Toon posts:

Zwart scherm na secure boot

Pagina: 1
Acties:

• Timmeeeyy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 18:40
Goedenavond,

Ik heb een nieuwe pc gebouwd na uitgebreid geadviseerd te zijn door jullie. Ik heb mijn oude moederbord gebruikt maar verder allemaal nieuwe componenten. De bios heb ik naar de nieuwste versie geupdate zodat ik de nieuwe CPU kon gebruiken.

Bij het pogen te installeren van Windows 11 heb ik in de bios secure boot uitgezet. Of aangezet...In ieder geval had ik een tutorial gevolgd. Hierna kom ik totaal niet meer in het boot of bios scherm. Ik kan de pc opstarten, alles krijgt stroom maar op het scherm zie ik niets. Ik heb de mobo batterij eruit gehad, de clr cmos gereset. de m2 schijf eruit gehaald en alle andere componenten losgekoppeld.
Het lukt me niet om de bios te resetten en krijg ook geen beeld vanaf mijn pc. What to do?

Ik heb een
MOBO Gigabyte AB350 Gaming 3
GPU Radeon RX6900XT
CPU AMD Ryzen 7 5800X3D.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:22
Een nieuwe pc met een bijna 6 jaar oud moederbord? Beetje verkeerde besparing gezien de rest van de hardware high end is.

Als je de cpu uit het socket haalt wordt het BIOS gereset.

• Timmeeeyy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 18:40

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-03 08:30
Ik denk zelf ook dat het sneller en efficienter is om een nieuwer geschikter moederbord te nemen dat past bij je high end CPU en GPU, dan dit allemaal te gaan troubleshooten. Mogelijk werkt het nu, maar ik voorzie op korte termijn ook issues als dit nu ook al speelt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb mijn bios destijds blind moeten flashen vanwege dit zelfde probleem.

Alles moet volgens een bepaalde volgorde aangezet worden in bios.

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee