Een goed ontwerp voor een waterblok...

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 13:15

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ik zoek een goed ontwerp voor een koperen waterblok van 60x60x30...

Ik ben zelf al wel wat aan het tekenen gegaan (in Paint), maar dat was nie zo succesvol... Ook heb ik hier al gezocht enzo, en op waterkoeling.nl stond ook nie echt wat...

Ik zoek een ontwerp waarbij het water in het midden erin komt, en er aan een van de hoeken weer uitgaat....

Ook zit er een deksel op het blokje (5mm dik), welke ik graag met schroeven erop zou bevestigen, ivm schoonmaken e.d. (Kan dit met 4 schroeven en een boel kit/rubber/pakking, of moet dit met meer?)
Dat was het vragenlijstje wel weer...

PS: Als er iemand ook nog een ontwerp zou hebben voor een 50x50x20 waterblok (videokaart, chipset), zou ik helemaal blij zijn......

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Hoe ben je van plan het waterblok te maken? Door te frezen?

Kijk anders eens naar het blokje van MRK...

Kun je niet frezen? Kijk dan eens naar het blok van dabit.. Is vrij simpel (!?) opgezet, maar zeer effectief..

Over je chipset-koelers.. Dit hoeft echt niks speciaals te zijn.. Er komt niet zoveel vermogen van die chips af, dus als je een hol koperen doosje neemt, of een blok met een recht gat erin waar het water doorheen kan is dit al genoeg.. Is overigens ook nog veel beter voor je doorstroming!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ik vind die van MrK wel cool ja......
Nou moet ik alleen zijn ontwerp nog ff regelen.....
MrK: Kun je mij dat ontwerp nie ff meelen? Waar heb je het in ontworpen?

En voor die videokaart-chipset-blokjes: Die heb ik ook al besteld... Ik doe ook mee met de inkoop-actie he.....

Maar daar hoeft het water er nie in het midden in, daar kan het gewoon in een U-vorm doorheen....

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Twynn
  • Laatst online: 14-05 10:48
Over de chipset-blokjes.. Jep, da's ook al goed.. Dat komt allemaal niet zo kritisch.. Daar hoef je dus niet echt een ontwerp ofzo voor te hebben..

Gewoon een goede boor, en wat stukken koperen buis is genoeg :)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Tekenen in PAINT? Krabbelen dus :P

Allez ik zal eens aan het werk gaan...
Lijkt toch simel maar allez.
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:40 schreef Skef het volgende:
Ik zoek een goed ontwerp voor een koperen waterblok van 60x60x30...

Ik ben zelf al wel wat aan het tekenen gegaan (in Paint), maar dat was nie zo succesvol... Ook heb ik hier al gezocht enzo, en op waterkoeling.nl stond ook nie echt wat...

Ik zoek een ontwerp waarbij het water in het midden erin komt, en er aan een van de hoeken weer uitgaat....

Ook zit er een deksel op het blokje (5mm dik), welke ik graag met schroeven erop zou bevestigen, ivm schoonmaken e.d. (Kan dit met 4 schroeven en een boel kit/rubber/pakking, of moet dit met meer?)
Dat was het vragenlijstje wel weer...

PS: Als er iemand ook nog een ontwerp zou hebben voor een 50x50x20 waterblok (videokaart, chipset), zou ik helemaal blij zijn......

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Als je inzoomt (CTRL-PageDown), kun je aardig dichtbij tekenen.....

Dan gewoon aanhouden dat een pixel 1 mm is, en je komt een aardig eind..... Alleen niet mooi genoeg.....

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Idd. Maar daar heb ik Autocad voor.
(Nee, niet illegaal, mijn pa designde magneetkoppen)
Weet ik t'is een raar opmerking maar dat was een pakket van 150000BFR toen zenne...
Op vrijdag 31 augustus 2001 12:03 schreef Skef het volgende:
Als je inzoomt (CTRL-PageDown), kun je aardig dichtbij tekenen.....

Dan gewoon aanhouden dat een pixel 1 mm is, en je komt een aardig eind..... Alleen niet mooi genoeg.....

• RUXperienced
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06-2024
Wil je ff snel wat ontwerpen, dan moet je gewoon Designer gebruiken. Superoud (win3.1) en het werkt perfect voor dit soort dingen.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

LauPro

Prof Mierenneuke®

mmm Als je even heel snel simpel iets wilt tekenen, en later nog wijziging wilt aanbrengen gebruik dan dit:

http://members1.chello.nl/~a.o.r.broek/case.htm

Zelf gemaakt :9

Het was eigenlijk voor het ontwerken van de CTC.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Zijn er ook ontwerpen aanwezig met dit idee:
code:
1
2
3
4
5
     ___
  O /   \
  | | O |
  | \_/ |
  \_____/

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 17:08 schreef Skef het volgende:
Zijn er ook ontwerpen aanwezig met dit idee:
code:
1
2
3
4
5
     ___
  O /   \
  | | O |
  | \_/ |
  \_____/
Beetje standaard ;)
Elk ontwerp lijkt wel op elkaar, toch?

• Cr3ator
  • Laatst online: 16:48

Cr3ator

1 bar is geen bar

Hmm... dat lijkt op die van Hioxz en mij...

Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~mhh/got/flow.jpg

Misschien heb je er iets aan...

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik ben ook nog op zoek naar een goed ontwerp...
Heb wel een ideetje: zoiets als de DangerDen Maze1, dus een soort M-vorm, maar dan 2 kanalen van 4 mm naast elkaar ipv 1 dikke van +/- 1 cm.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 17:51

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Mensen ik zat gisterenavond wat te brainstormen over een hybrid cooler.

Waarom geen watercooler gecombineerd met een aircooler? :?

Lijt me dat dat toch super goed moet koelen.... toch...?

Ik had ff het volgende bedacht:
Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/pc/zooi/cooler1.jpg

Je hebt dan dus een watercompartiment onder in de cooler en daarboven gewoon airvents...

Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/pc/zooi/cooler2.jpg

De heatfangs gaan door het watercompartiment, door naar boven om zo nog net iets meer hitte af te voeren...

Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/pc/zooi/cooler3.jpg

Er moet wel een goede verdeling van het water zijn, over het gehele koelblok duz moet je een of andere trechter gebruiken aan beide kanten... Zoiets misschien? :?
Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/pc/zooi/cooler4.jpg

K weet nie wat jullie ervan vinden, maar volgens mij moet dat ding (als het ooit gebouwd wordt) toch ook redelijk fatsoenlijk koelen.... toch...?

* zwahiel zit hier maar te brainstormen, misschien kan het niet eens in praktijk, maar zo ziet het er toch wel geinig uit... :)

* zwahiel Let me know what U think!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Die aircooler dubbelt dus een beetje de functie van de radiator. Aangezien de effectiviteit van een dikke radiator met een of meerdere grote fans vele malen hoger is dan de effectiviteit van een simpel luchtkoelertje met 60mm fan, lijkt het me nogal zinloos.

Overigens staat mijn waterblok op http://dabit.trybit.com

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:21

Epsilon

Op zaterdag 01 september 2001 13:54 schreef DaBit het volgende:
Die aircooler dubbelt dus een beetje de functie van de radiator. Aangezien de effectiviteit van een dikke radiator met een of meerdere grote fans vele malen hoger is dan de effectiviteit van een simpel luchtkoelertje met 60mm fan, lijkt het me nogal zinloos.

Overigens staat mijn waterblok op http://dabit.trybit.com
klopt idd, het principe van waterkoeling is gewoon puur de warmte verplaatsen en met een radiator afkoelen, die fungeert als heatsink. Dus het water heeft er weinig mee te maken, alleen je kan met water 30 keer zoveel warmte afvoeren als met lucht. Daarom wordt water gebruikt. Je verplaatst de warmte naar een groter heatsink, en dus meer oppervlakte.

Dus dit gaat niet werken, of het heeft iig weinig nut.
Het watergedeelte kan wel gebruikt worden, die is best efficient. Maar jouw ontwerp zal niet lukken want je hebt geen plaats om dat blok te plaatsten op je mobo

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 11:20 schreef Skef het volgende:
Ik vind die van MrK wel cool ja......
Nou moet ik alleen zijn ontwerp nog ff regelen.....
MrK: Kun je mij dat ontwerp nie ff meelen? Waar heb je het in ontworpen?
Ik heb het in autoCad 2000 ontworpen.
En ik ga ze even voor je opzoeken...
Als het formaat een probleem is zal ik er wel een screenie van maken.

Verwijderd

Ik had 'm niet meer op .dwg formaat.
Dus hier is het welbekende plaatje, speciaal voor Skef. ;)
En degene die 'm de keel uit komt (Wat MrK zich goed voor kan stellen ;) ) moet maar even zijn ogen dicht houden.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.nl/images/waterblok_maten.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/3513.jpg
(c)2001 copyright bij auggie

Dit lijkt mij de beste methode: een maze of 'spiraal' met "dabits". ;)

In een spiraal zal het water in het midden van het kanaal niet met het warme koper in contact komen. De dabits verstoren die waterstroom: het midden van de stroom neemt ook warmte op (en wervelt ook nog tegen de buitenwanden aan).

Er is een theorie in omloop dat snelle ongestoorde doorstroming juist beter is doordat het temperatuurverschil tussen water en koper dan het grootst is, waardoor er meer warmteafgifte ontstaat.
Maar als er bijna geen contact is tussen het water en het koper valt er toch weinig warmte uit te wisselen?
De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden: een redelijk snelle doorstroming met vooral veel contact met het koper.

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
kick.to/boven

Verwijderd

he skef,

Wat heb je voor gereedschap?

• superjoost
  • Laatst online: 22:16
[b]Ik zoek een ontwerp waarbij het water in het midden erin komt, en er aan een van de hoeken weer uitgaat....
Klinkt niet echt logisch.. volgens mij kun je het beter helemaal laten circuleren, zodat er meer warmte van het water wordt afgevoerd..

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26

Tubby

or not to be

Wat leuk om te zien dat die koperen staafjes in de waterweg nu "Dabits" genoemd worden ;) .

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Wat d8 je van dit voor ontwerp :9~

Blauwprint
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips247/dessin.gif

Autocad
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips247/wb.jpg

Het blok is 5x5x1,5cm puur koper.
Het is numerical-machined zodat het eindprodukt eruit ziet zoals het verw8 werd :)
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips247/wb11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips247/wb33.jpg

Het belangrijkste onderdeel op het blok is het 1mm dikke binnenwandje
dat door het midden van de maze loopt !!
Het voegt ongeveer 2/3 meer oppervlakte voor warmteverspreiding toe
dan ander soortgelijke modelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips247/wb22.jpg

In theorie moet het efficienter zijn :9
Dit moet alleen nog bevestigd worden !!

Verwijderd

En jij kan die frezen?? Dan mag je er voor mij ook nog wel 1 doen! :9~

Verwijderd

"dabits": LOL!

Dat laatste ontwerp met die 2 kanalen zint me niet: je hebt geen rechtstreekse waterflow boven je core. Dat hebben de blokken van mij en MrK wel. Zowiezo is het het meest efficient om in het midden zoveel mogelijk te koelen, want vanuit daar is de weg naar elk ander punt op het blok het kortst. Lees: de warmteweerstand het laagst.

Overigens heeft mijn blok een ruime 400 cm2 contactoppervlak met 't water. Een Swiftech is geen partij voor 'm; geen idee wat betreft de Maze2.

Verwijderd

Dissection, waar heb jij dat blokje gefreest/laten frezen??

Verwijderd

als je een peltier element gaat gebruiken is een contructie waarbij het water direct op de core komt werkt toch helemaal niet nodig of zie ik dat nou verkeerd. een peltier element verspreid zijn hitte toch over het hele oppervlakte of niet?

/oeps 2 verhalen door elkaar :P

Verwijderd

als je een peltier element gaat gebruiken is een contructie waarbij het water direct op de core komt werkt toch helemaal niet icm met een peltier element werkt toch helemaal niet of zie ik dat nou verkeerd. een peltier element verspreid zijn hitte toch over het hele oppervlakte of zie ik dat verkeerd.
HUH?? Lees nou zelf eens en kijk dan eens of je het niet wat duidelijker kan schrijven??

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Als je de juiste machines heb dan kan je zo'n ding met 2 kanalen best mekkelijk frezen hoor

Verwijderd

Je ook gewoon een simpel blok met Coldplate maken !!
Dit blok op pic is btw in combinatie met Peltier(TEC).
Ik weet alleen niet wat voor cpu dat is !! (ouwe pic)

Afbeeldingslocatie: http://data-detective.com/overclock/products/work_of_artb.jpgAfbeeldingslocatie: http://data-detective.com/overclock/products/silver3.jpg

Nice temp :9~

• RUXperienced
  • Laatst online: 24-06-2024
Op woensdag 05 september 2001 19:56 schreef -Dissection- het volgende:
Je ook gewoon een simpel blok met Coldplate maken !!
Dit blok op pic is btw in combinatie met Peltier(TEC).
Ik weet alleen niet wat voor cpu dat is !! (ouwe pic)
Volgens mij was t een overgeklokte Duron, alleen die temps slaan op een niet belaste TEC

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ik vind dat idee met dat extra ding in het midden (hoe noem je dat) wel cool...

Ik kan op school laten frezen, ook CNC, en computergestuurd weet ik veel wat allemaal... (Ik weet het niet precies, maar ze zeggen altijd dat die apparaten heel duur zijn).

Maarre, is dat ontwerp ook als "slakkehuis" te krijgen???

Verwijderd

Dat heb ik ook geprobeerd maar dan kom je in de knoei met verschillende kanaal lengtes.

Wacht even een plaatje zoeken...

Verwijderd

Hiero: LET WEL: dit is een pre-design geweest dus begin het niet af te kraken.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.nl/images/dubbelgang1.png

AutoCad file is ook beschikbaar.

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Dit ziet er wel leuk uit ja.....

Gaat dat ook goed met die 2 kanaallengtes dan?

Of gaat het water "ter opvulling" door de buitenste, en het meest door de binnenste???

Verwijderd

mooi ontwerp ! Ik denk dat je het juist hebt wat de oppervlakte betreft. Des te meer opp. des te beter de warmte kan worden uitgewisselt met het water (de 2 kanalen dus)

Ik vraag mij alleen in hoeverre de 'hoeken' de waterflow belemmeren. Is het misschien geen idee voor een ontwerp om een blok te maken waarin het water zich circelvormig beweegt. Met zo'n ontwerp zou je de belemmering van de waterflow tot een minimum kunnen beperken. Ook zou je met de diameter van de doorgang kunnen spelen om zoveel mogelijk oppervlak te creëren.

hmmm, dit berichtje had eigelijk bij andere post moeten staan. Maakt niet uit, het gaat nog steeds op

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:21

Epsilon

nijz ontwerpje
maar ik denk dat je de maten van de kanalen beter om kan wisselen, als je overal evenveel doorheen wil laten stromen. Maar ik denk dat je dit bewust gedaan hebt om zo over het hetere gedeelte ook water te laten gaan.

• Demo
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mijn bedoeling is dus ook zoals die hele mooie CNC gefreesde, maar dan niet van die ronde hoekjes er in, maar gewoon rechte hoeken (rond is met een conventionele bank niet te doen :P )...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Zijn er nog meer mensen met blokken?

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 19:20 schreef Skef het volgende:
Zijn er nog meer mensen met blokken?
LEGO? :P :P

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 14:49 schreef Skef het volgende:
Dit ziet er wel leuk uit ja.....

Gaat dat ook goed met die 2 kanaallengtes dan?

Of gaat het water "ter opvulling" door de buitenste, en het meest door de binnenste???
Nee,
daarom zou het langste kanaal ook het dunste moeten zijn, stromingsweerstand.
Maar dit was weer moeilijk te frezen met die dunne freesjes, daarom heb ik mijn uiteindelijk ontwerp gemaakt.

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 11:30

tazitiz

dbprutser

Heee MRK !

een jaartje terug heb je al precies hetzelfde ontwerp gepost, ben maar niet op zoek naar de thread gegaan. er zijn daar in ieder geval m.i. houtsnijdende argumenten gegeven waarom jou ontwerp niet hetgene doet wat er mee moet gebeuren:
Op woensdag 05 september 2001 23:10 schreef MrK het volgende:
Hiero: LET WEL: dit is een pre-design geweest dus begin het niet af te kraken.

[afbeelding][/url]

AutoCad file is ook beschikbaar.
Nee ik wil het neit meteen afkraken, maar de binnenste gang is dikker dan de langere buitenste gang. binnenste gang is korter en breder dus veel minder weerstand. heeft ook veel minder oppervlakte.

dus zal er meer water met minder effect (minder oppervlakte) door je blok gaan. wat is nu de conclusie?

kijk eerst eens naar de gegevens van materialen zoals warmtegeleiding, warmte opnemend vermogen etc, en kijk nou eens met podlood, pen en rekenmachine naar jou oplossing.

hmmm. ik denk dat de meeste mensen hier puur op uiterlijk beoordelen...

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik ga er binnen kort ook eentje draaien (op school) ik denk dat ik het ontwerp van die met 2 manalen neem :P

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 12:28 schreef tazitiz het volgende:
Heee MRK !

een jaartje terug heb je al precies hetzelfde ontwerp gepost, ben maar niet op zoek naar de thread gegaan. er zijn daar in ieder geval m.i. houtsnijdende argumenten gegeven waarom jou ontwerp niet hetgene doet wat er mee moet gebeuren:
[..]

Nee ik wil het neit meteen afkraken, maar de binnenste gang is dikker dan de langere buitenste gang. binnenste gang is korter en breder dus veel minder weerstand. heeft ook veel minder oppervlakte.

dus zal er meer water met minder effect (minder oppervlakte) door je blok gaan. wat is nu de conclusie?

kijk eerst eens naar de gegevens van materialen zoals warmtegeleiding, warmte opnemend vermogen etc, en kijk nou eens met podlood, pen en rekenmachine naar jou oplossing.

hmmm. ik denk dat de meeste mensen hier puur op uiterlijk beoordelen...
Weet ik, als je het hele topic had gelezen dan had je mijn uiteindelijk ontwerp wel gezien. ;)

Door jullie argumenten heb ik ook afgezien van dat ontwerp.
Je reageert nu net of ik dat ontwerp wel gemaakt heb.

Verwijderd

Ik geloof dat ik dat 2-kanalen blok ook nog afgekraakt had >:)

Verwijderd

aaaaaarrrch, ik hap niet, ik hap niet, ik hap niet, ik hap wel.

Het was alleen maar omdat iemand erom vroeg:
Op woensdag 05 september 2001 21:51 schreef Skef het volgende:

Maarre, is dat ontwerp ook als "slakkehuis" te krijgen???
En ja DABIT, jij heb destijds ook nog meegeholpen....
(ps zitten je schroefjes nog vast? >:) )

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17
Ik kan via via voor niks een waterblok van koper laten frezen met een CNC machine. Maar welk ontwerp is nou het beste? Persoonlijk vind ik deze erg mooi/goed eruit zien:

[img]"http://tweakers.net/~crew/phreak/pics/koelwaterblok.jpg"[/img]

Van wie is dit waterblok en zou diegene ff contact met mij willen opnemen via mail of ICQ?
Thanks.

• ReseTTim
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 23 september 2001 20:51 schreef Phreak het volgende:
Ik kan via via voor niks een waterblok van koper laten frezen met een CNC machine. Maar welk ontwerp is nou het beste? Persoonlijk vind ik deze erg mooi/goed eruit zien:

[img]"http://tweakers.net/~crew/phreak/pics/koelwaterblok.jpg"[/img]

Van wie is dit waterblok en zou diegene ff contact met mij willen opnemen via mail of ICQ?
Thanks.
http://www.overclockers.com/tips247/
"My Waterblock"
LegumaN - 11/20/00
--------------------------------------------------------------------------------

I'm a PhD student in fluid mechanics in France (Toulouse con), and this is my waterblock.

Here are the blueprints and AutoCad rendition of the device:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips247/dessin.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips247/wb.jpg

The block is 5*5*1.5 cm pure copper. It has been numerical-machined by a school engineer, so the final product is exactly as expected.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips247/wb11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips247/wb33.jpg

The main feature of this block is the 1mm thick inner wall along the middle of the channel; it adds about 2/3 exchange surface over other designs I've seen.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips247/wb22.jpg

In theory, this waterblock should be more efficient than others, but it also could be overscaled and maybe "useless". The final waterblock was soldered with stain and tested one week for leaks.

At first, I'll test it with my C366, since it is rock stable @566 2.1V and not stable @616.

Second, I'll get those funny c600 SL4PC and really hope to reach 1.1 or 1.2 Ghz....

I'll tell you how I do.

Email LegumaN
btw als jij aan de autocad file komt wil je hem dan ook ff naar mij 2 mailen

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Nou zeg, die kan je toch makkelijk zelf in autocad zetten.
Zo moeilijk is dat niet.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 11:30 schreef MrK het volgende:
aaaaaarrrch, ik hap niet, ik hap niet, ik hap niet, ik hap wel.

En ja DABIT, jij heb destijds ook nog meegeholpen....
(ps zitten je schroefjes nog vast? >:) )
Welke bedoel je? Die 2 M5 bouten waar de coldplate mee vast zit, die zitten nog wel vast. Loctite heet dat.

Die afgebroken M2 boutjes zitten er ook nog in: die krijg ik er echt niet meer uit. :)

Verder was m'n waterblok boutloos, geloof ik.
Pagina: 1