raid 0 + windows = werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 11:19

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
Kan iemand mij helpen mijn onboard raid controller goed aan de praat te krijgen onder win98se en win2k?
het gaat om de promise controller op mijn a7v133-c
win98se installeerd wel maar hangt nadat de drivers zijn geinstalleerd. win2k start de installatie wel met de driver diskette maar hangt na de eerste copieer sessie waarna hij de grafische installatie shell gaat starten.
Graag hulp hiermee.
;(

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:26

Stefano

Ondertitel Not Found

Geprobeerd?
- Bios updaten
- Laatste drivers van Promise gebruiken

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
natuurlijk, dat was zo ongeveer het eerste dat ik heb geprobeerd. Ik heb zelfs ook de oudere drivers geprobeerd maar niets mocht baten :'(

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 14:56

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

op mijn a7v133 zit een speciaal lite raid controller en werkt dan ook niet samen met de std drivers.
download ze gewoon van de asus site
of ftp://asuscom.de

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Weet je zeker dat je de drivers van de onboard controller hebt? Die zijn nl alleen op de Asus site te downen. De FastTrak 100 van de Promise site zijn net wat anders, omdat die op je mobo een soort 'Lite'-versie van de kaart is... hij kan nl ook alleen RAID 0 (striping) en niet RAID 1 (mirror).

edit:
Damn... net te laat :'( ;)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
het aparte is dat ik dus wel mirroring kan gebruiken. en volgens de handleiding zou zelfs raid 0+1 mogelijk zijn. mischien komt dit doordat het bord geleverd werd met de laatste beschikbare bios aangezien al vaker gesuggereerd is dat de beperkingen van de promise chip softwarematig op te lossen zouden zijn. Maar ik ga er nog ff mee aan de slag.
bedankt alvast
:7

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
iemand nog iedeen? :'(

Pagina: 1