ik zou graag mijn recente aanwinst een Qlima 9046C petroleum laser kachel slim maken oftewel via ESP-home seperaat en/of koppelen aan HASS
Mijn doel is dit wat dynamischer te maken op dit moment is bv 20 graden de "ingestelde temp"
gaat hij aan bij 18 graden
en
bij 22 graden oid slaat hij weer uit. (veel te warm IMHO)
dus ik zet hem op 18 graden om hem op 20 graden te krijgen
Mijn doel is dus in de ochtend niet bibberend maar behagelijk de ruimte(s) in te lopen maar hij hoeft ook niet als ik er niet ben te draaien (geolocation/BT aware oid)
Ding is bedoelt voor camping/thuis gebruik, omdat de temperatuur wisselingen per locatie & tijd kan verschillen is de fijn afstemming wel prettig.
Het systeem: Qlima petroleumkachel SRE 9046 TC
Technisch:
230v --> board ??? of omvormer (TBD)
Het board wat er in schijnt te zitten is:
aansluitingen
- verdamper van de brandstof
- ventilator
- ontsteking
- omvalbeveiliging
- co2 sensor
- brandstof meter (binaire werking vermoed ik dus alleen waarschuwing als er geen brandstof meer aanwezig is)
- thermometer 1 (erbuiten)
- thermometer 2 (erin als na tijd x bv geen warmte = error)
- display:
functies:
- aan/uit
- "huidige tijd" (zodat je op tijd x
- gewenste temp
- huidige temp
- spaarstand
- kinderslot (lock functie)
- temp + (tijd + alternatief)
- temp - (tijd - alternatief)
" auto off" na x tijd ..
ik zie wat "Simpele" schakelingen immers je hebt een warmte aanvraag of niet lijkt me niet veel hoop om aan de achterzijde een "chip" te vinden en serial connectie oid. gezien alles op de foto's throughole is, verwacht ik aan de achterzijde alleen maar koperbanen.
ik vermoed een 555 timer en ?? maar TBD
ik wil eigenlijk niks "destructiefs" doen, hooguit signalen onderscheppen of "aanpassen"
ik zit te denken met relay-chips te werken waarbij ik de keuze heb om "dom" of "slim" te werken.
Arduino (5v) of ESP32 (3,3v) ? ik gok Arduino een veiligere keuze zal zijn.
Jullie nog idee-en of tips ?
Mijn doel is dit wat dynamischer te maken op dit moment is bv 20 graden de "ingestelde temp"
gaat hij aan bij 18 graden
en
bij 22 graden oid slaat hij weer uit. (veel te warm IMHO)
dus ik zet hem op 18 graden om hem op 20 graden te krijgen
Mijn doel is dus in de ochtend niet bibberend maar behagelijk de ruimte(s) in te lopen maar hij hoeft ook niet als ik er niet ben te draaien (geolocation/BT aware oid)
Ding is bedoelt voor camping/thuis gebruik, omdat de temperatuur wisselingen per locatie & tijd kan verschillen is de fijn afstemming wel prettig.
Het systeem: Qlima petroleumkachel SRE 9046 TC
Technisch:
230v --> board ??? of omvormer (TBD)
Het board wat er in schijnt te zitten is:
aansluitingen
- verdamper van de brandstof
- ventilator
- ontsteking
- omvalbeveiliging
- co2 sensor
- brandstof meter (binaire werking vermoed ik dus alleen waarschuwing als er geen brandstof meer aanwezig is)
- thermometer 1 (erbuiten)
- thermometer 2 (erin als na tijd x bv geen warmte = error)
- display:
functies:
- aan/uit
- "huidige tijd" (zodat je op tijd x
- gewenste temp
- huidige temp
- spaarstand
- kinderslot (lock functie)
- temp + (tijd + alternatief)
- temp - (tijd - alternatief)
" auto off" na x tijd ..
ik zie wat "Simpele" schakelingen immers je hebt een warmte aanvraag of niet lijkt me niet veel hoop om aan de achterzijde een "chip" te vinden en serial connectie oid. gezien alles op de foto's throughole is, verwacht ik aan de achterzijde alleen maar koperbanen.
ik vermoed een 555 timer en ?? maar TBD
ik wil eigenlijk niks "destructiefs" doen, hooguit signalen onderscheppen of "aanpassen"
ik zit te denken met relay-chips te werken waarbij ik de keuze heb om "dom" of "slim" te werken.
Arduino (5v) of ESP32 (3,3v) ? ik gok Arduino een veiligere keuze zal zijn.
Jullie nog idee-en of tips ?
Tja vanalles