Toon posts:

Alternatief voor Neostrada voor email op meerdere domeinen

Pagina: 1
Acties:

• NetWave
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-03 17:01
Ik zit nu bij Neostrada, maar door de belabberde service wil ik daar zo snel mogelijk weg. Email en cpanel liggen volledig plat, en geen reactie op mailtje naar support@neostrada.nl. Mijn websites zitten gelukkig elders.

Ik ben dus op zoek naar een betrouwbare partij die voor een 15-tal domeinen email kan voorzien. Meestal gaat het om enkele adressen en/of aliassen per domein.

Wie kan wat aanraden?

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:47
Deze vraag is vaak gesteld en er bestaat geen eenduidig antwoord op. Wel viel me op dat de naam Brixly erg veel voorkomt in het nieuwsbericht waarin de Neostrada prijsverhogingen besproken werden.

nieuws: Neostrada verhoogt prijzen van domeinnamen en shared hosting - update

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:53
NetWave schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:56:
Ik zit nu bij Neostrada, maar door de belabberde service wil ik daar zo snel mogelijk weg. Email en cpanel liggen volledig plat, en geen reactie op mailtje naar support@neostrada.nl. Mijn websites zitten gelukkig elders.

Ik ben dus op zoek naar een betrouwbare partij die voor een 15-tal domeinen email kan voorzien. Meestal gaat het om enkele adressen en/of aliassen per domein.

Wie kan wat aanraden?
Wat heb je zelf al gevonden

Heb je nog bijvoorbeeld bepaalde eisen?

• NetWave
Rolfie schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:36:
[...]
Wat heb je zelf al gevonden
Heb je nog bijvoorbeeld bepaalde eisen?
Iets vinden is niet moeilijk. Ik ben eerder op zoek naar ervaringen van mensen in een vergelijkbare situatie.

Eisen zijn een provider die op één account een onbeperkt/hoog aantal domeinen toelaat, met meerdere adressen per domein. Ik heb enkel email nodig, geen website (maar dat schijnt los niet te bestaan).

Ik overweeg ook om zelf aan de slag te gaan met hmailserver om zo van niemand meer afhankelijk te zijn.

[Voor 9% gewijzigd door NetWave op 06-02-2023 16:09]

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:32
NetWave schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:07:
[...]

Iets vinden is niet moeilijk. Ik ben eerder op zoek naar ervaringen van mensen in een vergelijkbare situatie.

Eisen zijn een provider die op één account een onbeperkt/hoog aantal domeinen toelaat, met meerdere adressen per domein. Ik heb enkel email nodig, geen website (maar dat schijnt los niet te bestaan).
Er bestaan genoeg oplossingen die niet website en email hosting samenvoegen. Bij Gmail kan je ook je eigen domein naam en email hosten.

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-03 12:15
Zelf zit ik bij Vimexx met mijn mail voor meerdere domeinnamen (dit is in principe onbeperkt). Bij ieder domein kan je meerdere mailadressen toevoegen.

Jaren geleden heb ik gezocht naar een aanbieder voor mailruimte na jarenlang zelf een mailserver gehost te hebben. Vimexx beviel zo goed dat ik vorig jaar met vijf jaar heb verlengd. Ik gebruik hun goedkoopste webhostingpakket, maar alleen voor mijn mail.

Het beheer van domeinen en mailadressen verloopt via DirectAdmin. Met IMAP lees en verstuur ik mails via het Thunderbird. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:13
Ik heb toevallig net mijn (kleine) reseller hosting omgezet van Neostrada naar Brixly.
Draai nu met mijn eigen hosting een ruime maand daar en vooralsnog bevalt dat prima.
Geen problemen gehad. Wel paar kleine verschillen met Neostrada maar support tickets daarover werden super snel opgepakt.

Migratiecenter van Brixly werkt overigens ook super. Praktisch geen werk gehad van de migratie.

• NetWave
-Casper schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:00:
Migratiecenter van Brixly werkt overigens ook super. Praktisch geen werk gehad van de migratie.
Klint goed! Heb je ook migratie van emails/IMAP gedaan?

• NetWave
fps schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:25:
Jaren geleden heb ik gezocht naar een aanbieder voor mailruimte na jarenlang zelf een mailserver gehost te hebben. Vimexx beviel zo goed dat ik vorig jaar met vijf jaar heb verlengd. Ik gebruik hun goedkoopste webhostingpakket, maar alleen voor mijn mail.
Dat is precies wat ik zoek/nodig heb!

Ik wil wel graag leren van jouw ervaring. Zelf mailserver spelen overweeg ik ook. hMailServer lijkt een goede optie hier. Waarom ben je daarvan teruggekomen en alsnog naar een hoster gegaan, als ik vragen mag?

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:13
NetWave schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:10:
[...]

Klint goed! Heb je ook migratie van emails/IMAP gedaan?
De hosting pakketten op mijn reseller hosting maken vooral gebruik van email en niet zozeer webhosting.
De migratie tool van Brixly geeft de mogelijkheid om een volledig cpanel account te migreren, dus alles wat daarin zit.
Dat werkt dus prima voor zowel email als volledige websites.
De migratie gaat een queue in. Zodra die "aan de beurt is" (duurt meestal 1 a 2 minuten) dan is de migratie in ongeveer dezelfde tijd klaar. Je hebt dus in ca. 5 minuten een hosting pakket gemigreerd.
Er is ook een mogelijkheid om meerdere cpanel accounts tegelijk te doen, maar dat heb ik zelf niet geprobeerd.

Om een compleet overzicht te geven van de opties in de migratie tool:
  • Single cpanel account
  • Multiple cpanel accounts
  • Remote IMAP email account
  • Remote WordPress Site
Ik heb dus enkel de eerste optie gebruikt en mijn ervaring daarmee is zeer positief.

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:13

jurroen

Security en privacy geek

NetWave schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:14:
[...]

Ik wil wel graag leren van jouw ervaring. Zelf mailserver spelen overweeg ik ook. hMailServer lijkt een goede optie hier. Waarom ben je daarvan teruggekomen en alsnog naar een hoster gegaan, als ik vragen mag?
Lijkt erop dat hMailServer geen ondersteuning heeft voor DKIM. Plus hoe zie je dat voor je op Windows? Als je dat thuis wilt doen, dien je een statisch IP te hebben, waarop je rDNS kunt instellen of je moet het aan elkaar ductapen met een relay.

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-03 12:15
NetWave schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:14:
[...]

hMailServer ken ik niet. Ik draaide op Debian met Postfix, Dovecot en Spamassassin. Het was leuk om op te zetten, maar op een gegeven moment verloor ik de interesse in het onderhouden van mijn mailserver. Ik vond dat ik mijn wel anders kon besteden. Dat was voor mij de reden om het weer uit handen te geven aan een derde partij die er meer bezig is dan ik.

Destijds was ik bewust bij Gmail vertrokken en wilde daar dus niet terugkeren, ook niet bij Microsoft. Via een vriend ben ik toen bij Vimexx uitgekomen, die hostte daar zijn websites. Van nog langer geleden kende ik Antagonist, maar die vond ik prijzig voor alleen de mail. Vandaar dat ik het bij Vimexx geprobeerd heb.

• NetWave
jurroen schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:37:
Lijkt erop dat hMailServer geen ondersteuning heeft voor DKIM. Plus hoe zie je dat voor je op Windows? Als je dat thuis wilt doen, dien je een statisch IP te hebben, waarop je rDNS kunt instellen of je moet het aan elkaar ductapen met een relay.
Volgens mij heeft hMailServer wel degelijk DKIM. Waarom denk jij van niet?

Ik overweeg om het te installeren op mijn (Windows) webserver, die heeft uiteraard een statisch IP. hMailServer is gemaakt om te draaien op een Windows machine, dus dat zou geen probleem mogen zijn. Als database zou ik SQL Server gebruiken, ook reeds aanwezig op deze server.

Voor alle duidelijkheid: ik weet niet of dat mijn beste optie is. Voorlopig is het gewoon een optie die ik overweeg.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee