sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Toetsenbordreparatie Lenovo X1 Nano - geen onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Skubba
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-03 22:03
Intro / aanleiding:
Over het toetsenbord van een Lenovo X1 Nano Gen 1 (20UN) is koffie gemorst. Laptop is 6 maanden oud. Na het incident werkt één rij toetsen en het touchpad niet meer. De rest van de laptop werkt probleemloos.

Normaliter neem ik het standpunt in dat elektronica met vochtschade niet (goed) te repareren is. Echter, in dit geval wil ik een poging wagen vanwege de aanschafprijs i.r.t. de leeftijd én omdat de schade vrij beperkt / afgebakend is.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de laptop gedemonteerd en alle onderdelen uitgebreid geinspecteerd. In de laptop is nergens een spoor van koffie of vocht te vinden. Zowel qua restsporen als eventuele vochtindicatoren vind ik niets.
Hierop is één uitzondering en dat is 'in' het toetsenbord zelf. Dit is zichtbaar als de zwarte folie aan de achterzijde verwijdert wordt en je door een transparant plastic 'in' de toetsenbord module kunt kijken. De sporen zijn te zien rondom de toetsen die niet meer functioneren.
De achterzijde van het toetsenbord is verder goed in plastic 'ingepakt', wat doorlekken in de behuizing denk ik voorkomen heeft.

Hieruit trek ik de voorzichtige conclusie dat er alleen koffie in het toetsenbord zelf zit én dat de rest van de laptop droog gebleven is.

Oplossing & uitdaging
Ik wil een nieuw toetsenbord plaatsen en i.c.m. wat geluk, daarmee het probleem te verhelpen. Hierbij loop ik tegen de beperkte beschikbaarheid van onderdelen aan voor dit systeem. Na lang zoeken via Google heb ik de volgende drie opties gevonden:
1. AliExpress a +/- €50
2. MyFixGuide a +/- €85
3. Laptopkeyboard.com a +/- €110

Alle drie deze websites hebben niet mijn voorkeur, wat is de minst slechte? Hoe groot is de kans dat het product daadwerkelijk aan komt én dat het een origineel onderdeel is? Waar is de kans op succes het grootst? Of, kent iemand nog een ander bij voorkeur Nederlandse leverancier?

Dank alvast voor jullie hulp, tips en suggesties.

Alle reacties

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Neem eens contact op met Lenovo zelf:
https://pcsupport.lenovo.com/nl/nl/

The Internet connected people all around the world. But also the Village Idiots...

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03 22:30
neem ook even contact op met de nederlandse site : https://viadennis.nl/ die hebben het wellicht ook voor je op voorrraad.

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi10, i7-8700k 16GB DDR4 RTX 2070 8GB

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03:02
Gewoon bij Lenovo? Eerste resultaat als je Lenovo onderdelen in google gooit.

https://pcsupport.lenovo....kPad%29%20-%20Type%2020UN

Welke je precies moet hebben, geen idee, maar het nummer staat natuurlijk gewoon op het toetsenbord. Gaat wel zo'n 300 euro kosten zo te zien.

[Voor 40% gewijzigd door WEBGAMING op 05-02-2023 20:12]

• Skubba
Dank voor de reacties.

viadennis.nl heeft dit type niet in hun shop staan. Ik heb ze zo net een mailtje gestuurd. Even afwachten of ze nog iets kunnen betekenen.

Bij Lenovo heb ik gekeken voordat ik de post deed. Zij verkopen het toetsenbord (via de online shop) alleen samen met het onderste gedeelte van de behuizing. Dit terwijl het toetsenbord an sich eenvoudig te demonteren is. Overigens, als ik mijn S/N in type krijg ik geen resultaten, alleen als ik zoek op het type nr.

Ik probeer ze komende week te bereiken met de vraag of een los toetsenbord ook mogelijk is.

• Skubba
Het is uiteindelijk het toetsenbord via AliExpres geworden, onder het mom van, laat ik eens een gokje wagen.

Toetsenbord kwam aan met één toets los in de doos, welke ik direct kon terugklikken. Twijfelachtige start... Montage zelf verliep soepel en een HW test via de BIOS toont aan dat alles goed werkt.

Voorlopig lijkt het probleem dus opgelost. De tijd gaat leren of het ook zo blijft.

Nogmaals dank.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee