Toon posts:

USB-c inputswitch aankoopadvies?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TimFreak
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-03 20:23
Hi allemaal! Ik raak door de bomen het bos kwijt in de wereld van de switches. Ik heb een monitor (zie verderop) met USB C (+powerdelivery) aangesloten op mijn laptop. In de monitor heb ik een muis, toetsenbord, speakers en via de PD laadt deze ook op.

Nu wil ik een tweede computer aanschaffen, welke ik ook met USB C wil verbinden qua beeldscherm. Nu loop ik tegen het probleem aan: ik heb maar 1 USB-C input op de monitor. Hiervoor heb ik een switch nodig, ik heb alleen werkelijk geen idee wat.

Ik zoek een?
Switch waarmee ik makkelijk kan switchen tussen twee usb-c-aparaten waarbij de powerdelivery en accessoires in mijn beeldscherm behouden blijven

Wat is je budget?
Zolang dit geen honderden euro's zijn, is dit niet van toepassing

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht zelf aan een KVM-switch, bijvoorbeeld de i-tech KVM-switch, maar sta zeker open voor een technisch betere oplossing. Belangrijkste is de USB-C met PD-functie.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
  • Laptop van werk met USB-c/Thunderbolt 3
  • Thunderbolt 3 kabel
  • LG 35WN73A
  • bedraadde muis, toetsenbord en webcam
Daaraan wil ik nog toevoegen:
  • Tweede computer (nog geen def keuze) met USB-C output beeldscherm
Dank je wel!

Beste antwoord (via TimFreak op 07-02-2023 09:57)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Ik ben benieuwd of de 2e computer ook een laptop is? zo nee, dan is PD zinloos. Zo ja, wat is dan de moeite om de USB-C fysiek van laptop te verwisselen?

Mocht de 2e computer heeft geen PD nodig hebben kun je of een hele dure KVM switch nemen of een simpele USB 3.0 switch met 4 poorten waar je je toetsenbord, muis en webcam aanhangt. Aansluiting no. 1 komt op de monitor, aansluiting no. 2 direct op de 2e computer. Vervolgens sluit je de 2e computer direct via DisplayPort aan.
Dan ben je er al voor 3 tientjes.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Ik ben benieuwd of de 2e computer ook een laptop is? zo nee, dan is PD zinloos. Zo ja, wat is dan de moeite om de USB-C fysiek van laptop te verwisselen?

Mocht de 2e computer heeft geen PD nodig hebben kun je of een hele dure KVM switch nemen of een simpele USB 3.0 switch met 4 poorten waar je je toetsenbord, muis en webcam aanhangt. Aansluiting no. 1 komt op de monitor, aansluiting no. 2 direct op de 2e computer. Vervolgens sluit je de 2e computer direct via DisplayPort aan.

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-03 10:51
Het is misschien een te handmatige oplossing, maar voor mijn situatie werkt het volgende prima. Ik heb 2 usb verlengkabels (die zijn ook voor usb-c met power delivery te krijgen, maar misschien niet erg lang) die allebei op mijn bureau uitkomen. Om te wisselen tussen de computers is het een kwestie van één stekker verwisselen. Is wel iedere keer een handmatig klusje, maar het was een stuk makkelijker te regelen dan een hele KVM.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:25
Djarune schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:41:

Klinkt me alsof dit je oplossing is. Ik heb thuis dezelfde situatie, mijn "computer" is een ASUS PN50 met USB-C achterop. Ik wissel gewoon de kabel om als ik switch tussen laptop en PC, dat gebeurt niet zodanig intensief dat ik er (veel) geld aan wil uitgeven).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee