Toon posts:

Gezocht radiatorkraan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• appelmoes3
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Mijn vraag
De bestaande regel ventielen op de cv radiatoren uit ~1981 lekken een beetje en de kunststof knoppen draaien dol of breken spontaan.
Volgens installateur worden ze niet meer gemaakt.
Zijn er oplossingen hiervoor, anders dan de gehele radiatoren te vervangen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie foto’s.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Aangedraaid en info bij installateur gehaald.

Beste antwoord (via appelmoes3 op 12-02-2023 22:08)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:39

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@appelmoes3
Als je ze al kan vinden denk ik dat de prijs van zo'n exotisch exemplaar flink kan oplopen, Ik vraag mij af of een nieuw standaard eenpijpsventiel met een nieuwe radiator (gelijk ltv) dan uiteindelijk niet interessanter is.

edit: Ik denk dat dit hem is (TKM M68-81-M21): https://www.tkm.nl/groothandel/producten

[Voor 52% gewijzigd door DukeBox op 12-02-2023 22:03]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 15:07
Is er maar aan een kant een aansluiting? Dan is het inderdaad een exotisch systeem wat onzuinig is, moet je niet willen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• appelmoes3
  • Niet online
Klopt, een kant. Komt toch wel vaker voor dacht ik?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 15:07
Wel, ik heb ooit gehoord dat die bestaan. Maar in het wild ben in ze nog nooit tegengekomen.
Dus ik ben geneigd jou installateur te geloven, dat zo´n ondingen niet meer gemaakt worden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-03 13:33
Ik denk dat de installateur gelijk heeft.
Ze worden nog wel gemaakt maar die uitvoering die jij hebt kan ik ook niet vinden.
Je kan google-en op eenpunts onderblok wellicht kan je nog wat vinden.

Deze lijkt het er meest op https://www.techniekwebsh...adiatoraansluiting-1.html
Alleen zit de knop niet bovenop.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Wellicht is het makkelijker om er een reguliere kraan op de zetten, en dan de retourpijp onder/achter de radiator langs naar de andere kant van de radiator te brengen en daar weer aan te sluiten?

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-03 13:33
Microkid schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:19:
Wellicht is het makkelijker om er een reguliere kraan op de zetten, en dan de retourpijp onder/achter de radiator langs naar de andere kant van de radiator te brengen en daar weer aan te sluiten?
Dat gaat niet goed werken, het is een eenpijps systeem.

• appelmoes3
  • Niet online
Ik zal eens doorvragen over eventuele alternatieven kranen. Maakt mij niet uit als de dop horizontaal komt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:39

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@appelmoes3
Als je ze al kan vinden denk ik dat de prijs van zo'n exotisch exemplaar flink kan oplopen, Ik vraag mij af of een nieuw standaard eenpijpsventiel met een nieuwe radiator (gelijk ltv) dan uiteindelijk niet interessanter is.

edit: Ik denk dat dit hem is (TKM M68-81-M21): https://www.tkm.nl/groothandel/producten

[Voor 52% gewijzigd door DukeBox op 12-02-2023 22:03]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• appelmoes3
  • Niet online
Top bedankt, dit lijkt hem exact. Kan hier ook een thermostaat knop op?
Onder de bestaande knop zit een pen die meedraaide met de knop en zo de waterstroom afsluit.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee