Toon posts:

Welke laptop processor voor excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rik125
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-02 09:29
Goedenavond, ik ben voor een laptop aan het zoeken en als ik bij bol.com de keuzehulp start zie ik dat voor excel een sterkere processor word aangeraden. Ik hoef alleen grote excel bestanden te open en niet zelf te maken. Is dat dan ook nodig?

Wat ga je met je laptop doen?
ik heb hem alleen nodig voor word/excel, mijn mail en wat internet

Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk. Als excel bestanden openen op elke laptop zonder problemen gaat zou ik gewoon de goedkoopste kiezen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee nooit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
het liefst een iets groter scherm.

Heeft er iemand tips voor mij welke laptop ik moet aanschaffen.

Alle reacties

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:13
Elke i5 en ook i3 laptop voldoet. Scherm is belangrijker, hoeveel informatie kan je daarop kwijt.

[Voor 49% gewijzigd door NimRod1337 op 05-02-2023 17:38]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je MS-Excel alleen gaat gebruiken om wat statische data in bij te houden dan is een 'simpele' i3 al voldoende. Excel wordt helaas vaak ingezet als 'database met ingebouwde queries en GUI voor de bijbehorende management diagrams' .... Dan heb je aan een i9 ooit amper genoeg :+

[Voor 7% gewijzigd door Will_M op 05-02-2023 17:40]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06
Wat noem jij een groot excel bestand?
Praten we over een bestand van 1MB of 1GB?
Miljoenen regels? Heel veel formules?

• Rik125
brambo123 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:39:
Wat noem jij een groot excel bestand?
Praten we over een bestand van 1MB of 1GB?
Miljoenen regels? Heel veel formules?
Ja dat is wel relatief natuurlijk. Ik vind 10mb groot. Maar dat stelt niet zo veel voor misschien?

• Rik125
NimRod1337 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:37:
Elke i5 en ook i3 laptop voldoet. Scherm is belangrijker, hoeveel informatie kan je daarop kwijt.
De grootte of kwaliteit van het scherm?

• Rik125
Will_M schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:38:
Als je MS-Excel alleen gaat gebruiken om wat statische data in bij te houden dan is een 'simpele' i3 al voldoende. Excel wordt helaas vaak ingezet als 'database met ingebouwde queries en GUI voor de bijbehorende management diagrams' .... Dan heb je aan een i9 ooit amper genoeg :+
Er staan geen formules in. Danheb ik aan i3 genoeg?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dus het is echt een verkapte database? Je doet daarin geen queries?

Als het echt platte lijstjes van 10mb zijn voldoet alles.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47
Hoe groot het bestand is zegt niet perse iets over hoe zwaar deze is. Ik heb bestanden van 3MB met vert.zoeken formule er in die traag kan zijn.
Excel bestand zonder formules gaat echter heel lang goed.

Enigzins een budget is wel handig om mee te geven.
zeer klein budget zouden we anders deze kunnen aan raden (model uit 2016!)
uitvoering: HP ProBook 650 G1 N6Q58E
waarbij misschien toch gaat blijken dat je het te traag vind.
Iets degelijkers kom je bijvoorbeeld op deze modellen uit:
review: Laptop Best Buy Guide - Februari 2023

• NimRod1337
Rik125 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:49:
[...]

De grootte of kwaliteit van het scherm?
Grootte en resolutie inderdaad, beide. Meer cellen zichtbaar is veel fijner werken en veel minder scrollen.

• Rik125
Oke het zijn allemaal 'vlakke' bestanden zonder formules. Dan is een i3 genoeg?
En ook evt pentium of celeron?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Wat is je budget, zo te lezen ligt het zwaarte punt van je keuze voornamelijk bij de kosten.

Maar op zich kan je voor je eisen dus prima uit de voeten met een refurbished i5 van wat generaties terug met FHD scherm.

• Rik125
Ja klopt kosten was aanvankelijk hetgeen ik het meest naar keek. Ik geloof dat voor mijn eisen er wel een te vinden moet zijn voor 500€. Dat is het absolute maximum. Maar liever voor 300 voor die 1à2 keer in de week dat ik hem even gebruik.😉

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Als het echt alleen maar voor 2x in de week een excelletje openen is alles rond de 300 prima. Maar zou dan wel FHD met 8GB geheugen kiezen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24

Thomg

Aww yiss

Iets als dit.
uitvoering: Lenovo V15 G2 ALC (82KD002CMH)
of dit.
uitvoering: HP 15s-eq2541nd

Zou ik wel aanraden. Moderne quad of hex core met full HD scherm en 8GB RAM. Eerste is helaas wel TN, geen leuke aanbiedingen met IPS atm helaas.

• NimRod1337
Rik125 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:03:
Oke het zijn allemaal 'vlakke' bestanden zonder formules. Dan is een i3 genoeg?
En ook evt pentium of celeron?
Neem een i3 het verschil met Celeron is niet zo heel groot qua kosten, wel prestaties.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee