Toon posts:

Vervanger voor Inno3D GeForce RTX 3060 Ti DDR6X

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mitta
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 19:59
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een 'plug en play' videokaart die stil en koel is en blijft onder load. Een kleine twee weken heb ik deze kaart gekocht:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 3060 Ti GDDR6X X3 OC€ 495,-€ 495,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 495,-

Echter, krijg ik deze kaart niet stil ook al heb ik extra case fans toegevoegd (Arctic P12 PWM PST Value Pack (5 stuks), 120mm) en heb ik gebruik gemaakt van fan curves. Mijn oude hardware (I7 6700K + Gigabyte Geforce 1060 6GB) bleven ook stil en koel onder dezelfde instellingen+game, vandaar dat het mij extra irriteert. Het is dus niet dat ik de kaart push, o.i.d.

Ik game op dit moment 1080P op 144HZ, 24 inch. Ik wil, indien mogelijk naar 27'' op 1440p. Als dit niet te bereiken is met mijn budget en randwensen (1x8 pin) dan is het niet anders en blijf ik op 1080p. De voornaamste eis is dus een plug en play kaart, die stil is en het liefst zo koel mogelijk zonder vanalles te hoeven tweaken (undervolten, fan curves).

Wat is je budget?
Mag wel rond de 400-500 euro zijn, goedkoper is altijd mooi meegenomen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur naar Nvidia, maar ben op zich bereid om AMD een kans te geven, mits het dusdanig voordeliger is. Daarnaast heb ik het liefst een kaart met 1x8 pin.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige build:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700X Boxed€ 203,45€ 203,45
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE V2€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 3060 Ti GDDR6X X3 OC€ 495,-€ 495,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 82,90€ 82,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700€ 36,91€ 36,91
1VentilatorenArctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm€ 24,95€ 24,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 96,86€ 96,86
1VoedingenCooler Master V750 Gold-V2€ 114,90€ 114,90
1Solid state drivesKingston NV2 2TB€ 114,08€ 114,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.308,05

Wat mij eventuele nieuwe opties leken:

1VideokaartenASUS Dual GeForce RTX 3060 Ti V2 OC Edition met LHR€ 528,24€ 528,24
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 6700 XT (11306-08-20G)€ 519,-€ 519,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.047,24

Hoor graag of er nog informatie benodigd is en eventuele aanraders!

Alle reacties

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:47
Waarom doe je geen ondervolt en klok je de kloksnelheid iets terug dat doet wonderen, zoveel werk is dat niet was in 10 minuten klaar.

Met een andere kaart kopen heb je ook weer kans dat ie herrie maakt, van deze kaart die je nu hebt word vaak gezegt dat ie vrij stil is.

Heb zelf pas en PNY RTX 3060 Ti gekocht was in eerste instantie ook niet helemaal tevreden met het geluid, de kaart booste constant boven de 1900 mhz, daarbij werd de kaart rond 74 heet werd en de hotspot rond de 86 graden met als gevolg dat de ventilators hard draaiden en vrij luid waren en 200 watt verbruik.

Ik heb nu het voltage van 1000mv naar 900mv gezet en de kloksnelheid naar 1700 mhz de kaart is nu maar een paar procent langzamer, maar wel veel koeler en gewoon stil, word nu 62 graden en hotspot 74 graden en 150 watt verbruik.

Van mijn kaart werd overigens ook in een hoop reviews en ervaringen gezegt dat ie vrij stil zou zijn, vond dat in eerste instantie niet, het is ook zo dat dat per persoon verschillend is, dat de een het geluid als redelijk stil ervaart alleen je zelf niet, ik ben zelf ook nog redelijk gevoelig voor geluiden van apparaten en heb mijn pc ook het liefst zo stil mogelijk.

[Voor 31% gewijzigd door gizmokat op 06-02-2023 18:56]

• Mitta
gizmokat schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:34:
Waarom doe je geen ondervolt en klok je de kloksnelheid iets terug dat doet wonderen, zoveel werk is dat niet was in 10 minuten klaar.

Met een andere kaart kopen heb je ook weer kans dat ie herrie maakt, van deze kaart die je nu hebt word vaak gezegt dat ie vrij stil is.

Heb zelf pas en PNY RTX 3060 Ti gekocht was in eerste instantie ook niet helemaal tevreden met het geluid, de kaart booste constant boven de 1900 mhz, daarbij werd de kaart rond 74 heet werd en de hotspot rond de 86 graden met als gevolg dat de ventilators hard draaiden en vrij luid waren en 200 watt verbruik.

Ik heb nu het voltage van 1000mv naar 900mv gezet en de kloksnelheid naar 1700 mhz de kaart is nu maar een paar procent langzamer, maar wel veel koeler en gewoon stil, word nu 62 graden en hotspot 74 graden en 150 watt verbruik.

Van mijn kaart werd overigens ook in een hoop reviews en ervaringen gezegt dat ie vrij stil zou zijn, vond dat in eerste instantie niet, het is ook zo dat dat per persoon verschillend is, dat de een het geluid als redelijk stil ervaart alleen je zelf niet, ik ben zelf ook nog redelijk gevoelig voor geluiden van apparaten en heb mijn pc ook het liefst zo stil mogelijk.
Met welke programma's heb je dit allemaal voor elkaar geboxt? Ik denk dat het voor een ervaren persoon misschien 10 minuten kan duren, maar ik heb er letterlijk 0 ervaring mee (undervolten).

Ik vind het sowieso bijzonder dat deze kaart zoveel 'moeite' heeft met, in dit geval als concreet voorbeeld PUBG op medium settings (qua temp en lawaai) terwijl ik mijn 1060 6GB nooit gehoord heb. Het liefst heb ik gewoon een kaart die plug en play is, en niet teveel (of gewoon geen) tweaking vereist. Misschien teveel eisend maar misschien ook niet, ik vergelijk het vooral met mijn vorige hardware en dan voelt het op de FPS na niet echt als een upgrade..

• gizmokat
.

[Voor 99% gewijzigd door gizmokat op 06-02-2023 19:16]

• gizmokat
Mitta schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:59:
[...]

Met welke programma's heb je dit allemaal voor elkaar geboxt? Ik denk dat het voor een ervaren persoon misschien 10 minuten kan duren, maar ik heb er letterlijk 0 ervaring mee (undervolten).

Ik vind het sowieso bijzonder dat deze kaart zoveel 'moeite' heeft met, in dit geval als concreet voorbeeld PUBG op medium settings (qua temp en lawaai) terwijl ik mijn 1060 6GB nooit gehoord heb. Het liefst heb ik gewoon een kaart die plug en play is, en niet teveel (of gewoon geen) tweaking vereist. Misschien teveel eisend maar misschien ook niet, ik vergelijk het vooral met mijn vorige hardware en dan voelt het op de FPS na niet echt als een upgrade..
Ik heb zelf de overclocktool van PNY de fabrikant van mijn kaart gebruikt.

De meeste gebruiken MSI afterburner daar kan je het ook mee doen, er zijn zat filmpjes op YouTube te vinden hoe je dat moet doen en is echt niet heel veel werk of heel ingewikkeld, ik denk dat je die het beste kan gebruiken.

Vergeet ook niet dat de 3060Ti meer dan 200 watt verbruikt op de standaard instellingen, en de 1060 bijna de helft minder ongeveer 118 watt dus de cooler hoeft dan ook veel minder hard te werken om hem koel te krijgen.

De meeste kaarten die jij wil ,verbruiken wel meer dan de 1060, en als je deze kaart luid vind terwijl de meeste mensen hem als stil beoordelen denk ik dat je niet zo snel een kaart gaat vinden die heel weinig geluid maakt zonder er iets aan te doen, lukt alleen als je een topmodel koopt zoals een rtx 4080 of 4090 omdat die belachelijke grote koelers hebben en je ze amper vol belast

• gizmokat
Ik zat nog even naar de rest van je systeem te kijken maar de kast die je gebruikt ziet er vrij dicht uit zie nu niet echt veel ventilatie ruimte dat kan ook nog het probleem zijn, je kan er wel veel ventilatoren in de kast hebben maar ze moeten ook nog wel de lucht naar binnen zien te krijgen en er weer uit.

Probeer het eens zonder zijpaneel van de kast, die bij je grafische kaart zit kijk dan even of ie nog zo veel herrie maakt.

In mijn kast zat een had ik een stoffilter met kleine gaatjes op mijn zijpaneel gezet, was al een heel verschil in geluid toen ik die weg had gehaald en gewoon de grotere gaten open liet in mijn zijpaneel, kreeg de kaart al veel meer koeling.

• Mitta
gizmokat schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:49:
Ik zat nog even naar de rest van je systeem te kijken maar de kast die je gebruikt ziet er vrij dicht uit zie nu niet echt veel ventilatie ruimte dat kan ook nog het probleem zijn, je kan er wel veel ventilatoren in de kast hebben maar ze moeten ook nog wel de lucht naar binnen zien te krijgen en er weer uit.

Probeer het eens zonder zijpaneel van de kast, die bij je grafische kaart zit kijk dan even of ie nog zo veel herrie maakt.

In mijn kast zat een had ik een stoffilter met kleine gaatjes op mijn zijpaneel gezet, was al een heel verschil in geluid toen ik die weg had gehaald en gewoon de grotere gaten open liet in mijn zijpaneel, kreeg de kaart al veel meer koeling.
Ik zal het nog één poging wagen adhv undervolten, maar nogmaals lijkt het me geen must om te moeten undervolten voor een acceptabel geluidsniveau. Wat betreft de kast: Deze wordt eigenlijk overal en nergens aangeraden, dus neem aan dat dat het niet hoort te zijn.. Wilde eigenlijk de Meshify C maar die was nergens meer verkrijgbaar.

• gizmokat
Mitta schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:53:
[...]

Ik zal het nog één poging wagen adhv undervolten, maar nogmaals lijkt het me geen must om te moeten undervolten voor een acceptabel geluidsniveau. Wat betreft de kast: Deze wordt eigenlijk overal en nergens aangeraden, dus neem aan dat dat het niet hoort te zijn.. Wilde eigenlijk de Meshify C maar die was nergens meer verkrijgbaar.
Je kan het altijd ff proberen zo veel werk is het nu ook niet om het zijpaneel er af te halen, maakt de kaart dan veel minder herrie dan weet je dat het daar aan ligt.

• Mitta
Mocht ik er niet uitkomen tot een gewenst niveau, wat vind je dan van de kaarten die ik onderaan het topic had gezet, of heb je een ander alternatief?

• Mitta
Hij maakt tevens met het zijpaneel eraf nog steeds aardig veel geluid. Opzich zit er ook nog wel ruimte tussen de componenten dus ik denk dat dat wel goed zit.

• gizmokat
Mitta schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:57:
Mocht ik er niet uitkomen tot een gewenst niveau, wat vind je dan van de kaarten die ik onderaan het topic had gezet, of heb je een ander alternatief?
Dat blijft moeilijk, vooral wat de een redelijk stil vind kan voor jou misschien storend zijn, en ik heb beide kaarten nog nooit gehoord en gehad, dus ook geen idee wat voor geluid ze produceren en van ervaringen van andere kan je ook niet altijd op aan, had ik zelf ook last van volgens de meeste ervaringen zou mijn kaart ook stil zijn, terwijl ik het zelf anders ervaarde.

• gizmokat
Mitta schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:02:
Hij maakt tevens met het zijpaneel eraf nog steeds aardig veel geluid. Opzich zit er ook nog wel ruimte tussen de componenten dus ik denk dat dat wel goed zit.
Hoe heet word die kaart heb je daar al na gekeken, misschien heb je een slecht exemplaar en is er iets mis met de koeling.

• Mitta
gizmokat schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:04:
[...]

Hoe heet word die kaart heb je daar al na gekeken, misschien heb je een slecht exemplaar en is er iets mis met de koeling.
Ja, vrijwel altijd (onder load) rond 70 a 75 graden. Hot spot volgens GPU-Z rond 84-85. (Dit is nu inclusief undervolt, heb dit gevolgd: YouTube: Quick & Easy Undervolting | MSI Afterburner Tutorial)

[Voor 22% gewijzigd door Mitta op 06-02-2023 20:13]

• gizmokat
Mitta schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:13:
[...]

Ja, vrijwel altijd (onder load) rond 70 a 75 graden. Hot spot volgens GPU-Z rond 84-85. (Dit is nu inclusief undervolt, heb dit gevolgd: YouTube: Quick & Easy Undervolting | MSI Afterburner Tutorial)
waar staat die ondervolt nu op en heb je ook de kloksnelheid iets terug gedraaid, zijn de standaard temperaturen nog hoger als met die ondervolt of hetzelfde, je zou wel verschil moeten zien.

• Mitta
gizmokat schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:17:
[...]

waar staat die ondervolt nu op en heb je ook de kloksnelheid iets terug gedraaid, zijn de standaard temperaturen nog hoger als met die ondervolt of hetzelfde, je zou wel verschil moeten zien.

• Mitta
Core clock wordt a.d.h.v. curve teruggedraaid, als het goed is. Dat geeft Afterburner iig aan.

• gizmokat
Zet hem eens op 900mv dan zou je wel verschil moeten zien dan met de standaard instellingen, als ie nog steeds zo heet blijft dan en geen verschil is dan klopt er iets niet met de koeling van de kaart, misschien geen goed contact tussen de koeler en de chip of koelpasta.

Dan zou ik de kaart terug sturen als je hem nog geen 2 weken hebt, je zou echt wel verschil in temperatuur moeten zien.

• Mitta
gizmokat schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:27:
[...]

Zet hem eens op 900mv dan zou je wel verschil moeten zien dan met de standaard instellingen, als ie nog steeds zo heet blijft dan en geen verschil is dan klopt er iets niet met de koeling van de kaart, misschien geen goed contact tussen de koeler en de chip of koelpasta.

Dan zou ik de kaart terug sturen als je hem nog geen 2 weken hebt, je zou echt wel verschil in temperatuur moeten zien.
Dit had ik inderdaad gedaan na het posten van bovenstaand screenshot, naar 900mv en 1800 mhz getrokken ongeveer, maar merkte nog geen verschil. Niet in temps maar ook niet in geluid oid (terwijl ik ook de fan curve heb ingesteld op basis van temperatuur).

Ik ga hem inderdaad terugsturen en dus op zoek naar het alternatief, krijg het op dit moment niet voor mekaar. Heb ook al op tweakers een guide gelezen en Youtube nauwkeurig gevolgd.

Jij sowieso bedankt voor je actieve ondersteuning! Mocht je nog een suggestie hebben voor een andere kaart hoort ik het graag!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-02 20:34
Je kan de power limit van je kaart voorlopig verlagen, dat zou verschil moeten uitmaken qua geluid/temperatuur. In de tussentijd kan je pricewatch in de gaten houden op een goeie deal voor een kaart met goede koeler. Momenteel valt mijn oog alleen op deze: uitvoering: ASUS ROG Strix Radeon RX 6750 XT OC Edition of deze uitvoering: ASUS TUF Gaming RTX 3060 Ti OC Edition 8G GDDR6X maar die hebben beide 2-pins aansluiting. Als je een stapje lager wilt is er de uitvoering: ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition

• Mitta
gevulde koek schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:54:
Je kan de power limit van je kaart voorlopig verlagen, dat zou verschil moeten uitmaken qua geluid/temperatuur. In de tussentijd kan je pricewatch in de gaten houden op een goeie deal voor een kaart met goede koeler. Momenteel valt mijn oog alleen op deze: uitvoering: ASUS ROG Strix Radeon RX 6750 XT OC Edition of deze uitvoering: ASUS TUF Gaming RTX 3060 Ti OC Edition 8G GDDR6X maar die hebben beide 2-pins aansluiting. Als je een stapje lager wilt is er de uitvoering: ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition
Bedankt voor je suggesties! Ook die kaarten zien er goed uit..
Zelf had ik deze nog gevonden; uitvoering: Inno3D GeForce RTX 3060 TI TWIN X2 OC LHR (N306T2-08D6X-1190VA32DH)

Ironisch gezien dus wel weer Inno3D, maar wel 1x8 pin en 10 reviews waarvan het enige negatieve is dat de 8pin op een rare plek zit, volgens hen. Daar zal ik me waarschijnlijk niet aan storen. Hmm...

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-02 20:34
Waarom precies die? Ik verwacht dat die kaart nog meer geluid maakt dan degene die je nu hebt. Zoek naar benchmarks zoals deze https://www.techpowerup.c...060-ti-ftw3-ultra/31.html

• Mitta
gevulde koek schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:06:
Waarom precies die? Ik verwacht dat die kaart nog meer geluid maakt dan degene die je nu hebt. Zoek naar benchmarks zoals deze https://www.techpowerup.c...060-ti-ftw3-ultra/31.html
Leek me een goede kaart gezien de reviews zonder dat er getweaked hoeft te worden. Heeft daarnaast ook 1x8 pin (dus zuiniger en warmer, maar die pin is geen harde eis).

Twijfel nu tussen die Inno3d, jouw ASUS TUF of de Sapphire 6700XT van mn begin post. Of zelfs nog de MSI 3060ti versie, die schijnen ook goede koeling te hebben en semi passieve fans.

• gizmokat
Mitta schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:32:
[...]

Leek me een goede kaart gezien de reviews zonder dat er getweaked hoeft te worden. Heeft daarnaast ook 1x8 pin (dus zuiniger en warmer, maar die pin is geen harde eis).

Twijfel nu tussen die Inno3d, jouw ASUS TUF of de Sapphire 6700XT van mn begin post. Of zelfs nog de MSI 3060ti versie, die schijnen ook goede koeling te hebben en semi passieve fans.
De MSI ventus schijnt zo als ik lees ook nog al wat lawaai te maken zonder er een undervolt of iets mee te doen.
De Sapphire 6700 xt radeon heeft denk wel goeie koeling en is stil, ik had een paar weken geleden een sapphire radeon 6700 gekocht was super stil, alleen had ik wel gezeik met amd drivers en heb ik hem terug gestuurd na een week ,en de PNY Nvidia rtx 3060 Ti gekocht, die werkt zonder enig gezeur met drivers prima in mijn systeem.

Weet niet wat je wil uitgeven, maar deze Inno kaart is volgens mij wel stil,
https://www.sicomputers.n...-gb-gddr6x-id-866283.html

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-03 16:30
Ik heb een 3060Ti Vision OC van Gigabyte. Die maakte wel wat lawaai tijdens het gamen. Niet echt storend, maar ik heb toch via deze video (YouTube: Undervolt your RTX 3060 Ti for more FPS! - Tutorial) voltage naar 900mV gezet, core clock op 1850Mhz en memory +500.

Temps zijn iets lager, maar vooral de fans draaien een stuk trager, zelfs in die mate dat ik ze bijna niet meer hoor.

• Mitta
gizmokat schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:14:
[...]

De MSI ventus schijnt zo als ik lees ook nog al wat lawaai te maken zonder er een undervolt of iets mee te doen.
De Sapphire 6700 xt radeon heeft denk wel goeie koeling en is stil, ik had een paar weken geleden een sapphire radeon 6700 gekocht was super stil, alleen had ik wel gezeik met amd drivers en heb ik hem terug gestuurd na een week ,en de PNY Nvidia rtx 3060 Ti gekocht, die werkt zonder enig gezeur met drivers prima in mijn systeem.

Weet niet wat je wil uitgeven, maar deze Inno kaart is volgens mij wel stil,
https://www.sicomputers.n...-gb-gddr6x-id-866283.html
Doelde op deze MSI (maar is wellicht overpriced): uitvoering: MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X 8G LHR

Hoor inderdaad dat de AMD nogal hit & miss is.. De ene heeft veel last van drivers en de ander helemaal niet. Was je PNY 3060TI een beetje plug 'n play, of moest je er ook aan tweaken?

• Mitta
2.DIE.4 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:11:
Ik heb een 3060Ti Vision OC van Gigabyte. Die maakte wel wat lawaai tijdens het gamen. Niet echt storend, maar ik heb toch via deze video (YouTube: Undervolt your RTX 3060 Ti for more FPS! - Tutorial) voltage naar 900mV gezet, core clock op 1850Mhz en memory +500.

Temps zijn iets lager, maar vooral de fans draaien een stuk trager, zelfs in die mate dat ik ze bijna niet meer hoor.
Hmm deze video die je meestuurt is anders dan de vorige, ik bookmark hem even mocht ik het nog nodig hebben. Heb de kaart van het starttopic vandaag wel geretourneerd. Dus wel echt een nieuwe nodig nu :).

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-03 16:30
Als je echt een van de koelste wil, kan je kijken voor de ASUS TUF-variant van de 3060Ti. Die kaart heb ik in het verleden ook gehad en daarvan stond ik echt versteld dat die nog geen 60°C aantikte onder load en daarbij compleet stil bleef ...

• Mitta
2.DIE.4 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:30:
Als je echt een van de koelste wil, kan je kijken voor de ASUS TUF-variant van de 3060Ti. Die kaart heb ik in het verleden ook gehad en daarvan stond ik echt versteld dat die nog geen 60°C aantikte onder load en daarbij compleet stil bleef ...
Deze? uitvoering: ASUS TUF Gaming RTX 3060 Ti OC Edition 8G GDDR6X

Die stuurde @gevulde koek , zat ik ook aan te denken. De rest van m'n specs staat in het starttopic, maar deze kaart is idd 1 waarover ik twijfel om inderdaad te nemen, maar gezien jouw ervaring ermee lijkt het idd een goede keuze.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:34
@Mitta ja dat is hem.
Zijn echt fijne stille kaarten…

• Mitta
Blijft die wel goed in de case zitten? Geen 'sagging' oid? Ziet er uit als een aardige beuker.
@Aggressor

[Voor 6% gewijzigd door Mitta op 09-02-2023 11:54]

• gizmokat
Mitta schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:23:
[...]

Doelde op deze MSI (maar is wellicht overpriced): uitvoering: MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X 8G LHR

Hoor inderdaad dat de AMD nogal hit & miss is.. De ene heeft veel last van drivers en de ander helemaal niet. Was je PNY 3060TI een beetje plug 'n play, of moest je er ook aan tweaken?
De PNY RTX 3060 Ti, heb ik wel een beetje moeten tweaken is niet heel stil op de stock settings, maar met kleine undervolt wel, maar dat kan je terug lezen in het begin van dit topic, waar ik dat gepost heb.

Ik ben zelf voor de PNY kaart gegaan omdat op dat moment de goedkoopste 3060Ti was heb er 429 euro voor betaald, en ik de rgb verlichting wel leuk vond.

Omdat ik een kleine itx kast heb ik geen ruimte voor lange en vrij dikke kaarten, die passen er niet in, dus had ik een beperkte keus.

En ik ook niet meer wou uitgeven aan een 3060TI aangezien er binnenkort nieuwe 4000 series modellen uit komen vind ik het zijn geld niet meer waard, vond het ook jammer dat ik de AMD kaart niet stabiel kreeg die was een stukje goedkoper.

• Mitta
gizmokat schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:52:
[...]

De PNY RTX 3060 Ti, heb ik wel een beetje moeten tweaken is niet heel stil op de stock setting, maar met kleine undervolt wel, maar dat kan je terug lezen in het begin van dit topic toen dat heb gepost.

Ik ben zelf voor de PNY kaart gegaan omdat op dat moment de goedkoopste 3060Ti was heb er 429 euro voor betaald, en ik de rgb verlichting wel leuk vond.

Omdat ik een kleine itx kast heb ik geen ruimte voor lange en vrij dikke kaarten dat passen er niet in dus had ik een beperkte keus.

En ik ook niet meer wou uitgeven aan een 3060TI aangezien er binnenkort nieuwe 4000 series modellen uit komen vind ik het zijn geld niet meer waard, vond het ook jammer dat ik de AMD kaart niet stabiel kreeg die was een stukje goedkoper.
Ah oke, bedankt voor de heldere onderbouwing. Op dit moment denk ik dat het de ASUS TUF wordt. Is wel n grote kaart, zou die geen 'sagging' oid hebben?

• Aggressor
Mitta schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:02:
Blijft die wel goed in de case zitten? Geen 'sagging' oid? Ziet er uit als een aardige beuker.
@Aggressor
Heb ik zelf nooit last van gehad, ik had een 3080 TUF...
De 4080 is een ander verhaal, deze zijn veel groter ...

en anders haal je een bracket erbij. op amazon rond de 10 euro?

[Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 09-02-2023 11:57]

• gizmokat
Mitta schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:55:
[...]

Ah oke, bedankt voor de heldere onderbouwing. Op dit moment denk ik dat het de ASUS TUF wordt. Is wel n grote kaart, zou die geen 'sagging' oid hebben?
Mijn benieuwen wat je er van vind als je die koopt, zou het leuk vinden als jij je ervaringen post.

• gizmokat
Mitta schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:55:
[...]

Heb mijn tekst nog even aangepast zeker nog niet goed wakker vanochtend, lijk wel een buitenlander die dat had geschreven :+

• Mitta
gizmokat schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:10:
[...]

Mijn benieuwen wat je er van vind als je die koopt, zou het leuk vinden als jij je ervaringen post.
Zal het proberen te onthouden! Atm nog even de retour richting Meggeko afwachten, als ik eenmaal de TUF heb gekocht en gebruikt zal ik t hier ff updaten en anders PM ik je wel.

• Mitta
Om het mijzelf nog moeilijker te maken, ik kan ook buiten budget gaan en deze nemen: uitvoering: ASUS Dual GeForce RTX 3070 V2 OC Edition met LHR

De review van @Nip geeft aan dat de kaart erg stil is in precies dezelfde case die ik ook heb, hmmmmm

• gizmokat
Mitta schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:19:
Om het mijzelf nog moeilijker te maken, ik kan ook buiten budget gaan en deze nemen: uitvoering: ASUS Dual GeForce RTX 3070 V2 OC Edition met LHR

De review van @Nip geeft aan dat de kaart erg stil is in precies dezelfde case die ik ook heb, hmmmmm
Dan zou ik eerder deze kaart kopen, uitvoering: EVGA GeForce RTX 3070 FTW3 Ultra Gaming, LHR

evga maakt een van de beste kaarten.

• vrmeulen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:10
evga maakt een van de beste kaarten.
Je bedoelt zeker: maakte ;)

P.S. ben het verder helemaal eens met @gizmokat : EVGA heeft een goede reputatie op gebied van GPU's en vind het heel jammer dat ze eruit gestapt zijn.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
Bij Nvidia zijn voornamelijk de Asus Rog enMSI Suprim stil.
Bij AMDheeft Sapphire vaak wel wat stils in de high end.
Wil je meer mainstream dan zijn vaak de Asus tuf en msi gaming prima keuzes.

Ik koop geen galax, pny, evga, inno3d, kfa, xfx of andere merken omdat die dus nooit stil zijn (stock)

• Mitta
@gevulde koek Ik zie onder uitvoering: ASUS TUF Gaming RTX 3060 Ti OC Edition 8G GDDR6X meerdere verkopers, maar wanneer ik naar hun website ga zie ik weer de andere 3060ti versie (bij Alternate staat bv. de V2 versie). De ene heeft een 1x8 pin en de anderen 2x8. Welke moet ik hebben?

@Aggressor @gizmokat

• Aggressor
Alternate verkoopt blijkbaar de v2 versie.
Deze heeft blijkbaar 1x 8 pin nodig…

Ik zou zelf altijd voor de nieuwere versie gaan…
Misschien dat iemand anders tips kan geven?

• Mitta
Aggressor schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:54:
Alternate verkoopt blijkbaar de v2 versie.
Deze heeft blijkbaar 1x 8 pin nodig…

Ik zou zelf altijd voor de nieuwere versie gaan…
Misschien dat iemand anders tips kan geven?
In de foto idd 1x8pin, maar in de specs is het wel weer 2x8 pin. Ondertussen is de titel wel V2.. lekker onduidelijk haha!

• Mitta

• Aggressor
Als je van stil houdt zou ik geen amd proberen.
Ik heb er verschillende getest… 6800xt en 6900xt.
En de coilwhine hoorde ik allemaal door de kast heen komen.

• Mitta
Hmm oke, dan is het een kwestie van weten wie de ''juiste' 3060TI TUF verkoopt..

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:46
Aggressor schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:48:
Als je van stil houdt zou ik geen amd proberen.
Ik heb er verschillende getest… 6800xt en 6900xt.
En de coilwhine hoorde ik allemaal door de kast heen komen.
Waar haal je die onzin vandaan?

• Aggressor
Snowdog schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:12:
[...]

Waar haal je die onzin vandaan?
Eigen ervaring… heb 5 verschillende 6800xt 6900xt gehad.
De and 6000 serie heeft gewoon meer last van coilwhine.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:46
Aggressor schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:15:
[...]

Eigen ervaring… heb 5 verschillende 6800xt 6900xt gehad.
De and 6000 serie heeft gewoon meer last van coilwhine.
Zegt waarschijnlijk meer over je eigen skills in het kiezen van kaarten ofzo, heb zelf ook een 6000 serie kaart en 0 coilwhine en met mij vele anderen...

• Aggressor
Snowdog schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:16:
[...]

Zegt waarschijnlijk meer over je eigen skills in het kiezen van kaarten ofzo, heb zelf ook een 6000 serie kaart en 0 coilwhine en met mij vele anderen...
Zoek maar op Google, genoeg mensen die er wel last van hebben.

Laat hem maar de kaart halen dan gaan we het zien.

• Maxdehaas19
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-03 15:29
eL_Jay schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:31:
Bij Nvidia zijn voornamelijk de Asus Rog enMSI Suprim stil.
Bij AMDheeft Sapphire vaak wel wat stils in de high end.
Wil je meer mainstream dan zijn vaak de Asus tuf en msi gaming prima keuzes.

Ik koop geen galax, pny, evga, inno3d, kfa, xfx of andere merken omdat die dus nooit stil zijn (stock)
Mag ik vragen wat jij vindt van Gigabyte Aorus?

• Mitta
Ik denk dat ik hem bij Azerty ga bestellen, ik geloof dat dit de 'juiste' versie is: https://azerty.nl/product...&utm_medium=cpc&utm_term=

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
Maxdehaas19 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:29:
[...]

Mag ik vragen wat jij vindt van Gigabyte Aorus?
Puur kijkend naar de trackrecord.
Ikzelf zou niet snel een gigabyte kopen. Teveel modellen gehad met een nare bijsmaak. Zeker met vega.

Bang/Buck biedt gigabyte vaak wel een leuke propositie. Maar als je vega 56 maar blijft crashen, wat heb je daar dan aan?

Sapphire_AMD en Asus_Nvidia (rog/tuf) hebben afaik geen slechte modellen op de markt gebracht.
Als je AMD gaat, koop een Sapphire. Ga je Nvidia probeer een Asus Tuf voor een concurrerende prijs op de kop te tikken.

Ikzelf vind het fijn als een videokaart de minimum requirements van Amd/Nvidia ruimschoots behaald. En dat er niet op een poscap/mlcc wordt bezuinigd om er een paar cent productiekosten af te halen, met een inferieur product tot gevolg. FYI, iedereen deed dit bij Nvidia behalve Asus!

Bij AMD bezuinigd bijna iedereen op de kaarten behalve Sapphire

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02 15:08
Mitta schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:19:

Ik kan hem zeker aanraden!

• Mitta
gizmokat schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:10:
[...]

Eerste indrukken zijn goed! Stiller en koeler dan de INNO3D die ik had. Nog niet super uitgebreid getest, maar ik heb hem nog niet veel hoger zien gaan dan 65 graden! Zelfde temperaturen na ~10 min in Furmark Stress test.

• gizmokat
Mitta schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:47:
[...]

Eerste indrukken zijn goed! Stiller en koeler dan de INNO3D die ik had. Nog niet super uitgebreid getest, maar ik heb hem nog niet veel hoger zien gaan dan 65 graden! Zelfde temperaturen na ~10 min in Furmark Stress test.
Welke kaart heb je nu eigenlijk gekocht?, waarschijnlijk de asus

• Mitta
gizmokat schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 07:19:
[...]

Welke kaart heb je nu eigenlijk gekocht?, waarschijnlijk de asus
Klopt inderdaad! ASUS TUF 3060TI, via Azerty.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@INNO3D is er wat met de fans loos dat deze luider is dan gem. 3060Ti ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• INNO3D
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:35

INNO3D

Bedrijfsaccount INNO3D
Hackus schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:53:
@INNO3D is er wat met de fans loos dat deze luider is dan gem. 3060Ti ?
Hackus bedankt voor de TAG, Op je geantwoord nee zijn ze niet, dit is juist een stille koeler die de TS heeft. Want we hebben ook een 2 fan cooler die raakt de 70 graden al niet eens aan laat staan deze,
Jammer dat ik zo laat in het topic kom en de TS al iets anders heeft gekocht. Want ik denk dat er iets met de Koelpasta is.

In deze review van deze kaart kun je zien wat als + punten temp en stil en staat ook nog een uitgebreide review van een tweaker met een benchmark hij maar 69graden word,
Inno3D GeForce RTX 3060 Ti GDDR6X X3 OC review door zaidoT

mocht ik de ts nog kunnen helpen hoor ik het graag

[Voor 25% gewijzigd door INNO3D op 16-02-2023 15:39]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

INNO3D schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:39:
[...]

Hackus bedankt voor de TAG, Op je geantwoord nee zijn ze niet, dit is juist een stille koeler die de TS heeft. Want we hebben ook een 2 fan cooler die raakt de 70 graden al niet eens aan laat staan deze,
Jammer dat ik zo laat in het topic kom en de TS al iets anders heeft gekocht. Want ik denk dat er iets met de Koelpasta is.
Zag het net, maar dacht TAG je nog even. Voor er weer spookverhalen de rondte gaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mitta
INNO3D schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:39:
[...]

In deze review van deze kaart kun je zien wat als + punten temp en stil en staat ook nog een uitgebreide review van een tweaker met een benchmark hij maar 69graden word,
Inno3D GeForce RTX 3060 Ti GDDR6X X3 OC review door zaidoT

mocht ik de ts nog kunnen helpen hoor ik het graag
Hmm ja, beetje mosterd na de maaltijd helaas!

Echter heb ik ook geprobeerd te undervolten zonder succes zoals in het begin van dit topic te zien, dit gaf helemaal geen resultaat. Ook idle/ low load wilde de GPU soms veel geluid maken, was precies mijn kaart dan zo defect?

• INNO3D
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:35

INNO3D

Bedrijfsaccount INNO3D
Mitta schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:14:
[...]

Hmm ja, beetje mosterd na de maaltijd helaas!

Echter heb ik ook geprobeerd te undervolten zonder succes zoals in het begin van dit topic te zien, dit gaf helemaal geen resultaat. Ook idle/ low load wilde de GPU soms veel geluid maken, was precies mijn kaart dan zo defect?
kaart is niet defect, ik denk dat de applicatie van de koelpasta gewoon niet helemaal lekker is gegaan. Waardoor je temps hoger zijn, had ik inderdaad eerder geweest had ik gezegd vervang deze

• Mitta
INNO3D schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:32:
[...]

kaart is niet defect, ik denk dat de applicatie van de koelpasta gewoon niet helemaal lekker is gegaan. Waardoor je temps hoger zijn, had ik inderdaad eerder geweest had ik gezegd vervang deze
Het lijkt me niet helemaal logisch dat wanneer je een nieuw product koopt je deze zelf moet verbeteren door iets redelijk gecompliceerds te doen waarmee ik ook nog eens de garantie nietig..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee