AC-3 (5.1) Out bij games

Pagina: 1
Acties:

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een soundkaart met AC-3 out. (Dolby Digital of DTS) Dus geen AC-3 pass-trough.

Het idee is namelijk om een Dolby Digital versterker voor de computer te gebruiken, om dus ook bij games via de S-PDIF een ruimteljik geluid te krijgen. En niet maar twee kanalen via de S-PDIF.

Ik heb het getest met een Philips Acoustic Edge, deze kaart kan maar twee kanalen door de S-PDIF aansluiting sturen. (namelijk (Front L-R) of (Rear L-R) of (Center / LFE) )
Met DVD passtrough werkte alle 6-Kanalen wel, maar tijdens games dus niet

Ik kon gelukkig de kaart terugbrengen naar de winkel, maar dat laat me nu zitten met de vraag welke kaart doet dit wel goed.

Murphy was an optimist

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je wil dus een geluidskaart die bijvoorbeeld de 4 kanaals effecten van EAX/A3D via de digitale uitgang in 4 kanaals dolby digital (bestaat) naar de versterker stuurt?

Die bestaan niet.

Spellen zelf ondersteunen (nog) geen Dolby Digital. Het enige wat ze 'doen' is EAX of A3D. Dit zijn beide 4 kanaals geluiden, en die kunnen geluidskaarten alleen via de twee analoge uitgangen naar buiten sturen. Het is dus logisch dat een geluidskaart geen meerkanaals "surround" uitstuurt via de digitale uitgang, omdat de spellen niet de goeie bron hebben.

Een geluidskaart die dat in de toekomst wel schijnt te gaan doen is de geintegreerde chip die op de nieuwe chipset van nVidia gaat zitten (in de nForce). Alleen heb ik nog van geeneen spel gehoord dat het gaat ondersteunen... Real-time AC3 'verzinnen' kost nogal wat rekenkracht, denk ik. :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp