Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 21:01
Ik heb het mainstream BBG systeem van december gekocht en gebouwd, alleen een andere kast er omheen gedaan (review: Desktop Best Buy Guide - December 2022).

Sinds enkele dagen start hij nog wel, ik hoor windows ook laden, maar de monitor detecteert niet dat de pc aanstaat. Ik heb HDMI en Displayport geprobeerd, en ook met dezelfde kabels aan de laptop dock, en daar werkt alles normaal.

Ik meen te zien dat de fans ook niet gaan spinnen als ik de PC aanzet. Ik krijg geen storingspiepjes of iets in die geest. Kaart los gehad, kabels aandrukt etc, toen deed hij het 1x en de volgende dag wilde hij weer niet aan.

GPU RMA of nog iets anders proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Welke andere kast?

Is het BIOS van het moederbord up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
Een be quiet! Pure Base 500 zwart.
Bios geupdate in december na assemblage. Hij heeft het weken gewoon gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawksBrigade
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-06 08:19
Kan je een GPU van iemand lenen en die testen? Als je dan wel beeld krijgt weet je vrij zeker dat het jouw kaart is die een probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
Megekko heeft de graphicscard nagekeken, en niets kunnen constateren, ik plug hem er thuis in en systeem boot ook. Vervolgens vanaf een dag later weer hetzelfde verhaal.

Volgens de doos van de kaart moet er een zwaardere voeding in, maar jullie hebben vast bewust een lichtere voeding in de BBG gezet?

Ik heb de BIOS van de mobo geupdate met de feb versie, ik heb alle kabels in huis geprobeerd, ik krijg niet eens bios scherm op mijn monitor, maar ik hoor windows geluid wel dat hij gestart is.

Fans blijven uit op de kaart.

Andere kaart (1080 GTX) werkt zonder problemen. Iemand nog een suggestie hoe ik uit deze ellende kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainSki
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 20:51
https://www.powercolor.com/product?id=1612512944#spe

Voor wat het waard is, Powercolor geeft op de website ook aan dat een voeding van min 650w nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
Precies wat op de doos staat. Maar hij heeft wel weken gewerkt. Dus misschien is het iets anders, misschien niet.. Ik weet het op dit moment niet meer. Maar dat ik niet eens BIOS logo zie is wel gek. Ook als ik een HDMI kabel in moederbord poort steek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:08
@Y3PP3R In moederbord steken heeft geen nut. Je CPU heeft geen geïntegreerde graphics.

Wellicht Bios een reset geven? Dat kan je nog proberen?

[ Voor 30% gewijzigd door corporalnl op 31-03-2023 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AlainSki schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:42:
https://www.powercolor.com/product?id=1612512944#spe

Voor wat het waard is, Powercolor geeft op de website ook aan dat een voeding van min 650w nodig is.
@Y3PP3R
Dat zegt niets over het werkelijke verbruik van de GPU !
Beter 550w Gold dan 650w met alleen het stickertje van 650w

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
Kun je in het bios pci-e 3.0 ipv 4.0 selecteren? Wil nog wel eens een oplossing zijn en maakt qua prestaties met die kaart niks uit.

Zit het geheugen goed in de sloten en ook in de juiste sloten? Probeer dan eventueel ook es met 1 stick om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
Sorry ik heb geen notificaties gehad van de nieuwe antwoorden, probleem bestaat nog steeds en ik raak een beetje van de leg hierdoor.

Ik krijg geen bios scherm, helemaal niets, monitor reageert niet als de pc aan gaat, maar kan dus ook niets anders selecteren qua PCI-E opties zonder beeld. En een BIOS reset gepoogd via jumper en ook via batterij, maar no difference. Maar ik hoor na een paar seconden wel uit de speakers windows geluid, dus hij boot wel.

Ik heb het idee dat de fans niet gaan draaien van de GPU bij booten van de pc. Maar de GPU is dus getest en OK bevonden bij Megekko.

Mobo stuk? Voeding stuk? Waar moet ik eens geld tegenaan smijten? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

uitbouwen en buiten de kast testen, er lijkt ergens een stekker los of niet goed te zitten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
Fans van de GPU draaien toch ook niet standaard? Dat doen ze pas vanaf een bepaalde temperatuur vaak. Tenminste dat is bij mijn 1080ti al zo ..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Heb ook een GPU met fans die uit kunnen staan. Dit is normaal als de kaart niet of weinig belast wordt. Maar bij een boot geven deze altijd even een korte spinup. Het is wel een ander model, weet niet in hoeverre dit per model verschilt.

Verder geeft OP aan dat hij de GTX1080 heeft geprobeerd (in dezelfde pc?) en dat deze wel werkte. Was de 6700 er al bij de build of heeft deze later de 1080 vervangen? Kan dit ook op een driver conflict duiden?

De GPU heeft 6-pin + 8-pin voor stroom. Gebruik je twee kabels vanuit de PSU of een Y-split? De eerste optie heeft volgens mij altijd de voorkeur als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
GTX1080 in zelfde pc gehad, geen problemen
6700XT is gekocht voor deze build en heeft weken gewerkt.
Gebruik 2 kabels vanaf de PSU.
Als het driver conflict was zag je wel een BIOS scherm toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Vertommen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Dus...een andere GPU werkt wel op je moederbord. Dan vermoed ik dat je moederbord toch ok is. Daarnaast heeft Megekko je kaart getest en die heeft ook nog gewerkt nadat je hem er thuis terug hebt ingestoken. Dan vermoed ik dat die kaart ook ok is, maar zeker kan je daar natuurlijk niet van zijn.

Kan je niet eens testen met een andere PSU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
Ik heb hier alleen nog een PC met een CoolerMaster M2 Silent Pro 520w, dat durf ik niet aan. De PSU komt ook van Megekko. Wat is gebruikelijke in zulke gevallen? Dat ik de PSU opstuur ter test; of dat ik een andere PSU vraag om zelf te testen en één terug te sturen na een test? Danwel kapot dan wel retour zonder effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
Nou ik heb een 650w PSU gekocht extra om uberhaupt wat te kunnen testen. Guess what. Same story.
Vervolgens de 1080GTX er weer in gezet, en alles werkt gewoon. Het moet de combi van videokaart en moederbord zijn dan als Megekko de kaart echt getest heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:40

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Beide PCI-e slots op moederboord geprobeerd?

Er zit (volgens mij) een dual Bios op de kaart, dat witte knopje al eens geprobeerd?

Kan je met je GTX1080 wel in de BIOS komen? Kan je daar de PCI-e naar 4.0 zetten?

Maak eens een foto van je kast hoe alles is aangesloten, misschien zit er iets niet helemaal pluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
Ik ben bang dat het onderste slot te dicht op de connectors er onder zit voor de dikte van de kaart?
Dat witte knopje heb ik niet aangezeten, kan ook niet vinden hoe dat werkt.
Met de Geforce kan ik in de BIOS komen, maar ik geloof dat hij wel op 4 staat, is dat niet de default? Hij heeft gewerkt voor weken lang iig.

En wat plaatjes zoals voorgesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbux4lx7R2MoAeXfyym84Qw4eHU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVjvK1u7KiBbmbpFJ3c7JEtX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iO5vjAYiIB8o_xY6Tp85JwK_IY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdCtsdjwWqRveoYUaunpqXkI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxZ3Vgzmrf_D_xxSzJiLtymeEYk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRtjR6PCBBqwFvMsOEjO02h6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTY1yjOWJbQmNp7QT9n00M8cZxo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Rj2iAGi2vxVdyWZ1LWWae5X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xl81O3FUvgKAXOuzaRoufkhvmPA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ho5wJHN9HQ3iJNx18WSsjUhD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPEtM5ebYMH3Xz4IB-e5YzZUg1k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6AAuXXVBdTa9dYx3wLQPGZh.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:40

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Klopt 2de slot gaat niet passen. Was puur om te testen.

Witte knopje kan je omzetten als de PC uitstaat. Is een tweede BIOS op de kaart.

Aan de hand van je foto's lijkt het er op dat de kaart niet helemaal in de PCIe slot zit?

Kan je de kaart niet testen in de PC er naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
Kaart in andere PC getest, werkt daar wel. Enige dat overblijft is mobo denk ik. Maar die doet het prima met een andere kaart. Dus als ik die opstuur en ze testen 'm krijg ik die vast ook terug met 'hij doet het hier'. Heb er wel flink de P in, wat kan ik nog doen? Nieuwe GPU of mobo kopen om te 'testen'? dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
Ik heb het verhaal aan Gigabyte van mobo, en Powercolor van gpu voorgelegd. Gigabyte is redelijk vlot en behulpzaam met stappen om te proberen van complete mobo reset (wel enigszins volgens het boekje). Wel blij dat ze het niet afdoen als 'niet ons probleem'. Powercolor is al ruim een week een antwoord aan het verzinnen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:05

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Heb je alle onderdelen bij dezelfde partij besteld?
Wellicht kun je daar aankloppen?

Maar klinkt als een lastig probleem, videokaart werkt wel in een ander systeem.
En kaart uit een ander systeem werkt wel in dit systeem?

Én lijkt niet aan de PSU te liggen.
Dan wordt het eigenlijk snel heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
Dat is de samenvatting ja!
Onderdelen komen van verschillende plekken, maar mobo en gpu wel beide van megekko. Ik gok dat het die combi is, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y3PP3R
We zijn weer veel weken verder. Ik had de videokaart voor de 2e keer teruggestuurd naar Megekko met verzoek naar de fabrikant te sturen. Dat is gebeurd en ik heb een nieuwe gekregen die goed werkt.. Dus er was toch iets mis met de videokaart. Ik weer blij, maar wel een mysterie wat het nou was...
Pagina: 1