"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Vraag
Alle reacties

https://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=978
It's All In The "Mix"
Het linker grijze blokje met 5 aansluitingen gaat naar het IR-oog.
Het rechter grijze blokje met 7 aansluitingen is de bus. Je ziet hier elk draadje dubbel: 1 inkomend en 1 uitgaand.
Als je zelf geen B&O hebt, kan je de boel het beste maar verwijderen. Ruimt lekker op. En scheelt stroomverbruik, er zit immers een adapter aan gekoppeld voor de stroomvoorziening.
[Voor 44% gewijzigd door Microkid op 06-02-2023 07:12]
3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Moeten die dingen nog op de een of andere manier gepaired worden of werkt elke combinatie?Microkid schreef op maandag 6 februari 2023 @ 06:39:
Is een soort bus-systeem. Je koppelt het aan 1 kant aan een B&O versterker en dan trek je de kabel door het huis. In de ruimtes waar je geluid wilt hang je een MCL 2AV op. Daar kan je dan luidsprekers en een infraood oog op aansluiten. Op die manier kan je in elke ruimte naar je B&O luisteren en deze ook bedienen. M'n vader had het vroeger, ik heb er zelfs nog onderdelen van liggen.
Als je zelf geen B&O hebt, kan je de boel het beste maar verwijderen. Ruimt lekker op. En scheelt stroomverbruik, er zit immers een adapter aan gekoppeld voor de stroomvoorziening.
3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik heb inderdaad ook op de muren enkele "IR" bakjes zien hangen om het volume te regelen. Het is inderdaad een ouder huis (wel modern in de tijd). Zelf hebben ze niets van B&O, dus beste optie zal inderdaad zijn om deze overal te verwijderen... De versterker zie ik ook nergens, deze zal vermoed ik bij de Televisie gestaan hebben ?Microkid schreef op maandag 6 februari 2023 @ 06:39:
Is een soort bus-systeem. Je koppelt het aan 1 kant aan een B&O versterker en dan trek je de kabel door het huis. In de ruimtes waar je geluid wilt hang je een MCL 2AV op. Daar kan je dan luidsprekers en een infraood oog op aansluiten. Op die manier kan je in elke ruimte naar je B&O luisteren en deze ook bedienen. M'n vader had het vroeger, ik heb er zelfs nog onderdelen van liggen.
Gezien het een "bus" systeem is, dan lijkt het me het hergebruik van de kabels in de muren voor andere toepassing nutteloos?
[Voor 9% gewijzigd door Microkid op 06-02-2023 08:32]
3000Wp zonnestroom
Ik heb hieronder een foto van z'n "remote" op de muur (slechte kwaliteit, is het wit met zwart lijntje). Hoe zouden de kabels van deze toestelletjes lopen?Microkid schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:31:
Het zijn 7 adrige kabels (6 signaal en 1 aarde). Die kan je niet hergebruiken (of je moet er een UTP kabel aan knopen en dan de kabel terugtrekken en vervangen door UTP?)
Het is inderdaad misschien geen slecht idee om eventueel alle kabels te vervangen door UTP. Op dit moment zitten er geen UTP kabels in het huis...
3000Wp zonnestroom
Op het eerste zicht lijkt mij het vervangen van de kabels door UTP redelijk beperkt dan. Misschien van het centrale punt (als ik dit vind) tot de eerste MCL2AV en van de laatste MCL2AV terug naar het centrale punt. Tussen de MCL2AV's heeft het weinig nut...
[Voor 15% gewijzigd door Microkid op 06-02-2023 13:52]
3000Wp zonnestroom
In het schema dat je meegaf, daar heb je toch een "retour" van de laatste component naar de B&O versterker?Microkid schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:52:
Er is geen centraal punt. Alleen een begin en eind. Het is immers een bus-structuur en geen ster-vorm. Mogelijk stond de B&O versterker ergens in de woonkamer en vind je daar een aansluiting?

3000Wp zonnestroom
Ah inderdaad, nu zie ik... loopt naar de TV :-)
Veel hergebruik zal er niet inzitten voor hedendaags gebruik..
Bedankt voor alle info