi uit. Wreckfest lijkt me geinig en is wel veel 'mollen' maar het lijkt wel als of dat vooral en alleen maar gaat over dingen stuk maken...
Wie weet een hidden gem?

Criteria:
- niet te makkelijk maar ook niet te moeilijk, iedereen moet kunnen meedoen
- casual fun met z'n allen
- botsen en elkaar's auto's mollen is een extraatje
- uiteindelijk gaat het wel om wie als eerste over de streep komt
- en het helpt erg als het er ook nog eens goed uit ziet. Hoe minder cartoonesk en hoe meer 'realistische' omgeving, hoe leuker.
- ik heb erg weinig met online spelen, dus dat hoeft van mij absoluut niet. Ik speel graag thuis op de bank alleen tegen de AI of samen met een vriend of m'n vriendin.
Kortom, niet eenvoudig! Ik heb erg weinig met N4S, GT7 enzo. Mij te kinderachtig (straatracen, echt, serieus?) of te serieus (GT). Dirt5 is erg leuk moet ik zeggen maar mist een beetje het arcade en elkaar dwars zitten. Iets teveel hardcore racen, maar verder wel erg leuk en ziet er mooi uit. Wreckfest lijkt me geinig en is wel veel 'mollen' maar het lijkt wel als of dat vooral en alleen maar gaat over dingen stuk maken...
Wie weet een hidden gem?

[Voor 10% gewijzigd door zaphod_b op 07-02-2023 11:37]