Toon posts:

Batterijen te dik??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:48
Wij hebben redelijk wat spul met batterijen. Kids en speelgoed.

Dus een hele set VARTA oplaadbare AA en AAA batterijen gehaald. Ze werken prima en verder geen problemen mee.

Nu hebben we bij mijn ouders een goedkoop apparaatje mee genomen. Nieuw in verpakking nog en lag een aantal jaren al in de kast. Electrische eelt vijl. Getest en ja werkt prima. Batterijen er uit gehaald waarmee we testen. En thuis proberen om onze varta 2600mAh er in te doen.

Wat blijkt deze AA batterijen zijn te dik. Ook Duracell met iets minder capaciteit geprobeerd ook te dik. Uhh nog nooit mee gemaakt. Vraag is is het apparaat niet aan de standaard of de batterij??

Batterij is 14,43 mm dik. Binnen kant van de batterij houder 14,35.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:33
Standaard maat van AA is 14,5 x 50,5 mm.

Om welk apparaat gaat het exact?

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:43
Zijn die Duracells waarmee je testte ook oplaadbaar?

Ben het bij radio/portofonie apparatuur wel eens tegengekomen dat oplaadbare batterijen (AA) niet in de slots pasten.
Afwijking was inderdaad minder dan een milimeter.

📡 ADS-B / MLAT / ACARS feeder 📻 Diamond X7000N / Uniden 125XLT / Uniden BCT15X

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is zo'n ding niet net zo handig (én snel) in gebruik?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
To_Tall schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:37:
Wij hebben redelijk wat spul met batterijen. Kids en speelgoed.

Dus een hele set VARTA oplaadbare AA en AAA batterijen gehaald. Ze werken prima en verder geen problemen mee.

Nu hebben we bij mijn ouders een goedkoop apparaatje mee genomen. Nieuw in verpakking nog en lag een aantal jaren al in de kast. Electrische eelt vijl. Getest en ja werkt prima. Batterijen er uit gehaald waarmee we testen. En thuis proberen om onze varta 2600mAh er in te doen.

Wat blijkt deze AA batterijen zijn te dik. Ook Duracell met iets minder capaciteit geprobeerd ook te dik. Uhh nog nooit mee gemaakt. Vraag is is het apparaat niet aan de standaard of de batterij??

Batterij is 14,43 mm dik. Binnen kant van de batterij houder 14,35.
Misschien 4/5AA batterijen nodig? Die zijn iets kleiner dan AA. Die worden niet veel gebruikt, maar zijn nog wel verkrijgbaar.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
gebeurt vaker bij goedkoop speelgoed, zo heb ik ook een treintje waar ik geen amazon basic oplaadbare in krijg omdat het niet past, maar eneloops passen wel

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:26

Osxy

Holy crap on a cracker

Heb dit meegemaakt met de Tado thermostaat kranen, past wel maar klem en niet ideaal.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Herkenbaar, oplaadbare batterijen zijn vaak net iets dikker / te dik. Past vaak wel, soms niet helaas.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:48
NiGeLaToR schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:28:
Herkenbaar, oplaadbare batterijen zijn vaak net iets dikker / te dik. Past vaak wel, soms niet helaas.
De geteste batterijen waren niet oplaadbaar. Dat waren blauwe varta batterijen.

Dus de conclusie is eigenlijk oplaadbare batterijen zijn dikker dan standaard batterijen. De oplaadbare batterijen houden zich niet aan de standaard. :+.

Ik was nog niet eerder tegen gekomen dat batterijen niet passen :). Nu gaat het om een vrij goedkoop apparaatje.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 21:27
Oplaadbare batterijen zijn vaak wat dikker omdat de consument let op de capaciteit. Hoe dikker hoe meer capaciteit. Dat gezegd, de standaard is 14,5mm, en een batterij die 14,43mm dik is, doet wat betreft de standaard betreft niets fout.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Oplaadbare batterijen hebben nogal eens de neiging (net) iets dikker te zijn ja, vaak geen probleem voor apparaten waar je ze in klikt (afstandsbedieningen bijv), vaak wel problematisch voor apparaten waar je ze in moet schuiven.

Dat maakt de shift naar oplaadbaar alles ook vrij kut, de nieuwe batterijen van de Ikea bijv krijg ik maar slecht in sommige apparaten. Heb al een paar batterijhouders iets uitgeboord. :')

Ik moet zeggen dat ik dit nog nooit bij reguliere (alkaline) batterijen ben tegen gekomen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-03 11:15
Gezien de maat denk ik aan 4/5 AA batterijen? Die zie je vaker in bijvoorbeeld oplaadbare apparatuur zoals tandenborstels.

https://www.123accu.nl/Ta...ral-B/4-5-AA-p285710.html

https://www.123accu.nl/Or...accu-huismerk-i11124.html

[Voor 14% gewijzigd door Nielsvr op 06-02-2023 08:59]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee