Toon posts:

Algemene game pc 1080p, visual studio ~ € 1000 range

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VandamJJ
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-03 11:34
Hallo! Ik ben op zoek naar een nieuwe PC, heb wat de best buy guide gevolgd, met hier en daar wat aanpassingen. Hieronder zal ik een lijst posten met wat standaard / aangeraden vragen van dit soort topic. Alvast bedankt!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Met mijn nieuwe systeem zou ik graag wat gamen (insurgency sandstorm, red dead redemption 2, dwarf fortress...). Graag zou ik ook wat programmeren doen op mijn pc (visual studio, c# vooral, wat data mining en analyse, wat burp suite voor te pen testen).

Wat mag het systeem gaan kosten?

Heb niet direct een absolute maximumprijs zou wel graag rond ~1100 blijven. Maar indien het echt het waard is, mag het wel meer zijn en paar honderd euro meer gaan kosten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Heb voor een iets sterkere processor gekozen dan de best buy guide voor vlot dwarf fortress te kunnen draaien alsook visual studio. Ik vraag me af of 1TB ssd groot genoeg is, mss voor 2 TB gaan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Niets specifiek, had eerst een asrock moederbord gekozen, maar heb deze terug weggedaan omdat een vriend slechte ervaring had met asrock. Mijn voorkeur gaat naar AMD omdat voor zover ik zie op CPU compare deze een beter prijs kwaliteit heeft. Maar indien dit niet zo is, sta ik wel open voor andere merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Vorige PC was pre built, moeilijk te zeggen, niet te luid, niet te veel energieverbruik natuurlijk maar heb geen referentiepunt hier, dus minder van belang.

Ga je overklokken?

Niet direct ervaring mee, maar misschien in de toekomst wel eens te bekijken.

Wat verwacht je van ons?

Ik wil niet het beste en nieuwste systeem maar zou graag toch wel mijn games (RDR2, Insurgency sandstorm, DF) vlot kunnen draaien. Ik heb ook maar een 1080p monitor en 1440p is niet direct een vereiste. Ook zou ik graag hebben dat development vlot gaat (mijn pc en visual studio starten duurt zeer lang atm). Ik wil vooral weten of deze build 'werkt' en compatibel is. Zijn hier domme fouten gemaakt of stukken die niet samengaan bv? Of zijn er stukken die te zwak / te sterk zijn in vergelijking met de rest van de pc?
Moet ik nog een extra fan kopen voor mijn processor of is degene die meegeleverd is oké?

Alvast bedank! :)

Met vriendelijke groet

JJ

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700X Boxed€ 201,05€ 201,05
1MoederbordenASUS TUF Gaming B550M-E€ 138,05€ 138,05
1VideokaartenPowercolor Hellhound AMD Radeon RX 6700XT€ 439,-€ 439,-
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 90,35€ 90,35
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 77,-€ 77,-
1VoedingenCooler Master V650 Gold-V2€ 103,83€ 103,83
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 59,89€ 59,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.139,07

[Voor 11% gewijzigd door VandamJJ op 06-02-2023 22:33]

Alle reacties

• emphy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-03 10:38
Zou serieus bekijken of je wel zo een dure videokaart moet hebben op 1080p. Een rx6600 zou heel wat meer voor de hand liggen voor die resolutie: uitvoering: Powercolor Fighter AMD Radeon RX 6600 8GB GDDR6

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:35
emphy schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:56:
Zou serieus bekijken of je wel zo een dure videokaart moet hebben op 1080p. Een rx6600 zou heel wat meer voor de hand liggen voor die resolutie: uitvoering: Powercolor Fighter AMD Radeon RX 6600 8GB GDDR6
Vraag is dan hoeveel hz is de monitor, voor hoge fps is een 6700xt geen overkill.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-03 11:52
Ik wil vooral weten of deze build 'werkt' en compatibel is. Zijn hier domme fouten gemaakt of stukken die niet samengaan bv? Of zijn er stukken die te zwak / te sterk zijn in vergelijking met de rest van de pc?
De build is goed en mooi gebalanceerd op basis van je vereisten. Ik heb even rond zitten kijken op internet en een 6700XT trekt insurgency en red dead prima op de hoogste settings op 1080p. Je kan ervoor kiezen om omlaag te stappen naar een 6650XT of zelfs 6600, maar ik denk persoonlijk dat de 6700XT de meerprijs waard is.

In deze review onderdaan kun je de kaarten vergelijken over een aantal games
https://www.techspot.com/review/2461-amd-radeon-6650xt/

[Voor 11% gewijzigd door youridv1 op 07-02-2023 08:38]

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 11:07
Ziet er goed uit, lijkt mij een ideale build voor Fortnite . Zeker met die GPU kan je moeiteloos meedoen.

Bestellen maar

• VandamJJ
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-03 11:34
Hello, thanks voor de comments & advies!

Misschien niet de juiste plaats om dit te vragen maar zouden jullie die onderdelen op aparte sites kopen zodat je goedkoper uitkomt of alles op één site?

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-03 16:57

jdh009

FP ProMod
Ligt een beetje aan het prijsverschil en hoeveel je bespaard als je gaat shoppen (kijk ook naar de winkelreviews). Meestal bundel ik het iets als het maar een paar euro duurder is, gezien je ook nog verzendkosten hebt en het gemakkelijker is om er één zaak aan te spreken mocht er iets verkeerd zijn of aanspraak willen maken op garantie. Het ligt er dus aan hoeveel jij wilt besparen en of niet erg vind om iets meer af te rekenen wanneer je het bundelt bij een winkel met een iets betere reputatie.

[Voor 18% gewijzigd door jdh009 op 09-02-2023 20:33]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee