Toon posts:

Garantie op plexiglas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-03 12:39
De laatste tijd heb ik "geluk" met webshop. Bij een webshop heb ik plexiglas op maat met custom gaten besteld.

Deze gaten blijken gelaserd en tijdens het laseren weer dichtgesmolten, een productiefout dus. Omdat er folie over het plexiglas zit heb ik dit niet gezien in eerste instantie. Ik heb de plaat op maat laten zagen en daarna pas ontdekt wat het probleem is (zie foto).

Nu heb ik contact opgenomen met de webshop en die zeggen dat ik in principe geen garantie meer heb vanwege deze clasule uit de algemene voorwaarden:
Er is geen garantie indien opdrachtgever de geleverde producten heeft bewerkt of heeft laten bewerken, indien de producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig behandeld of in strijd met de aanwijzingen behandeld zijn.
Volgens mij is dit hier niet van toepassing omdat het geleverde overduidelijk non-comform is. Wat raden jullie aan als ze vol blijven houden dat ik geen garantie heb?

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:02
Je hebt niet gekregen waar je om gevraagd hebt, dus ze moeten het alsnog leveren. ( door dus het te herstellen )

Valt niet onder garantie maar eerder onder een dienst wat niet juist is geleverd.

• nielsgeode
corporalnl schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:29:
Je hebt niet gekregen waar je om gevraagd hebt, dus ze moeten het alsnog leveren. ( door dus het te herstellen )

Valt niet onder garantie maar eerder onder een dienst wat niet juist is geleverd.
Ik ben het met je eens, maar het gaat om €40 en als de webshop "nee" zegt, wat kan je dan nog?

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:53
Zelf nog een keer doorboren? Het zou mij de moeite niet waard zijn om het terug te sturen. Wel flauw dat ze zo moeilijk doen.

• nielsgeode
RvV schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:42:
Zelf nog een keer doorboren? Het zou mij de moeite niet waard zijn om het terug te sturen. Wel flauw dat ze zo moeilijk doen.
Zou ik an sich geen issue vinden, maar die gaten zijn nogal exact geplaatst en ik heb geprobeerd dat te doen, maar je komt nooit in het midden van je gat uit. Je hebt geen begin én ze zijn precies 5,2 mm...

Ik heb geen CNC thuis ;)

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:43
Je zegt dicht gesmolten maar zijn ze wel door en door geweest?

• nielsgeode
mrveenie schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:55:
Je zegt dicht gesmolten maar zijn ze wel door en door geweest?
Geen idee, zo heb ik ze gekregen. Ik heb aan die gaten niks gedaan. Ik was in de veronderstelling dat het goed was omdat het vanaf de zijkant niet te zien is. Pas toen ik het folie eraf haalde dacht ik: wat is dit? :?

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:43
Als het dicht gesmolten is moet je duidelijk ribbels voelen aan de onderkant van de plaat als het glad is dan is die gewoon weg niet goed doorgelaserd

• nielsgeode
mrveenie schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:16:
Als het dicht gesmolten is moet je duidelijk ribbels voelen aan de onderkant van de plaat als het glad is dan is die gewoon weg niet goed doorgelaserd
één kant is fantastisch glad. En als je met een kleinere diameter probeert te boren (zo van, het zal we hol van binnen zijn) dan zie je dat het massief is van binnen. Het lijken wel fantoomgaten :+

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mrveenie schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:16:
Zo zien de foto’s er idd uit, niet helemaal er doorheen, daar duiden die rare kartels iig op.
Verschillende dieptes van ‘laser putjes’.

[Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 06-02-2023 22:38]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:54
nielsgeode schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:25:
De laatste tijd heb ik "geluk" met webshop. Bij een webshop heb ik plexiglas op maat met custom gaten besteld.

Deze gaten blijken gelaserd en tijdens het laseren weer dichtgesmolten, een productiefout dus. Omdat er folie over het plexiglas zit heb ik dit niet gezien in eerste instantie. Ik heb de plaat op maat laten zagen en daarna pas ontdekt wat het probleem is (zie foto).

Nu heb ik contact opgenomen met de webshop en die zeggen dat ik in principe geen garantie meer heb vanwege deze clasule uit de algemene voorwaarden:

[...]

Volgens mij is dit hier niet van toepassing omdat het geleverde overduidelijk non-comform is. Wat raden jullie aan als ze vol blijven houden dat ik geen garantie heb?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik de foto's zie en je verhaal lees kijkt me dit een duidelijk voorbeeld van non conform. Jammer dat dit bedrijf zo kinderachtig doet. Misschien helpt het om contact op te nemen met een leidinggevende bij dit bedrijf? Of bijvoorbeeld berichtje op hun social media plaatsen.
Voor 40 euro zou ik verder geen zaak starten, maar wel een duidelijke review achter laten zodat andere consumenten gewaarschuwd zijn!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik zie in de voorwaarden ook het volgende staan:
Gebruiker staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en / of bruikbaarheid en de op de datum van totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en / of overheidsvoorschriften. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 7 dagen na levering aan gebruiker schriftelijk (e-mail hieronder begrepen) worden gemeld. Terugzending van producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
Heb je het product aangeschaft voor je beroep of bedrijf? En zit je nog binnen de termijn van 7 dagen?
nielsgeode schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:38:
[...]

Ik ben het met je eens, maar het gaat om €40 en als de webshop "nee" zegt, wat kan je dan nog?
Je kunt altijd naar de rechter.

beschermheer van het consumentenrecht

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:13
nielsgeode schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:49:
[...]

Zou ik an sich geen issue vinden, maar die gaten zijn nogal exact geplaatst en ik heb geprobeerd dat te doen, maar je komt nooit in het midden van je gat uit. Je hebt geen begin én ze zijn precies 5,2 mm...

Ik heb geen CNC thuis ;)
Dat begin moet je zelf maken. Met centerpons precies midden bepalen en met klein boortje beginnen met voorboren eerst 1mm, dan steeds 1mm omhoog. 5.2mm boortje hier te koop: https://nl.aliexpress.com/item/4000402056802.html Is gewoon HSS die kwaliteit is prima, zeker voor kunststof.

• nielsgeode
NimRod1337 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:33:
[...]

Dat begin moet je zelf maken. Met centerpons precies midden bepalen en met klein boortje beginnen met voorboren eerst 1mm, dan steeds 1mm omhoog. 5.2mm boortje hier te koop: https://nl.aliexpress.com/item/4000402056802.html Is gewoon HSS die kwaliteit is prima, zeker voor kunststof.
Ik heb het vaak gedaan, maar nauwkeuriger dan +- 0,2 mm kom je echt niet.

En daar gaat het hier niet om. Ik heb betaald voor gaten....zucht

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eigenlijk is het te gek voor woorden dat je besteld hebt met gaten, geleverd krijgt zonder gaten en dan zelf aan de slag moet.

Webwinkel in gebreke stellen per mail, tijd mee geven om met een passende oplossing te komen en daarna opschalen.

Ook al is het €40, het gaat om het idee. Webwinkels proberen zoveel mogelijk overal onderuit te komen, verantwoording te ontlopen etc. Dus in actie komen. Vervolgstappen nemen, wel letten op voldoende tijd geven om het op te lossen, en als het niet anders wil met de webwinkel dan de stap naar de rechter zetten. Dit kun je zonder advocaat af dus veel onkosten hoef je daar zelf niet voor te maken.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Persoonlijk zou ik even langsgaan bij dat bedrijf en eea laten zien. En dan aansturen op alsnog de gaten maken: of ze dat nu in een hele plaat of in gedeeltes doen is aan hun. Als ze dat niet kunnen/willen mogen ze natuurlijk altijd een nieuwe plaat pakken ;)

Wise enough to play the fool

• nielsgeode
teacher schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:30:
Persoonlijk zou ik even langsgaan bij dat bedrijf en eea laten zien. En dan aansturen op alsnog de gaten maken: of ze dat nu in een hele plaat of in gedeeltes doen is aan hun. Als ze dat niet kunnen/willen mogen ze natuurlijk altijd een nieuwe plaat pakken ;)
Kan ik afhalen?
Nee, dat is niet mogelijk. Wij hebben in Dronten onze kantoorlocatie en geen warehouse, hier kunnen dus ook geen producten worden afgehaald.
En ik woon in Groningen...

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Even terug naar de voorwaarde waarop de verkoper zich beroept:
Er is geen garantie indien opdrachtgever de geleverde producten heeft bewerkt of heeft laten bewerken, indien de producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig behandeld of in strijd met de aanwijzingen behandeld zijn.
Deze clausule wordt hier stevig misbruikt :) Als je een goed product krijgt, en je gaat er zelf aan sleutelen (of laat dat doen), vervalt de garantie. Dat is een volstrekt normaal beding. Maar dat zegt niet dat de verkoper een product mag leveren dat niet aan de overeenkomst beantwoordt. Dat is immers een tekortkoming in de nakoming. Zoals je zelf al aangeeft, staat garantie daar los van: er is immers niets kapot, maar je hebt een plaat met gaten besteld en een plaat zonder gaten ontvangen. Ik zou dus nog eens duidelijk maken dat je geen garantie claimt, maar nakoming van de overeenkomst vordert.

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
Kan je het er niet gewoon uit tikken met een pons? Waarom zijn die gaten eigenlijk zo precies? Voor een hele hoop toepassingen zal die 0.2mm verschil vrij weinig uitmaken.

[Voor 15% gewijzigd door WEBGAMING op 07-02-2023 12:42]

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:12
Dit is duidelijk niet diep genoeg gelaserd, waardoor het afval nog in het midden vast zit, dit is gewoon een fout door hun zelf veroorzaakt.
Ik zou ze nog 1x de kans te geven om het te herstellen / opnieuw leveren op hun kosten.

Anders gewoon bij google een slechte review plaatsen met dit verhaal.
dat je als bedrijf dit risico al wil lopen voor €40 snap ik al niks van.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:26
MaD_co schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:20:
Dit is duidelijk niet diep genoeg gelaserd, waardoor het afval nog in het midden vast zit, dit is gewoon een fout door hun zelf veroorzaakt.
Ik zou ze nog 1x de kans te geven om het te herstellen / opnieuw leveren op hun kosten.

Eventueel met behulp van sommige mensen een concept dagvaarding opstellen en die sturen. Noway dat een bedrijf dit voor een rechter laat komen voor 40.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:45
sja, alle AV ter zijde: het is non-conform

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-03 12:57
WEBGAMING schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:41:
Kan je het er niet gewoon uit tikken met een pons? Waarom zijn die gaten eigenlijk zo precies? Voor een hele hoop toepassingen zal die 0.2mm verschil vrij weinig uitmaken.
Ik zou niet gaan ponsen/slaan op een plexiglas plaat, dat is het recept voor scheuren.

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
fastedje schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:17:
[...]

Ik zou niet gaan ponsen/slaan op een plexiglas plaat, dat is het recept voor scheuren.
Inderdaad. Beste optie is om iets groter te boren vanaf de kant die nog vast zit. Dan valt het 'losse' deel er vanzelf uit. Weet wel dat je dan waarschijnlijk een heel stuk diepte/stevigheid gaat mislopen.

Maar ik ben het met onderstaande eens:
MaD_co schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:20:

Dit is gewoon niet zoals besteld.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee