sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Platte 'hue' GU10 lampen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• studiostevus
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-03 23:56
Goedemorgen, wij hebben net een verlaagd plafonnetje laten plaatsen waarin ik Hue's wilde (GU10). Helaas heeft de aannemer de ruimte tussen het verlaagde plafond en het beton erboven te klein bemeten waardoor de Hue's die ik gekocht had niet passen (gaat om een centimeter ofzo te veel).

Ik ben dus op zoek naar 'Hue' met een kleinere inbouwdiepte...

Mag ook een alternatieve slimme GU10 led zijn als het moet, maar voorkeur voor Hue (heb Hue en de Lidl GU10, die zijn werkelijk waardeloos qua kleur en lichtopbrengst, erg lelijk!)

Alle reacties

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:12
studiostevus schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:00:
Goedemorgen, wij hebben net een verlaagd plafonnetje laten plaatsen waarin ik Hue's wilde (GU10). Helaas heeft de aannemer de ruimte tussen het verlaagde plafond en het beton erboven te klein bemeten waardoor de Hue's die ik gekocht had niet passen (gaat om een centimeter ofzo te veel).
Is het niet een optie om het beton op de betreffende plekken een centimeter dunner te maken? ;)
Ik ben dus op zoek naar 'Hue' met een kleinere inbouwdiepte...
Hoe hoog mag de GU10-lamp maximaal zijn? En heb je ook andere (minder diepe) spotjes overwogen, zoals G4 (eventueel via een slimme schakelaar/dimmer voor Zigbee-ondersteuning)?

[Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 06-02-2023 11:07]

• studiostevus
Ik wil graag een optie om de 'warmte' van het (witte) licht te regelen...

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:09
Ik wilde ook gaan roepen om een andere, minder diepe, inbouwspot en een hue compatible schakelaar/dimmer te gaan gebruiken. Als je in dit forum zoekt op 'GU10 inbouw Hue' kom je wel meer posts tegen over deze uitdaging, kijk even of daar iets tussen zit.

• The Zep Man
Verder breng je weinig naar de tafel, @studiostevus. Wat is de maximale diepte? Wat zijn verder je functionele eisen, zodat mensen die niet hoeven uit te vragen en niet hoeven te komen met oplossingen waar je geen interesse in hebt? Zoals @Archer_VC10 al noemt, wat heb je zelf al gevonden?

[Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 06-02-2023 11:09]

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:56
Wij liepen tegen dit zelfde issue aan. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een plafoniere.

Een andere optie was om ruimte in het beton te creeëren om de spots te kunnen plaatsen, hoe zit je qua dek boven het plafond?

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:38
wat ik gedaan heb, is 18mm MDF gepakt, daar vierkantjes uit gezaagd van 12x12 (spot armatuurtjes zijn 10x10), wit geverfd en op het plafond geplakt. Zo had ik 18mm extra inbouwdiepte.

Waar je rekening mee moet houden, is je fitting. Dat komt er ook nog extra bij he...

• fritsp
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-03 11:14
Gu10 is slechts het lampje. Er zijn talloze gu10-armaturen te krijgen, die meer of minder inbouwdiepte nodig hebben, en meer of minder uitsteken, je kamer in (dat scheelt dan weer boven het plafond). De armatuur moet vooral een beetje mooi zijn, en klein dus, in jouw geval, maar hoeft niet van Hue te zijn.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

studiostevus schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:06:
Ik wil graag een optie om de 'warmte' van het (witte) licht te regelen...
Wil je de kleurtemperatuur los van de helderheid kunnen instellen? Als je wens is om alleen warmer licht te krijgen als het licht gedimd wordt kun je ook kijken naar domme WarmGlow/Dim-to-Warm leds kijken. Die worden warmer naarmate je ze verder dimt, net als bij ouderwetse gloeilampen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• studiostevus
The Zep Man schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:08:
Verder breng je weinig naar de tafel, @studiostevus. Wat is de maximale diepte? Wat zijn verder je functionele eisen, zodat mensen die niet hoeven uit te vragen en niet hoeven te komen met oplossingen waar je geen interesse in hebt? Zoals @Archer_VC10 al noemt, wat heb je zelf al gevonden?
Sorry klopt. ik heb 60mm tussen de onderkast van de gipsplaat en de onderkant van het betonnen plafond. Helaas lukt dit niet, heb denk ik aan 3mm genoeg.

Ik denk dat ik het beste een armatuur ga zoeken die 3mm 'de kamer in steekt'...

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:38
fritsp schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:15:
Gu10 is slechts het lampje. Er zijn talloze gu10-armaturen te krijgen, die meer of minder inbouwdiepte nodig hebben, en meer of minder uitsteken, je kamer in (dat scheelt dan weer boven het plafond). De armatuur moet vooral een beetje mooi zijn, en klein dus, in jouw geval, maar hoeft niet van Hue te zijn.
Klopt maar de g10 van philips hue is toch ook 6cm hoog dus als de plafondhoogte maar 5cm is ondanks een laag armatuur past de spot van philips ook niet toch ?

• The Zep Man
studiostevus schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:13:
[...]

Sorry klopt. ik heb 60mm tussen de onderkast van de gipsplaat en de onderkant van het betonnen plafond. Helaas lukt dit niet, heb denk ik aan 3mm genoeg.

Ik denk dat ik het beste een armatuur ga zoeken die 3mm 'de kamer in steekt'...
Een Philips Hue GU10-lampje is 58mm hoog. Ik denk dat als je echt 60 mm ruimte hebt, dat je het met drie extra mm (in totaal vijf) waarschijnlijk niet gaat halen. Die GU10 moet nog in een armatuur gedraaid worden, en dat voegt ook dikte toe.

[Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 06-02-2023 12:32]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die van INNR zijn 54mm hoog (zoals de meeste standaard GU10's). Dan heb je net als bij Hue GU10s op basis van Zigbee met instelbare wittint.

Maar goed, gaat het @studiostevus vooral om spotjes die warm worden bij het dimmen, dan zou ik zelf voor de eerder door mij genoemde oplossing gaan: Gizz in "Platte 'hue' GU10 lampen"

Dus Warmglow dimbare lampen met een zigbee-dimmer. Dat is ten eerste veel goedkoper bij meerdere spotjes (Philips Warmglow GU10 is €5,59, een zigbee-dimmer is €15 tot €50 afhankelijk van het model) en de CRI is veel hoger dan bij een Hue-spotje.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• studiostevus
Nou ik heb even lopen wisselen met armaturen die ik hier al in huis had hangen... ik heb er een gevonden die 2 mm uitsteekt en het past.

Dank voor de ideeën iedereen!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03 23:17
Beetje laat omdat het blijkbaar al is opgelost. Maar ik zat met hetzelfde probleem en had ook exact 60mm ruimte. Ik heb de hue lampen in deze armatuur gestoken: https://www.ledinbouwspot...een-50-watt-halogeen-spot, ik had verwacht dat ik een beetje beton moest verwijderen met de boor voor de fitting, maar het bleek precies te passen.

PS: Deze armaturen zijn incl de HUE spots, maar als je die al in huis hebt (was bij mij het geval) kan je ze ook los bestellen. Even een mailtje sturen.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

• studiostevus
Dat zijn EXACT dezelfde die ik in een andere ruimte had hangen en die dus wel passen.

:-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee