Toon posts:

Aansluiting Hotbath kraan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Veenbrandt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:20
Ik heb een Hotbath IBS5AG. Nu had ik een discussie met diegene die het heeft aangelegd.

Op de plaat staat links Hot en rechts Cold. Ik zou verwachten dat als ik de hendel naar links draai dat de temperatuur zal stijgen. Daarbij neem ik de onderkant ter referentie, dus waar wijst de onderkant van de hendel, dat is wat gebeurt. Diegene die het heeft aangelegd gaf aan dat de richting van blokkade knopje (zie blauw blokje) van de temperatuur beveiliging bepalend is, dus als die naar links gaat wijzen wordt het warmer. De onderkant van de hendel gaat dan wijzen richting Cold. Ons referentiepunt is dus anders. Vraag is nu, wie heeft er gelijk.

Beste antwoord (via Veenbrandt op 05-02-2023 16:10)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:46
Ik heb een Hansgrohe kraan en die werkt in ieder geval zoals de installateur zegt.
Bij ons zit ook op de bovenkant de temperatuurblokkade.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ben zelf niet anders gewend dat idd het knopje het referentiepunt is, bij 'opbouw' thermostaatkranen is dat ook altijd het geval. Oftewel, wat de installateur zegt.

Vermoed zelfs dat het inbouwdeel gewoon 'hot' en 'cold' aansluitpunten heeft en dat installateur hier gewoon de handleiding heeft gevolgd.

Het probleem is hier geloof ik vooral het Italiaanse design van Hotbath, want het is hoe dan ook multi-interpretabel :+

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

Klippy

Still Game

Wanneer moet je het temperatuur knopje indrukken? Als je halverwege naar links of naar rechts draait?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:07
Hoe krijgen ze het voor elkaar om iets simpels als warm of koud uit een kraan nog zo ingewikkeld te maken dat er discussie over kan ontstaan.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:56
Navi schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:21:
Hoe krijgen ze het voor elkaar om iets simpels als warm of koud uit een kraan nog zo ingewikkeld te maken dat er discussie over kan ontstaan.
Omdat een kraan die er als een kraan uit ziet niet meer acceptabel is voor een hoop mensen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Standaard is naar links/tegen de klok in = heet,
Naar rechts/met de klok mee is koud.

Wise enough to play the fool

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17

K-Jay

Klaas Jan

Ik heb een vergelijkbare Hotbath kraan, geplaatst in 2018. Het is inderdaad onlogisch en ik heb er ook over gediscussieerd met de installateur. Ik ben zelfs nog gebeld door de importeur die me verzekerde dat de kraan correct geïnstalleerd was. Overigens, uiteindelijk wen je eraan.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Veenbrandt
Klippy schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:59:
Wanneer moet je het temperatuur knopje indrukken? Als je halverwege naar links of naar rechts draait?
Het knopje dien ik in te drukken zodra ik voorbij het midden ga en de hendel naar rechts draai. Dan wordt het warmer.

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 19:14
Veenbrandt schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:09:
[...]

Het knopje dien ik in te drukken zodra ik voorbij het midden ga en de hendel naar rechts draai. Dan wordt het warmer.
Naar recht draai betekent met de klok mee. Als ik naar de reacties kijk bedoel je volgens mij naar links oftewel tegen de klok in draai. Je orientatie bekijk je van boven af. Jou tekening is voor mij ook onduidelijk omdat je daar de orientatie van onderen neemt.

[Voor 9% gewijzigd door runeazn op 05-02-2023 16:12]

• Veenbrandt
K-Jay schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:08:
Ik heb een vergelijkbare Hotbath kraan, geplaatst in 2018. Het is inderdaad onlogisch en ik heb er ook over gediscussieerd met de installateur. Ik ben zelfs nog gebeld door de importeur die me verzekerde dat de kraan correct geïnstalleerd was. Overigens, uiteindelijk wen je eraan.
Mijn vrouw en ik hadden er ook een discussie over, vooral omdat we ook nog een andere Hotbath kraan hadden en die wel logisch werkt. De richting van de handel gaf aan wat er gebeurt. Fijn om te lezen dat jij precies hetzelfde had!

• Veenbrandt
runeazn schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:12:
[...]

Naar recht draai betekent met de klok mee. Als ik naar de reacties kijk bedoel je volgens mij naar links oftewel tegen de klok in draai. Je orientatie bekijk je van boven af. Jou tekening is voor mij ook onduidelijk omdat je daar de orientatie van onderen neemt.
Ons referentiepunt wijkt af. Mijn vrouw en ik vonden het gewoon onlogisch. Maar het belangrijkste is dat het goed is geïnstalleerd. Dat is voor mij het belangrijkste!

Iedereen hartelijk dank voor de input!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee