Helaas is na 10 jaar oude PC terziele gegaan. dat was een I7 4770K op een Asus Extreme VI bord, was nog steeds redelijk snel, en ja dan moet er toch wat anders komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
zowieso proberen om er weer 10 jaar mee te doen vandaar de AMD AM5 socket om uit te breiden wordt voor namelijk gebruikt voor de wat zwaardere excel toepassingen, gaming, op dit moment is het meest vragende spel RDR2 en dat ging op mijn GTX970 best aardig andere spellen zijn meestal zoek en vind spellen en 18+ spellen (treasure of nadia aanrader)
tevens werk ik veel met VMware met legio toepassingen om te testen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max €1750 liefst minder
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 WD blue 4TB en 2x 2,5 SSD van 1 TB en mijn 10GB netwerkkaart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
lik denk onderstaande lijst wel de lading zou moeten dekken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus is al jaren toch wel mijn dingetje op moederbord gebied
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst in idle mode lekker stil en zuinig RGB heeft wat mij betreft geen zin omdat de PC links van mij staat.
liefst ook een 10GB USB-C op de voorzijde, zit ook op MB, videokaart bewust goedkoper bekeken omdat ik voor nu weiger zulke bedragen te betalen.
Ga je overklokken?
[i]?[Nee/i]
Wat verwacht je van ons?
zoveel mogelijk bang for buck en of dat met onderstaande lijst wel kan lukken.
Daar ik voor het laatst 10 jaar geleden nieuwe hardware heb gekocht ben ik er wel een beetje uit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
zowieso proberen om er weer 10 jaar mee te doen vandaar de AMD AM5 socket om uit te breiden wordt voor namelijk gebruikt voor de wat zwaardere excel toepassingen, gaming, op dit moment is het meest vragende spel RDR2 en dat ging op mijn GTX970 best aardig andere spellen zijn meestal zoek en vind spellen en 18+ spellen (treasure of nadia aanrader)
tevens werk ik veel met VMware met legio toepassingen om te testen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max €1750 liefst minder
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 WD blue 4TB en 2x 2,5 SSD van 1 TB en mijn 10GB netwerkkaart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
lik denk onderstaande lijst wel de lading zou moeten dekken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus is al jaren toch wel mijn dingetje op moederbord gebied
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst in idle mode lekker stil en zuinig RGB heeft wat mij betreft geen zin omdat de PC links van mij staat.
liefst ook een 10GB USB-C op de voorzijde, zit ook op MB, videokaart bewust goedkoper bekeken omdat ik voor nu weiger zulke bedragen te betalen.
Ga je overklokken?
[i]?[Nee/i]
Wat verwacht je van ons?
zoveel mogelijk bang for buck en of dat met onderstaande lijst wel kan lukken.
Daar ik voor het laatst 10 jaar geleden nieuwe hardware heb gekocht ben ik er wel een beetje uit.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 365,- | € 365,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 319,90 | € 319,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 D6 4G (rev. 1.0) | € 217,33 | € 217,33 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Light Tempered Glass | € 129,- | € 129,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B | € 62,15 | € 62,15 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF556C40BBK2-64 | € 268,35 | € 268,35 |
1 | Voedingen | Asus ROG Strix 750W Gold | € 109,- | € 109,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 178,90 | € 178,90 |
Totaal | € 1.649,63 |