Toon posts:

Windows traag door videokaart.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:59
Ik heb pasgeleden een desktop gekocht voor op de zaak, namelijk:

uitvoering: Dell Precision 3660 MT (PYNPC)

Nu ben ik al niet heel enthousiast over de vooruitgang t.o.v. de oude, maar een ander probleem is nog vager.

Als ik mijn 2 beeldschermen aansluit op de RTX A2000 videokaart merk ik regelmatig dat het beeld niet vloeiend is.
Voornamelijk merk ik dit bij windows animaties, of het openen van optie-menu's en/of pop-ups in mijn gebruikte programma's
Je ziet duidelijk een vertraging bij uit uitvouwen.

Nu heb ik vandaag om te proberen de monitoren rechtstreeks op het moederbord aangesloten (Intel UHD 770 internal graphics).
En tot mijn verbazing werkt alles ineens soepel.
Programma's openen sneller, en geen vertraging op menu's en popup menu's.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen om dit op te lossen, ik heb namelijk specifiek voor deze pc gekozen vanwege de RTX kaart.

Wat ik al geprobeerd heb:
-Nvidia driver uninstaller gebruikt en opnieuw de drivers geinstalleerd.
Verschillende versies geprobeerd, ook de wat oudere van de dell support site.

- interne GPU uitgeschakeld zowel in apparaatbeheer als in de bios

- allerlei instellingen in het Nvidia menu aangepast

- energie beheer op hoge prestaties gezet

- Windows 11 geupdate naar laatste versie 22h2

- Alle moederbord drivers geupdate via dell drivers.

- Drivers geupdate met laatste versies van de fabrikanten (intel/Realtek etc.)

Laatste optie zou zijn om Windows opnieuw te installeren, maar dit is eigenlijk het laatste wat ik wil doen i.v.m. installatie en configuratie tijd van alle benodigde programma's.

Iemand nog ideeën en of ervaring m.b.t. dit probleem?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Alle reacties

• MaD_co
Klein schopje...

Niemand een idee?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Heb je geprobeerd de refresh rate van de monitoren in te stellen op het maximum ondersteunde? Je videokaart zou 4x4K@120Hz aan moeten kunnen. Zoek in Display settings -> Advanced settings.

[Voor 14% gewijzigd door Koppensneller op 08-02-2023 10:21]

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-03 08:19
Als je nog niet veel hebt geïnstalleerd is het eerst handig om Windows een keer helemaal opnieuw te installeren en dan beginnen met alle drivers te downloaden. (Vergeet dan uiteraard geen chipset drivers etc.)

Daarnaast kun je de volgende dingen proberen:

Een andere videokaart erin te bouwen om te kijken of dit een verschil maakt?

De huidige videokaart in een ander PCIe slot te plaatsen om te kijken of dit een verschil maakt? (Waarschijnlijk moet er dan een uitbreidingskaart uitgehaald moeten worden van wat ik kan zien.)

Uiteraard als er nog garantie op het systeem zit zou ik deze dan ook gewoon gebruiken. Dit lijkt mij het handigst.

• Maleh81
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:27
Ik heb sinds kort (bijna) dezelfde workstation en ervaar zelf niet dit probleem. Wel heb ik specifiek gevraagd om Windows 10 ipv 11. Wellicht dat hier een verschil in kan zitten? Alle drivers via Dell buiten de RTX Quadro drivers direct bij Nvidia gedownload. Gezien de support van Dell zou ik de vraag ook daar neerleggen. Als het software niet is zou het ook een hardware issue kunnen zijn.

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
wij werken ook met Dells, gewoon melden, lijkt me of een intern gpu probleem of een driver issue.
Aangezien er een pak Dells rondlopen met de RTX series kaarten zou ik eerder denken dat de hardware het probleem veroorzaakt en niet de drivers.
Je kan eventueel wel eens de drivers cleanen en dan die van Nvidia zelf installeren (als je dit lukt)

• MaD_co
Bedankt voor de reacties zo ver,

Ik zal van het weekend de oude pc weer even in orde maken zodat ik kan blijven werken.

Daarna zal ik eens beginnen met een schone installatie, om te kijken of de problemen dan weer optreden.
Mocht dit zo zijn dan ga ik contact opnemen met Dell.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee