Toon posts:

Aanschaf RTX 4070TI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:21
Ik zoek een?
nieuwe videokaart aangezien mijn huidige 970 tegen zijn limieten aanloopt. Is onderstaande een goede bang for buck? of is er iets beters te krijgen.
https://tweakers.net/pric...-4070-ti-12gb-gddr6x.html

monitor ondersteund 144 Hz en wil eigenlijk de nieuwe Hogwarts legacy kunnen spelen op 1440p.

Wat is je budget?
Bang for Buck.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
altijd NVIDIA gehad, daarom nooit echt naar AMD gekeken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige systeem bestaat uit het volgende:
- AMD R7 3700x
- MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
- Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16
- Corsair RM550x (2018) Zwart
- monitor (voor gaming) Dell S2722DGM Zwart

Ik vraag me tevens af of deze voeding voldoet of dat ik moet upgraden naar 650 of 750 watt, momenteel met mijn huidige kaart doet de voeding volgens mij maximaal 300 watt. (Op het stopcontact max 340 watt gemeten inclusief alle toebehoren en twee schermen).

Sidenote: zojuist even de oude factuur opgezocht van de GTX 970, 23-04-2015 voor €379,- inclusief een game :'( 8)7, dat waren betere tijden.

[Voor 14% gewijzigd door NaxxiusX op 07-02-2023 09:56]

Alle reacties

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:38
Idd beter niet besparen op de voeding de gpus van tegenwoordig hebben spikes in het vermogen, wat de voeding wel op moet kunnen vangen.
Zou een a merk 850watt doen, dat moet zeker gaan heb een rtx3080 die wat meer stroom nodug heeft en ook een 850 watt voeding.
Corsair oudere modellen kun je een 12 pin pcie kabel voor kopen om de voeding te upgraden naar next gen.
Das misschien goedkoper dan een next gen voeding te nemen.
En wat eleganter dan 3x8pin verloop te gebruiken.

[Voor 29% gewijzigd door Goofy1978 op 06-02-2023 17:12]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:54

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

De grote vraag is natuurlijk, waar heb jij een 970 TI vandaan? ;)
qua Bang/Buck zou je ook nog kunnen kijken naar de RX6800XT; die welliswaar iets minder performance levert, maar wel flink goedkoper is.
In principe zou een goede 650 watt voeding voldoende moeten zijn, maar met 550 wordt het wel erg krap ben ik bang

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Sapphire 5700X

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:06

Thomg

Aww yiss

Ik zou zeggen gewoon proberen en als die klapt weet je wat er moet gebeuren.

3700X is waarschijnlijk wel een bottleneck voor een 4070Ti.

• NaxxiusX
NLBUURMAN schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:20:
De grote vraag is natuurlijk, waar heb jij een 970 TI vandaan? ;)
qua Bang/Buck zou je ook nog kunnen kijken naar de RX6800XT; die welliswaar iets minder performance levert, maar wel flink goedkoper is.
In principe zou een goede 650 watt voeding voldoende moeten zijn, maar met 550 wordt het wel erg krap ben ik bang
Ti no clue😅, even aangepast.

RX 6800xt heb ik ook na gekeken, alleen die zijn de afgelopen maanden ook vrij duur geworden.

De asus tuf was eerst te krijgen voor 700, maar staat nu ook rond de 1000.
Thomg schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:44:
Ik zou zeggen gewoon proberen en als die klapt weet je wat er moet gebeuren.

3700X is waarschijnlijk wel een bottleneck voor een 4070Ti.
Is dit niet erg? Kan me voorstellen dat componenten dit niet fijn vinden.

En de 3700x een bottleneck? Had ik niet verwacht bij een midrange kaart.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:06

Thomg

Aww yiss

Nah, dan valt het gewoon uit. That's it.

3700X vormt in sommige recente games een bottleneck, zeker als je een FPS target probeert te halen.
Of dat ook gebeurd in hogwarts legacy kan ik nu lastig zeggen... Misschien? Beter om wat benchmarks af te wachten tenzij je @ release wilt spelen.

6800XT -> uitvoering: Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6
6950XT -> https://www.notebooksbill...xt%252boc%252bgrafikkarte

• NaxxiusX
Thomg schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:37:
Nah, dan valt het gewoon uit. That's it.

3700X vormt in sommige recente games een bottleneck, zeker als je een FPS target probeert te halen.
Of dat ook gebeurd in hogwarts legacy kan ik nu lastig zeggen... Misschien? Beter om wat benchmarks af te wachten tenzij je @ release wilt spelen.

6800XT -> uitvoering: Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6
6950XT -> https://www.notebooksbill...xt%252boc%252bgrafikkarte
Op release hoeft niet perse, moet sowieso eerst een nieuwe GPU.

Als ik dit zo bekijk zou de enige reden om de RTX 4070 TI dan te verkiezen boven bijvoorbeeld de 6950 XT vanwege het verbruik? Performance zit vrij dicht bij elkaar bij dezen kaarten

https://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html

4 fps op 1440p volgens bovenstaande website, wel 100 watt verschil.

Of mis ik dan nog iets? Tevens probeer ik natuurlijk wel de energie rekening niet al te hoog te laten oplopen, is het dan nog interessant om bijvoorbeeld de 6950 XT verder af te configureren?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:11
100 watt is erg veel en je kan ehm nog zuiniger maken eventueel door een undervolt.

Maar een andere voeding is sowieso noodzakelijk met beide kaarten

• NaxxiusX
freaky35 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:06:
100 watt is erg veel en je kan ehm nog zuiniger maken eventueel door een undervolt.

Maar een andere voeding is sowieso noodzakelijk met beide kaarten
Ja nieuwe voeding zal er dan zeker komen. De 100 watt verschil is inderdaad best veel... dus dat is even een dingetje...

Komende periode even in de gaten houden of er een leuke actie voorbij komt.

• NaxxiusX
Even terugkomend op mijn bang for buck vraag..

Is het eventueel verstandig om te upgraden naar bijvoorbeeld onderstaande kaart op 1440p:
https://tweakers.net/pric...amd-radeon-rx-6700xt.html

Deze zal geen 100+ fps halen, maar in combinatie met een freesync beeldscherm is het dan een goede deal of is het toch verstandiger om nu meer te investeren in combinatie met onderstaande beeldscherm:
https://tweakers.net/pric.../dell-s2722dgm-zwart.html

Tevens las ik dat de 7700xt eraan zit te komen, maar deze zal waarschijnlijk prijstechnisch ook wel een stuk hoger op de markt komen als ik kijk naar de huidige kaarten?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zou je alvast een hint geven: 7900XTX presteert tussen RTX4080 en 4090 in 1440p. XTX = ~12% beter dan XT. een 7900XT zit tussen 4070Ti en 4080. Dus zal een 7800XT(X) nog lager zitten, en 7700XT helemaal

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee