Spam filter Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SERGEGIRARD
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-02-2023
Hallo,

Ik ontvang elke massa's email die ik doorstuur naar VERDACHT@SAFEONWEB.BE.

Kan ik dit 'automatiseren'? De meeste zijn al als 'ongewenst' aangeduid en worden pas verplaatst naar 'Ongewenst' als ik dat afzet en terug opzet.

Ik zou eigenlijk willen dat de emails die binnenkomen en direct al als 'ongewenst' worden herkend doorsturen naar VERDACHT@SAFEONWEB.BE.

Kan dit met een macro of zo?

Relevante software en hardware die ik gebruik: Windows 10

Alvast bedankt, Serge

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:16
SERGEGIRARD schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:21:
Ik zou eigenlijk willen dat de emails die binnenkomen en direct al als 'ongewenst' worden herkend doorsturen naar VERDACHT@SAFEONWEB.BE.
zover ik lees is dat addres alleen bedoelt om (mogelijke) phising mails door te sturen (https://www.safeonweb.be/nl/wat-verdachtsafeonwebbe)

Het is niet bedoelt om echte spam of voor mails waarvoor jij je ooit hebt opgegeven maar niet meer wilt ontvangen.

Het lijkt me dus niet wenselijk dat je automatisch mails doorstuurt na dat addres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SERGEGIRARD
Je mag alles wat 'verdacht' is doorsturen.
Vraag blijft KAN het?

Of het wenselijk is, is een andere kwestie!
S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zou het als onwenselijk beschouwen, het internet wordt er onveiliger door omdat men daar dan tijd moet besteden aan gewone spam die dan niet kan worden besteed aan bestrijden van phishing.

Kan je misschien iets maken met de Message Filter rules? (Onde rmenu Tools).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SERGEGIRARD
Dat zou kunnen... maar daar heb ik geen kaas van gegeten ! Ik zou niet weten hoe beginnen..!
S