Goede avond allemaal.
Na meerdere topics gevolgd te hebben over systemen tot 1000Euro heb ik eens een beetje rond gekeken en voor ons thuis een vervangend systeem samen gesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De verwachting is dat ik meestal gebruik zal maken van dit systeem. Hoofdzakelijk voor wat spelletjes zoals CIV4/5/6 en Minecraft. Daarnaast is de verwachting dat er in de toekomst ook veel office mee gedaan al worden als de kleinste meer moet gaan doen voor school.
Ons huidige systeem is al zeker 10 jaar oud en ik heb nooit de moeite genomen om er iets aan te upgraden, maar ondertussen zijn de wensen wel een beetje bij gesteld.
We komen vanaf de onderstaande inhoud.
Dit zit ingebouwd in een Lian-Li PC61 en deze zou ik graag over nemen.
Mogelijk gaat de 2TB interne schijf mee, maar we hebben ondertussen ook een NAS dus de meeste documenten e.d. zullen daar op verdwijnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor het systeem een beetje een richtprijs van 800€. Ik wil er daarnaast ook nog 2 monitoren van 27" (1920x1080) bij scoren. Deze zullen naast dit systeem ook via een docking station aangesloten worden op onze laptops voor het thuis werken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een Lian-LI PC 61 mee als kast.
Ik ben hier heel tevrede over
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed dat alles er wel een beetje in zit, waar ik graag advies over wil is of deze setup weer een aardige 10-jaar mee kan. Vervanging van de video kaart zie ik nog wel gebeuren. Als de oudste wat meer gaat eisen van deze PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet merkvast. Ben dus zeker bereid eventueel verder te kijken dan deze lijst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb jaren lang geen issue gehad met het geluid. Ik kon de speakers gewoon wat harder zetten. Nu dat niet meer gaat en ik de fans van mijn huidige build goed hoor, wil ik graag wat meer stilte.
Ga je overklokken?
Nope. Kwaliteit gaat boven prestaties, een frame meer of minder zal ik momenteel niet naar kraaien
Wat verwacht je van ons?
Tuurlijk wil ik graag de beste bang-for-buck.
Momenteel heb ik deze lijst klaar staan bij een 1 leverancier voor 30 € meer dan wat hier staat en bouw ik de boel zelf in.
Rest mijn laatste vraag, kan ik hier weer lekker 10-jaar mee vooruit, of is een upgrade naar een AM5 beter.
Bedankt voor de adviezen.
Hier mijn huidige keuze
Na meerdere topics gevolgd te hebben over systemen tot 1000Euro heb ik eens een beetje rond gekeken en voor ons thuis een vervangend systeem samen gesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De verwachting is dat ik meestal gebruik zal maken van dit systeem. Hoofdzakelijk voor wat spelletjes zoals CIV4/5/6 en Minecraft. Daarnaast is de verwachting dat er in de toekomst ook veel office mee gedaan al worden als de kleinste meer moet gaan doen voor school.
Ons huidige systeem is al zeker 10 jaar oud en ik heb nooit de moeite genomen om er iets aan te upgraden, maar ondertussen zijn de wensen wel een beetje bij gesteld.
We komen vanaf de onderstaande inhoud.
Dit zit ingebouwd in een Lian-Li PC61 en deze zou ik graag over nemen.
Mogelijk gaat de 2TB interne schijf mee, maar we hebben ondertussen ook een NAS dus de meeste documenten e.d. zullen daar op verdwijnen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5 3570 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | ASUS HD7950-DC2T-3GD5-V2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Red Plus, 2TB (64MB cache) | € 244,72 | € 244,72 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 89,- | € 89,- |
1 | Optische drives | LG GH24NS90 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | XFX ProSeries 750W XXX Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 333,72 |
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor het systeem een beetje een richtprijs van 800€. Ik wil er daarnaast ook nog 2 monitoren van 27" (1920x1080) bij scoren. Deze zullen naast dit systeem ook via een docking station aangesloten worden op onze laptops voor het thuis werken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een Lian-LI PC 61 mee als kast.
Ik ben hier heel tevrede over
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed dat alles er wel een beetje in zit, waar ik graag advies over wil is of deze setup weer een aardige 10-jaar mee kan. Vervanging van de video kaart zie ik nog wel gebeuren. Als de oudste wat meer gaat eisen van deze PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet merkvast. Ben dus zeker bereid eventueel verder te kijken dan deze lijst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb jaren lang geen issue gehad met het geluid. Ik kon de speakers gewoon wat harder zetten. Nu dat niet meer gaat en ik de fans van mijn huidige build goed hoor, wil ik graag wat meer stilte.
Ga je overklokken?
Nope. Kwaliteit gaat boven prestaties, een frame meer of minder zal ik momenteel niet naar kraaien
Wat verwacht je van ons?
Tuurlijk wil ik graag de beste bang-for-buck.
Momenteel heb ik deze lijst klaar staan bij een 1 leverancier voor 30 € meer dan wat hier staat en bouw ik de boel zelf in.
Rest mijn laatste vraag, kan ik hier weer lekker 10-jaar mee vooruit, of is een upgrade naar een AM5 beter.
Bedankt voor de adviezen.
Hier mijn huidige keuze
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 143,17 | € 143,17 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 104,- | € 104,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Fighter AMD Radeon RX 6600 8GB GDDR6 | € 259,- | € 259,- |
2 | Monitoren | Iiyama G-Master GB2770HSU-B5 Zwart | € 199,- | € 398,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V550 SFX Gold | € 90,- | € 90,- |
1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 59,89 | € 59,89 |
Totaal | € 1.160,86 |
[Voor 0% gewijzigd door SimplyMe op 05-02-2023 21:55. Reden: Dank woord toegevoegd]